ציפי לבני, שרת המשפטים לשעבר הייתה האורחת המרכזית אמש (שישי) של אופירה וברקו. וכך פתחה את דבריה "חרב עליי עולמי" כאשר שמעתי לראשונה את נאום יריב לוין והשינויים שהוא רוצה לעשות במערכת המשפט.

איזנקוט נגד לוין: "בית המשפט תמיד היה כיפת הברזל של צה"ל ומפקדיו"
האזרח המעוצבן: זה הדבר שהופך את "אופירה וברקו" לתוכנית חשובה

והיא המשיכה: היה ברור שזו לא רפורמה משפטית. הם פשוט רוצים להשתלט על מערכת המשפט כי הם לא מקבלים את הזהות והמהות של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ושיוויונית. הם רוצים מדינה דתית הלכתית שאין בה דמוקרטיה ושיוויון. יש כאן שילוב הרסני של ראש ממשלה שנמצא בהליך משפטי ויש לו עניין לעשות דלגיטימציה לכל מערכת המשפט וליטול מהם את הכוח. בנוסף לכך, הוא הקיף עצמו באנשים קיצוניים חרדים ומשיחיים שרוצים חקיקה שתאפשר להם להשתמט כי הם נגד שיוויון בנטל. הם רוצים חקיקה שתאפשר להם להתפרע מבלי שיידרשו לתת הסברים לבג"ץ. 

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ציפי לבני, לא שלפה מאמתחתה חידושים והמצאות. רבים וטובים טוענים את אותם הדברים. כשנשאלה איך היא הייתה פועלת בדיונים בבית הנשיא, היא הציגה עמדה לא ברורה במיוחד, כמו לשאול את הצד שכנגד שתי שאלות: האם הם מאמינים שישראל היא מדינת הלאום היהודי, שמן הסתם הם יענו עליה בחיוב, ושאלה שנייה: האם הם מאמינים במערכת משפט עצמאית. אם הם ישיבו ב"לא" אז נגמר הסיפור, פשרה לא תהיה וחבל על הזמן שמבזבזים בשיחות. 

לא נראה היה שברקו לגמרי מרוצה מהתשובה. אותו ברקו שכל מי שמוזמן אליו לאולפן הוא מיד עט עליו בשאלה: אז מה הפתרון? הוא משווע לפתרון, ואף אחד עד עתה לא סיפק לו אותו, מלבד הפתרונות הקלים שהוא עצמו מציע, כמו לפטר את יריב לוין שגרם לכל הבלגן במדינה ורוצה להרוס אותה. איך ייתכן, שואל ברקו, שלוין קורא תיגר על ארה"ב שלה אנחנו זקוקים כמו אוויר לנשימה, ומעז להאשימה שהיא מעורבת בהפגנות בישראל, ונתניהו לא מפטר אותו לאלתר. 

פתרון נוסף הציע אמש ברקו, לעשות עסקת טיעון עם נתניהו, ושייצא מחיינו לנצח ובא לציון גואל. לבני אמרה שהיא מתנגדת לעסקות טיעון, כי היא לא יכולה מצד אחד להאמין במערכת משפט עצמאית, ומצד שני להתערב בהחלטותיה איך לפסוק לגבי הנאשם נתניהו. 

ברקו הפציע עם עוד הצעה. למה שהנשיאה חיות לא תמנה שופט או שניים מזרחים, וכך לא יהיה פתחון פה וטרוניות, לקואליציה שלא מפסיקה להתלונן על אפלייה בבחירת שופטים.  

וכאן, ראיתי את ברקו ששנתו נודדת בלילות בימים אלה, בפעם הראשונה מזה זמן רב, מאד מרוצה. ומדוע? מכיוון שציפי סיפקה אינפורמציה שלדעתו חשובה ביותר ומוטב שכל המייבבים על אפלייה כנגד מזרחים ישמעו אותה. לבני הזכירה לצמד, שהיא עצמה כשהיתה שרת המשפטים, מינתה לשופט אדם ראוי ביותר, את מני מזוז שהוא ממוצא מזרחי, ואילו הימין, במקום לברך על ההחלטה,  תקף את האיש כי הוא היה בעל דעות ליבראליות. 

הייתי אף מוסיפה עובדה נוספת שלבני לא הזכירה, וזו העובדה שמעולם הליכוד, במשך כל שנות כהונתו לא מינה יו"ר למפלגה שהוא מזרחי. ועוד הזכירה ציפי לבני, שבזמנו מונתה לשופטת גילה כנפי ממוצא מזרחי ומי התנגד למינוי? רוטמן. במילים אחרות, הצביעות חוגגת. אופירה וברקו זרחו מאושר לשמע הגילויים האלה וברקו קיווה שדבריה יפלו על האוזניים הנכונות. 

ובפנייה חדה לגמרי מנושא הכתבה. במסגרת האווירה הכללית שקיימת היום, של מדינה בהפרעה, הרשו לי לשתף אתכם במחשבה מופרעת אחרת שעלתה בראשי. אמש  בערוץ 12 הוקדש במהדורה, פרק קצר על קווים לדמותו של יריב לוין, כמי שעשוי לרשת את נתניהו בגלל שהוא האיש הכי חזק היום בליכוד ורק על פיו ישק דבר ונראה שנתניהו חושש להמרות את פיו. 

ואז השתעשתי במחשבה, הייתכן שהתקשורת רוצה לסכסכך בין לוין ונתניהו, שכפי שלמדנו להכירו, לא ממש מחבב את אלה שמאיימים על מעמדו בליכוד? 

ועלתה בראשי ספקולציה מופרעת אחרת. הייתכן שיריב לוין בכוונה עושה את כל הבלגן הזה עם החקיקה, על מנת להכשיל את נתניהו, כי הוא ידע מראש שההשלכות של אותה חקיקה יעוררו זעם ומחאות ולא יחמיאו לליכוד והעומד בראשו, עובדה שהסקרים מדברים בעד עצמם, וכך יוכל יריב לאט ובבטחה לסלול דרכו לרשת את נתניהו.