"איסמעיליה" עם עמוס תמם: סדקים, שסעים ועליבות בחברה הישראלית

15 שנה אחרי שעלה לראשונה, מחזהו של הלל מיטלפונקט חוזר לבמה ומתגלה כאקטואלי מתמיד, תוך בחינה לעומק של ערכי יסוד כמו חברות, צבא וחיי נישואים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
"איסמעיליה", מאת ובבימוי הלל מיטלפונקט
"איסמעיליה", מאת ובבימוי הלל מיטלפונקט | צילום: ז'ראר אלון

האם גם אחרי 15 שנה נותר המחזה אקטואלי? התשובה היא כן, וככל הנראה ימשיך להיות אקטואלי עוד שנים רבות, על רקע ההידרדרות המוסרית והערכית של ההוויה הישראלית לתהומות עמוקים במיוחד.

בסלון מעוצב היטב, נפגשים מיקי הגינקולוג, עמי העיתונאי וקריץ, שממשיך לחפש את עצמו מאז המלחמה ההיא. השלושה מעלים חוויות ממלחמת יום הכיפורים, תוך שהם שוזרים את חייהם האישיים - הבגידות, העבודות, הבטחות הנעורים, עד לאותו רגע.

בפגישה ביניהם נפתחים חשבונות ישנים, והחברה הישראלית - שנחשבה בעיניהם פעם למוסרית, חזקה וערכית - נראית פתאום כחברה סדוקה, שסועה ועלובה, שנחשפים בה אינספור חולשות ופצעים מוגלתיים שרק הקצינו במרוצת השנים; בלי שום יכולת להפנים את שלל הקטסטרופות והמחדלים, שצרבו לנצח דור שלם של לוחמים שהיו עדים למלחמה הארורה ההיא.

כתיבתו הרהוטה והחדה של מיטלפונקט והביצוע המהוקצע מוכיחים כי "איסמעיליה" רלוונטית יותר מתמיד כיום, ומצליחה לטלטל ולרגש מחדש.  ה"לכלוכים" שצפים על הבמה שעיצבה אלכסנדרה נרדי, התאורה המדויקת של עדי שימרוני, בשילוב מוזיקה נפלאה של אבי בללי, משתלבים לכדי דרמה אפקטיבית ביותר.

תגיות:
עמוס תמם
/
הלל מיטלפונקט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף