שלושה דורות של ילדים גדלו על ברכיה של ציפי שביט, מימי "ציפיטפוט" בטלוויזיה החינוכית, דרך שלל מחזות זמר לקטנטנים ועד "חסמבה דור 3" ואלפי הופעות טלוויזיוניות - אין רואיה ממנה לזכות בפרס מפעל חיים.

היום (שלישי) נודע כי האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה תעניק בטקס פרסי הטלוויזיה לילדים ונוער פרס מפעל חיים לדמות משמעותית בתחום. את הפרס הראשון תקבל ציפי שביט מידי ראש עיריית חולון מר מוטי ששון.

ההכרזה וחלוקת הפרסים ב-21 קטגוריית תתקיים ב-29 בדצמבר במדיטק חולון בהנחיית השחקן ויוצר התוכן עדן דניאל גבאי. גבאי - שחקן, יוצר תוכן וקומיקאי, נחשב לאחד היוצרים המצליחים באינסטגרם ובטיקטוק עם מאות אלפי עוקבים ומיליוני צפיות לסרטונים בהם הוא מחקה, משחק ועושה ליפ סינק. בין השאר השתתף בתוכנית האירוח "הקומה האחרונה" בטין ניק ולאחרונה הפציע בתפקיד אורח ב"המפקדת 2" של כאן 11 ובקרוב ישחק בסיטקום החדש "השגרירות" ברשת 13.

עוד הודיעה האקדמיה הבוקר כי באתר האקדמיה נפתחה ההרשמה לכ- 10,000 ילדים ובני נוער, שיוזמנו להצביע לסדרות ולכוכבים האהובים עליהם ביותר. ההצבעות יתקיימו במשך יומיים בלבד, בין ה-18-20 בדצמבר ויתאפשרו רק לאלו שירשמו מראש למאגר.  קולם יהווה 50% בהכרעה לצד חברי האקדמיה:

הצבעות הילדים יתקיימו ב- 8 קטגוריות והן: סדרת הדרמה הטובה ביותר /  הסדרה הקומית הטובה ביותר / סדרת התעודה הטובה ביותר / תכנית המגזין, הבידור וההעשרה הטובה ביותר  / השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה / השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה /השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית / השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית. זוכת פרס מפעל חיים ציפי שביט -  צובעת את ילדותינו מזה ארבעה עשורים בקשת של שמחה ומעניקה רגעי חסד, צחוק ואושר. 

כבר בהופעתה הראשונה ב-1979 עם "ציפיטפוט" בטלוויזיה החינוכית, הצליחה לכבוש את לבבות הילדים וההורים כאחד בזכות הומור, שמחת חיים ואנרגיה יוצאת דופן.  היא התקבעה בתודעה הציבורית ככוכבת ילדים אהובה כשהיא מלווה דורות של ילדים שצמחו על התכנים בהם לקחה חלק: הופה היי, הצצקנים, זהו זה, פרפר נחמד, מסיבת גן, ציפי בלי הפסקה ,הכל נשבר במשפחה ועוד.
 
בשנים האחרונות היא מככבת בסדרות רבות ביניהן: המובילים, 100 בתנך, חסמב"ה דור 3, יורם החכם בממלכת המספרים, מורובוט וב-2 סדרות שמועמדות בטקס השנה: זאת שלי - שמועמדת לפרס בקטגוריית הבימוי הטוב ביותר לסדרה קומית ושקשוקה שמועמדת ב-4 קטגוריות.

קולה חקוק בתאי הזיכרון גם מדיבוב דמותה של דרדסית ומעשרות להיטי פסטיגלים ופסטיבלים עם השירים: ברבאבא, אני ג'ינג'י, הייתי הילד הכי קטן בכתה או ממופעי הילדים: ציפי ציפי בנג בנג, טמבולינה וציפי קונץ - באמת, אין לה רגע דל.  בשנת 2020 היא הוזמנה להדליק משואה כמי שהטביעה את חותמה התרבותי מאז היותה חיילת בלהקת פיקוד דרום ועד עצם היום הזה וכעת היא זוכה גם לכבוד זה מצד האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה.

 

אסף אמיר, יו"ר האקדמיה מסר: "זו שנה שנייה בה אנו עורכים טקס עצמאי ונפרד ליצירה הטלווזיונית לילדים ונוער זאת בשל היקפה של תעשיה זו. מדובר בענף בו לצד קריאטיביות והתמקצעות נדרשת גם אחריות רבה על תוכן הדברים. השנה החלטנו להוסיף נדבך נוסף לטקס ולהעניק פרס מפעל חיים לדמות משמעותית בתחום. אנו שמחים להעניק לציפי שביט, שאין ראויה יותר ממנה. ציפי שביט מדברת אל הילדים בגובה העיניים, נכנסת לא אחת לדמותם ומאפשרת להם להזדהות איתה באופן מלא והיא גם מצחיקה עד דמעות. כבר 50 שנה שהיא אהובה על כלל הציבור הישראלי ואנחנו מאחלים לה עוד שנים רבות של עשיה ברוכה".

השנה החליטה האקדמיה לעדכן את פורמט הטקס ולהתאימו לקהל היעד שמורגל בצריכת מידע בקצב מהיר. ב-29 בדצמבר, ייצאו בזה אחר זה 15 סרטונים בעמוד היו-טיוב של האקדמיה שיגלו מי הם הזוכים בקטגוריות השונות.  מובילות במספר גבוה של מועמדויות: האחיין שלי בנץ, מקיף מילאנו, כראמל, ילדי בית העץ, פלמח ומיוחדת.