המגישה גלית גוטמן עוררה הבוקר (שישי) סערה בשידור תוכנית הבוקר בקשת 12, כשהתייחסה להפגנת המחאה בבני ברק השבוע ואמרה כי "החרדים מוצצים לנו את הדם".

"כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם", אמרה גוטמן במהלך השידור.

מקשת נמסר בתגובה לדבריה של גוטמן: "קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת. גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר".

רבים הוסיפו ותקפו את גוטמן בעקבות האמירה המקוממת. העיתונאי ישי כהן צייץ: "גלית גוטמן, את מוכיחה שעוברים עלינו תהליכים מסוכנים ומפחידים. והכל על בסיס שקרים. לא מזכיר תקופה אפלה, אנחנו כעת בתקופה אפלה. הנה תזכורת מי משתמש בסגנון המילים שלך וכלפי מי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף גם הוא בחריפות את דבריה: ‏"אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר.  אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים".

התסריטאי מני אסייג צייץ: "אוטו-אנטישמיות זה ממש מרזה. יכולים לשאול את גלית גוטמן האיומה. הצטיידו בשקית הקאה בטרם הצפיה, ואז שתפו כמה שיותר, כדי שכמה שיותר יהודים יבינו איזו תקשורת נוראה יש לנו כאן בישראל היהודית".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הגיב במרומז לדבריה: "שמעתי בזעזוע את האמירות הקשות נגד הציבור החרדי. אני מוקיע את האמירות הללו ואין להם מקום במדינת היהודים. הציבור החרדי תורם המון למדינת ישראל, אם זה בהתנדבות, בארגוני חסד, בהשתלבות הולכת וגוברת בשוק העבודה". 

עוד הוסיף כי "דווקא בתקופות מתוחות חשוב לשמור על שיח מכבד ולהתרחק מאמירות שמדיפות ריח של תקופות אפלות. שבת שלום וחג ירושלים שמח לכל עם ישראל".

"הסתה פרועה ומסוכנת"

בנוסף לנתניהו, רבים מחברי הקואליציה מיהרו לתקוף את גוטמן, ולגנות את דבריה בחריפות. יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס, כתב: "אפילו בלייבור בבריטניה הרחיקו חבר פרלמנט שקרה ל'יהודים התלמודיים' מוצצי דם. גם הם מבינים שהז'רגון של גבלס פסול לשימוש תמיד ובכל מצב. לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל".

שר התקשורת שלמה קרעי, תקף בחריפות: "בחשכת ימי הביניים, כשגויים אנטישמיים הטיחו ביהודים אמירות כאלו, אמרנו: ככה זה- עשו שונא ליעקב. אבל כאן בישראל? יהודיה? בריש גלי לא יודע מי זו האישה הזו, אבל האמירות שלה הן פסאודו אנטישמיות, מבישות ולא ראויות לבמה תקשורתית. עם קמצוץ אתיקה עיתונאית, מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר"

שרת התחבורה מירי רגב, כתבה בתגובה לדברים: "תתביישי לך גלית גוטמן. אין מקום במדינת ישראל לדברי בלע ואמירות אנטישמיות ששייכות לצוררים של עמנו. תתנצלי או תפרשי, די להסתה".

"אני מגנה בתוקף את השיח המתלהם והאמירות המכלילות והפוגעניות נגד הציבור החרדי. אין מקום לאמירות מהסוג הזה נגד ציבור שלם. לצד המחלוקות הפוליטיות, עלינו לזכור תמיד שכולנו אחים וכולנו יהודים", כתב שר הכלכלה ניר ברקת. 

"בימים לא פשוטים, כשהחברה שלנו במתח עצום והרוחות סוערות, יש מי שבוחר לשפוך שמן למדורה על ידי הסתה פרועה ומסוכנת. אם לא נשים את הקו האדום, כאן ועכשיו, אנו חלילה עלולים להגיע למעשי אלימות כלפי חובשי כיפה, וכבר ראינו דברים כאלו בעבר. אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי", כתב מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל. 

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הוסיף: "אם האמירה המחליאה שנאמרה על ידי מגישה בשידור חי בערוץ מרכזי תעבור בשתיקה על ידי הנהלת הערוץ, היא מלמדת שדמי אחיי החרדים הותר בפומבי. אני מבקש מחבריי לכנסת ולממשלה לגנות את הדברים. אנו מוחים ומגנים את ההסתה הבזויה".

מי שעוד הצטרף לגל הביקורת, הוא שר החוץ אלי כהן: "ההסתה המסוכנת של לפיד נגד החרדים מחלחלת לתקשורת ולרחוב והתוצאות שלה כבר ניכרות בשטח. בואו נעצור לפני שיהיה מאוחר! החרדים הם אחים שלנו, הם חלק מהמדינה ואני קורא לגלית להתנצל על דבריה החמורים. כדאי לזכור שכולנו עם אחד".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר, פנה בתלונה בנושא לרשות השנייה. כמו כן, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) פנה במכתב לנציב תלונות הציבור ברשות השניה: "נאמרו דברי הסתה ושנאה כנגד ציבור שלם, מתוקף סמכותך לפי סעיף 116, אבקש להשהות את המגישה עד שתוזמן לבירור".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, תקף גם הוא: "סבא יצחק וסרלאוף ז"ל שאני קרוי על שמו, ניצול שואה שחווה את זוועות הנאצים על בשרו, היה מתחלחל מהמחשבה שבארץ היהודים הז'רגון הנאצי ישמש נגד שומרי תורה ומצוות".

כמו כן, סגן השר אורי מקלב, הצטרף למתקפה: "אלו דברים שכעת הם דיבורים ועלולים להפוך למעשים. לצערינו אין גבול וקו אדום להסתה כנגד הציבור החרדי. בשביל מה צריך דו״ח אנטישמיות שנתי כאשר זה קורה כאן בארץ, אם ניקח את כל הדברים שנאמרו כנגד הציבור החרדי בחודשים האחרונים הרי שאנחנו נהיה במקום הראשון בדו״ח האנטישמיות".