גוף ההוכחות: הכוראוגרפית שתופסת באומץ את עמדת הרקדנית

טליה בק נכנסה עם השחקן צביקה פישזון לסטודיו, בניסיון "לחקור ברמה האינטימית והאנושית את המפגש של דמיון ואסוציאציות בגוף"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
טליה בק וצביקה פישזון
טליה בק וצביקה פישזון | צילום: קרן קייזר

קרנות – זאת התכונה העומדת בבסיס עבודתה של הכוריאוגרפית והיוצרת טליה בק. סקרנות לאתגר את הגוף הפרטי שלה, לגלות את הגוף של האחר וסקרנות אין קץ לגלות מה יעלה בגורל המפגש הזה. השלב הבא: בק מזמינה את השחקן הוותיק צביקה פישזון לקחת חלק בפרויקט, והתוצאה: W, עבודה שתוצג במוצאי שבת במרכז כלים בבת ים.

בק (35), ילידת כפר שמריהו, היא בוגרת תיכון תלמה ילין במגמת מחול. היא החלה את דרכה בלהקת ורטיגו. לאחר מכן נסעה להולנד, לעבוד עם הכוריאוגרף ברונו ליסטופד, שם פגשה את אבשלום פולק וענבל פינטו, והחלה איתם דרך ארוכה שנמשכה 12 שנה. במהלך הזמן רקדה בלהקתם, וגם שיתפה איתם פעולה בשתי יצירות שלה, "סודאד" ו"מעצמה". "זאת הייתה מתנה, הבעת אמון ותמיכה הכי גדולה שיכולה להיות. מכל הבחינות", היא מפרגנת.

בק מציינת שהמחסור במשאבים כלכליים מונע מכוריאוגרפים רבים בארץ ליצור עבודות קטנות ומינימליסטיות לרקדן אחד או שניים, במקרים נדירים לשלושה רקדנים. "תנאי הקיום משפיעים על העבודה, אין ספק", היא מבהירה. "יש כל כך הרבה כישרונות טובים בארץ".

תגיות:
מחול
/
כוריאוגרפיה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף