שבת. יום שבו אין שעון מעורר, רעש של אוטובוסים ומכוניות, וקפה בהול שנשפך על הרצפה. אבל הכי חשוב – זהו יום שבו אין הרבה כוח. לשום דבר. כמובן, יש את אלה שקמים על הבוקר ועולים על האופניים בדרכם ליעד חדש ומפתיע, או את המקיצים האחרים, שאורזים קצת אוכל בקופסאות ועושים פיקניק בפארק. אם אתם כמוני ומתביישים להודות בכך, זה הזמן לקום ולומר בפה מלא ובנפש חפצה – בסוף השבוע הזה אני רק בבית. הנה מה שתוכלו ליהנות ממנו במהלך עונג השבת שלכם. 

יהלומים | Rough Diamonds

נפתח בשיתוף הפעולה הישראלי־בלגי שחיכינו לו בקוצר רוח. מאחורי התמונה המסקרנת קמעה עומד נח, חרדי שהחליט לצאת בשאלה ולעזוב את משפחתו העשירה למדי, שידה, בטח ניחשתם, בעסקי היהלומים. הביטוי 'לא כל הנוצץ זהב' כאילו נכתב עבור העלילה, שכן בהמשך יגלה נח שמאחורי היוקרה והזוהר של משפחתו, משפחת וולפסון המוכרת באנטוורפן, עומדים חובות ענק והתאבדות של אחיו בעקבות בלגן עם המאפיה האלבנית. לצד השמחה שחשתי כשראיתי את דודו פישר ויונה אליאן בהפקת מקור שמריחה כמו חו"ל, או לפחות כמו הדיוטי, הסדרה הנ"ל לגמרי עובדת, גם ללא הפטריוטיות המתפרצת שלי. אמין, לא מוגזם, הגיוני בכפוף לנסיבות, ובעיקר מאוד מעניין. אהבתי.

יהלומים (צילום: נטפליקס)
יהלומים (צילום: נטפליקס)

קילרים | Killers

ואי אפשר בלי קומדיה רומנטית מפעם, שעדיין עובדת ממרחק 13 השנים שחלפו מיציאתה. אז בשדרת הכוכבים ששמה 'קילרים', נכנסת קתרין הייגל לנעלה של ג'ניפר, צעירה שבדיוק ננטשה על ידי בן זוגה לשעבר לאחר שנפרד ממנה ללא הודעה מוקדמת. בחופשה אליה נוסעת ג'ניפר עם הוריה (טום סלק וקתרין אוהרה), היא נתקלת בספנסר (אשטון קוצ'ר), שמציע לה משקה. כמה שעות לתוך הדייט, השניים מבינים שקצת נועדו האחד לשנייה, לפחות לעת עתה.

זה בדיוק הרגע בו הם מחליטים לחשוף את האמת - ג'ניפר מתוודה על כך שהיא לא קלילה כפי שהציגה את עצמה, וספנסר, ובכן, משתף שהוא רוצח שכיר. לא משהו דרמטי מדי. למרות שהזוג המלכותי הולך להתחתן וספנסר יתפטר מתפקידו הבנאלי משהו, הכל ישתנה כשג'ניפר תרצה שיטוסו יחדיו לחופשה. מה הולך לקרות? תגלו לבד, אבל הרוחות הרגועות יחסית של הקומדיה והבדיחות המפוזרות, יפנו את מקומן לסרט אקשן עמוס באפקטים. בקיצור, לא מה שחשבתם, וניצול זמן נפלא לשבת.

Killers (צילום: נטפליקס)
Killers (צילום: נטפליקס)

אימהות עובדות | Workin' Moms

זה הזמן לומר ברוכות השבות לארבע האימהות הטלוויזיוניות האהובות עלינו ביותר, ששבו לעונתן השביעית כדי להזכיר לנו שלאף אמא בכל הגלובוס אין מספיק כוחות כדי לעשות את מה שהיא מספיקה לעשות ביום אחד. ועכשיו תכפילו במספר הילדים, הימים בשבוע, והחודשים בשנה. 

אם הספקתם לעקוב אחרי קייט, פרנקי, אן וג'ני, החבורה העליזה בדיוק לוקחת אוויר כדי לנסות ולהמשיך להתמודד עם הילדים, העבודה, בני הזוג שלא תמיד מבינים אותן ובעיקר עם השילוב של כל זה, גם בימים בהם שנ"ץ ויין הוא הדבר היחיד שהן חפצות בו. מצחיק ובוטה גם כשלא מצפים, ובעיקר כשכן, וטוב כמו בעונה הראשונה. אזהרה: להרחיק מהישג ידם של ילדים.

Workin' Moms (צילום: נטפליקס)
Workin' Moms (צילום: נטפליקס)

האור שבתוכנו: מישל אובמה ואופרה וינפרי | The Light We Carry: Michelle Obama and Oprah Winfrey in Conversation

דמיינו את המצב הבא. אתם יושבים על כורסא או סתם כיסא, לימינכם מנחת הטלוויזיה אופרה וינפרי, ולשמאלכם מישל אובמה, רעייתו של הנשיא ה־44 של ארצות הברית, עורכת דין וסופרת. הן מתחילות לדבר, אתם מאזינים, ואחרי רבע שעה משהו מוזר מתרחש: בא לכם ללכת הביתה. זה בדיוק מה שיקרה אם תואילו בטובכם לתת צ'אנס אמיתי ל־90 הדקות של 'האור שבתוכנו'. נכון, יש שם סיפורים מעניינים, הבעיה שזה קורה ממש בעשירית מהזמן.

בשאר השניות הפנויות - מפגן יחסי ציבור מרשים, שנאלץ לג'נגל בין שתי הדיוות המבקשות להכין מהלימונים כמה שיותר מרגריטה קפואה. קפואה מדי. אני מודה, התחלתי לקרוא את הספר החדש של מישל ונפלתי בדיוק באותם הבורות. הרגשתי שמבעד לרצון להיות בשביל אחרים, הספר, וכך גם הסרט שלפנינו, הוא סוג של אישוש עצמי. זה אגב מצוין וחשוב, אבל לחלוטין לא דורש קהל. אז לא, לא מצאתי אור, גם לא מתחת לכיסא.

he Light We Carry Michelle Obama and Oprah Winfrey in Conversation (צילום: נטפליקס)
he Light We Carry Michelle Obama and Oprah Winfrey in Conversation (צילום: נטפליקס)

טיול מודרך לאהבה | A Tourist’s Guide to Love

ונסיים במשהו חמוד שנכנס בדיוק לנישה של קומדיה רומנטית סטנדרטית, אבל ממלא את תפקידו כהלכה, גם במציאות בה הרבה סרטים מוכיחים לנו שחבל לבזבז עליהם זמן. בסרט החביב שהצגתי כאן לראווה, מנהלת בחברת תיירות ואמריקאית טיפוסית, טסה לויאטנם כחלק מעבודתה. שם, תפגוש מדריך טייסים בעל נפש משוחררת הרבה יותר משלה, והשחרור הזה יידבק בה ובאמריקאיות המאוד נוכחת שלה. עובר חלק בגרון כמו כוס תה עם נענע אחרי ארוחה דשנה, ועל הדרך מאפשר לנו לראות נופים יפים, רק מבלי לקום מהספה. משתלם.

A Tourist’s Guide to Love (צילום: נטפליקס)
A Tourist’s Guide to Love (צילום: נטפליקס)