"טרגדיה קלאסית בלבוש מודרני": כשאנטיגונה פגשה את נוער הגבעות

הבמאי אודי בן-משה, שהעלה בתיאטרון החאן עיבוד מחודש ל"אנטיגונה", מסביר מדוע בחר הפעם לחרוג ממנהגו ולהקצין את הנמשל בעזרת בני דמותם של נערי הגבעות

יעקב בר-און צילום: ללא
אנטיגונה
אנטיגונה | צילום: יעל אילן
2
גלריה

"אין לי תשובה חד־משמעית", משיב בן־משה. "אולי יש כאן כוונה להרגיע את הפוחדים מהעתיקות והרצינות של המחזה היווני הקלאסי הזה. אולי אפילו לרכך את האימה מכך ולכופף במידה מסוימת את הקלאסיות".

אודי בן משה. צילום: יעל אילן
אודי בן משה. צילום: יעל אילן | אודי בן משה. צילום: יעל אילן

המוזיקה בעיבוד המחודש מקבלת מקום מרכזי. "היה לי חשוב לקבל הפעם את המוזיקה מהמלחין יוסף ברדנשווילי, שבעבר קיבל את פרס התיאטרון למוזיקה שהלחין להצגות 'הקיץ' ו'הלילה ה־12' שביימתי", הוא אומר. "בעיניי הוא מוזיקאי גאון עם נפח תרבותי אדיר. בחרתי בו כדי שהמוזיקה שלו תביא ממד של פאתוס לפשטות של ההצגה".

תגיות:
יעקב בר-און
/
הצגה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף