הפרשנים הפוליטיים הבכירים, עמית סגל מערוץ 12 ורביב דרוקר מערוץ 13, התעמתו אמש (ראשון) בטוויטר בעקבות סקרי המנדטים שהוצגו אמש במהדורות.

נתניהו מתאושש? כך השפיע המבצע בעזה על תמונת המנדטים

סגל תקף את חדשות 13 על רקע הסקר ששודר לפני כחודש, במהלך חג הפסח, ובו הוצגה תמונת מנדטים דרמטית לרעת נתניהו, בניגוד לנתונים שהוצגו אמש: "חודש חלף מאז ״הסקר שכמותו לא נראה מאז מלחמת לבנון ה-2״ בחדשות 13 - וגוש נתניהו התחזק שם מ-46 ל-56 מנדטים. כל מי שמבין בדעת קהל יודע שאין תזוזות כאלה של התרסקות ב-10 מנדטים ואז המראה שוב בתוך חודש. וכל מי שלמד סטטיסטיקה יודע מה שווה חריגה כזו. אבל איך אמר לי פעם רזי ברקאי על מישהו? הוא הביא שני פרסומים בלעדיים - גם את הסקופ וגם את ההכחשה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

דרוקר הגיב: "עוד לא נולד הנושא שאתה לא מבין בו, אבל היו המון מקרים בהם היו תנודות דרמטיות בזמן קצר, בנט ירד מ 24 ל 6 מנדטים, בטח כשסקר אחד נעשה זמן קצר אחרי פיטורי גלנט וסקר שני אחרי מבצע צבאי לכאורה מוצלח. מקווה שכשהסוקר שלכם מגיע עם תנודה משמעותית בסקרים, אתה לא אומר להם - לא הגיוני, תחזור עם מספרים אחרים". 

בהמשך התייחס דרוקר לכך שבסקר חדשות 12 רשם נתניהו זינוק במדד להתאמה לראשות הממשלה מול בני גנץ, וצייץ: "כל מי שמבין משהו בדעת קהל" יודע שלא יכולה להיות תזוזה של עשרה אחוזים תוך שבוע...כמה נמוך הוא עוד יירד...".