הוליווד מושבתת: איגוד התסריטאים האמריקאי הכריז הבוקר (שלישי) על שביתה לאחר שהמשא ומתן עם האולפנים על העלאת שכרם של התסריטאים נכשל. תוקפו של ההסכם הנוכחי בין איגוד התסריטאים לבין הארגון במייצג את האולפנים פג בחצות שעון ארצות הברית.  זאת השביתה הראשונה בהוליווד מזה 15 שנה. "למרות שצוות המשא ומתן שלנו ניסה להגיע להסכם הוגן, תגובת האולפנים היתה לא מספיקה לאור המשבר הקיומי שבפניו עומדים התסריטאים, נכתב בהודעת האיגוד. ההפגנות יחלו מחר אחרי הצהריים". 

משמעות השביתה היא עצירה מוחלטת של חלק מסדרות הטלוויזיה, הסדרות המשודרות באתרי הסטרימינג ואולי אפילו של צילומי חלק מהסרטים. תוכניות הלילה בארצות הברית כל הנראה יתבטלו כבר השבוע, ותוכנית המערכונים “Saturday Night Live” ככל הנראה תבטל את הפרק הקרוב בשבת. בנוסף, ייתכן שמפיקי סדרות דרמה וקומדיה ייאלצו לקצר את העונות או לדחות צילומים. 

האולפנים מסרו בתגובה כי "נקודות המחלוקת העיקרית בין הצדדים היתה דרישת התסריטאים לשתוכנית תויב במספר מינמילי של תסריטאים לאורך תקופה, בין אם יש בכך צורך ובין אם לאו". עוד נמסר כי האולפנים מוכנים להעלות את שכר התסריטאים, ואף לשפר את הצעתם, אבל לא יעשו זאת כל עוד הדרישות המוגזמות, לדבריהם, של האיגוד עדיין על השולחן. 

התסריאטים בהוליווד דורשים העלאת שכר ושינויים מבניים למודל העסקי שלטענתם מקשה עליהם להתפרנס. בשנים האחרונות, לאור העליה בצריכת שירותי סטרימינג כמו נטפליקס או דיסני+, נרשמה ירידה של 4% בשכר החציוני של התסריטאים. "החברות ניצלו את המעבר לסטרימינג כדי לקצצץ בשכר התסריטאים ולהפריד בין הכתיבה להפקה. בכך הם הרעו את תנאי העבודה לתסריטאים של סדרות", טוענים באיגוד, ומציינים שמנגד שכרם של בכירי תעשיית הבידור זינק מעלה בשנים האחרונות. 

מגיש תוכנית הלילה ג'ימי פאלון, הביע תמיכה בתסריטאים ואמר עוד לפני ההכרזה על השביתה כי בלעדיהם אין לו תוכנית. לדבריו, תוכניתו לא תשודר. מגיש אחר של תונכית לילת, סת' מאייר, אמר כי לדעתו "דרישות התסריטאים אינן לא הגיוניות, וכחבר גאה באיגוד התסריטאים, אני מודה על כך שיש ארגון שדואג לאינטרסים של הכותבים".