כמה עברנו בחודשים האחרונים. בחירות, ממשלה חדשה, חזון נטול עוררין בדמות רפורמה במערכת המשפט, מחאות, ויכוחים, גם בינינו, שבתות ויותר מדי חגים. מעל הכל ריחפה רוחה של ארץ נהדרת, מסתכלת בהשתאות על כל מה שבחרו מקבלי ההחלטות לעשות, ובעיקר על ההשלכות של זה על מה שקורה כאן. עד אתמול, עת התוכנית האחרונה של העונה העשרים במספר. וואו. זה עבר מהר. 

וכיאה לתפר הזה שבין יום העצמאות המאחד לחזרה לשגרה, שככל הנראה תהיה הרבה פחות מקרבת לבבות, ניצלו מיודעינו את המועד המיוחד לגרסה קצת שונה מטקס הדלקת המשואות שכולנו ראינו, משהו שמזכיר יותר את מה שבאמת חווינו בהתלהטות הרוחות: אתם יודעים, מה שאנחנו מעדיפים לשכוח. ובתפריט: פיצול המאורע לשני טקסים נפרדים, של ישרא ושל ממלכת אל. כן, קראתם נכון, שניים. ולא רק שני טקסים היו, אלא אפילו שני מנחים שונים ורשימות מועמדים נפרדות. יש לכם ניחוש?

ובכן, בטקס של ישרא, אותו הנחתה מורן אטיאס שגם עשתה זאת בטקס המקורי, השתתפו ראש האופוזיציה יאיר לפיד, בכירת מארגני המחאה נגד הרפורמה שקמה ברסלר, ובראשם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק, שהקפיד לשמור על שליפת מילים בקצב מסחרר. גם תרגילי סדר היו בישרא, רק שבמקום דגלנים נמרצים וצעירים שחולמים על הצעדים כבר חודשיים, היו אלה השפחות מהמיצג שחלש על הארץ, שהוכיחו שגם אחדות היא עניין של פרשנות.

את הטקס חתם נשיא העליון לשעבר אהרן ברק, שהגיע לתרום את חלקו ולהסביר כיצד הפך למושא הפגנות אחרי שנים של פנסיה לכאורה. במעבר חד, כמו שאומרים, הגיחה המעושרת לאה שנירר אל היכל המשואות והדליקה אחת משלה, בתגובה ישירה למסיבת יום ההולדת המעט מוגזמת שלה. רק מעט. 

תרגילי סדר, קצת אחרת. ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)
תרגילי סדר, קצת אחרת. ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)

בטח ראיתם את זה בא - מן הצד הנגדי ניצבה ממלכת אל. מקץ עדכון הגרסה לתס"חים, עלו אל ההיכל בעידודה של השרה רגב ובניצוחו של אקי אבני חברותיה השרות דיסטל־אטבריאן וגולן, שר הבינוי והשיכון גולדקנופף וחברת הכנסת גוטליב. במשבצת הבוגרת יותר בסדרה כיכב הרב דוד יוסף, ולאחריו הצטרף גם השר בן גביר לדו"ח מצב על משילות ומנגלים. הבנתם שגם נתניהו כיכב ראשון ואפילו עטה כתר על ראשו, נכון? 

אך ראו זה פלא, מי הופיע בשמיים מבין הזיקוקים? נכון מאוד, מדובר ביו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שעלייתו בסקרים הופכת אותו ללא ספק לג'וקר רציני. בפנייתו הנמרצת לקהל מצביעיו הפוטנציאליים אמש, הסיפור היה נראה קצת אחרת. לשיפוטכם. 

נשים את הפוליטיקה בצד, ממש לרגע, וניזכר באירוויזיון הקרב, בתקווה שאת הבא נבלה בישראל על אפם וחמתם של הדורשים ברעתנו מסביב לגלובוס. אז כדי לקבל עוד מספר טיפים אחרונים ממי שעשו זאת בגדול, התכנסה נועה קירל לצד יזהר כהן, דנה אינטרנשיונל, נטע ברזילי וכמובן גלי עטרי, והקשיבה ברוב קשב לכל בדל מידע שיסייע לה על הבמה הגדולה בעולם. הבעיה? הם פשוט לא אמרו לה כלום. אולי זה סוד הקסם. 

הפרק האחרון של העונה העשרים לא יכול היה להסתיים סתם כך. אז בתום תחזית לא פשוטה למציאות של 2048 בזמן פתיחת בית המקדש השלישי, שהזכירה מדוע חייבים לדאוג לשמור על הקיים, הופיעו כל חברי הקאסט בקדמת הבמה, ללא איפור או שיער מודבק, וביצעו לצד הזמר אביב גפן את שירו של אביו יהונתן גפן ז"ל 'יהיה טוב', בימים בהם כה חשוב להאמין בכך. היה מרגש, עוצמתי, מרענן, ובעיקר היה אמיתי. ועם אמת אי אפשר להתווכח. כבר מתגעגעת. תחזרו מהר.