"אני מאושר! מאושר! מאושר! כמו שלא הייתי הרבה שנים”, אומר לי השחקן גיא אריאלי בתחילת שיחתנו.
“זו אחת התקופות הטובות בחיי. אני ביקשתי וזימנתי את המקום הזה בחיים. אני לא איש דתי, אבל אני מאמין בגורם עליון, באלוהים, במישהו שיש לו כוח. אני מאמין במי שמחליט מלמעלה איך שהדברים יקרו. אני מאמין בבקשה ובדיבור ובשיחה. ביקשתי שלא תהיה לי דקה לנשום. ביקשתי שאעבוד כל הזמן. ביקשתי שאקבל תפקידים מיוחדים, והדברים הגיעו. אני לרגע לא מתלונן”.
בין הסיבות לאושר של אריאלי נמצאים התפקיד הראשי בהצגת התיאטרון החדשה “ניקוי ראש לשב”כ”, בהפקתה של מרים עציוני, לצד נתי קלוגר, דקלה הדר ועוד; תפקיד בעונה השנייה של דרמת המשפט “פמת”א” העולה היום בכאן 11 (21:00); ותפקיד בסדרת הנוער “מקיף מילאנו” שמשודרת בימים אלה בכאן חינוכית.
גם את השתתפותו בדרמות של כאן 11 הוא מגדיר "זכות גדולה". "זו הטלוויזיה הכי טובה כיום, אני רואה רק כאן 11", הוא אומר. "ב'פמת"א' זכיתי לעבוד עם שחקנים מהליגה הגבוהה ביותר ובמאי מדויק שאתה יכול לסמוך עליו. כטאלנט הרגשתי מיליון דולר".
אריאלי, 45, גדל בקיבוץ כברי ופרץ לתודעה בסוף שנות ה־90 בסדרות כמו “החבר’ה הטובים” ו”משחק החיים”. בעשור הראשון של שנות האלפיים נחשב אחד הכוכבים הגדולים בעולם הבידור הישראלי וכיכב בשלל הצגות ומופעי ילדים, סדרות, סרטים ופסטיגלים.
הרזומה שלו כולל גם זכייה בריאליטי “רוקדים עם כוכבים”, הנחיית תוכניות והשתתפות בפרסומות. “בשלב מסוים הרגשתי שאני אומר ‘כן’ לכל דבר כי אני חייב כלכלית להתקיים, אבל לא תמיד הרגשתי שלם עם זה”, הוא מודה. “היום הבחירות שלי הן שקולות ונובעות מרצון לבצע את התפקיד ולא ממניע כלכלי, וזה מייצר אצלי חשק אחר לחלוטין”.
בשנת 2018 החל אריאלי לשוב לעולם המשחק עם תפקיד בהצגת התיאטרון “אמא מאוהבת”. “זה מה שהתחיל לעורר אצלי מחדש את הריגוש הזה”, הוא מספר.
“כאן אני חב תודה גדולה למפיקת ההצגה, מרים עציוני, שהחזירה אותי למקצוע הזה. היא החזירה לי את החדווה ונתנה לי את ההזדמנות לעשות את זה. שיחקתי שם לצד חנה לסלאו האחת והיחידה והרגשתי את הגעגוע לתחום כי אי אפשר באמת לעזוב אותו. גם מי שיגיד לך שהוא עזב את התחום והוא עושה כסף, הוא תמיד ידבר על תחושת האקסטזה שיש בלעלות על הבמה. החזרה לבמה הייתה חוויה שקשה לתאר אותה במילים. רק כשאתה מאבד משהו אתה מבין כמה אתה מעריך אותו. מה לעשות? אנחנו, השחקנים, ‘זונות של קהל’”.