מגיש הטלוויזיה אברי גלעד מתח הערב (שני) ביקורת על ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד), יו"ר הוועדה למאבק בסמים, בעקבות החלטתו לבטל את האיסור על כניסת לוביסטים של חברות הטבק לדיוני הוועדה. גלעד ציין כי בעבר ביסמוט שימש כעורכו בעיתון "ישראל היום".

"הראה לי את ילדך ואומר לך מי אתה": אברי גלעד בעקיצה ליאיר נתניהו

"בועז יקר, אני אמנם חייב לך את הקריירה שלי ככותב בישראל היום, אבל חייב לומר לך שהחלטתך לאפשר ללוביסטים של תעשיית המוות המכונה תעשיית הטבק להכנס לדיוני הוועדה שלך למלחמה בסמים היא הזויה ברמות. זה אותו הגיון כמו לאפשר למשפחת הפשע אבו לטיף להכנס לדיוני הוועדה למיגור הפשע בחברה הערבית. יותר גרוע אפילו. החבר'ה האלה הורגים כל יום 22 אנשים בישראל, מיניבוס שלם. הם ושולחיהם מחברות הטבק צריכים לשבת בכלא, לא בכנסת", כתב גלעד. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אברי גלעד (צילום: רפי דלויה)
אברי גלעד (צילום: רפי דלויה)

"לא יודע מה קורה עם הקואליציה הזאת שלכם, קודם ביטול המיסוי על שתיה מתוקה, עכשיו זה. נראה לי שמבחינת בריאות הציבור מי שבחר מח"ל, מקבל מחלות מהכנסת. תחשוב עוד פעם בועז. שלך בידידות", הוסיף.

מטעמו של ביסמוט נמסר: "כליברל אני מתנגד לגישה הבולשביקית לסתום פיות לאנשים. אני בעד לתת לכל אזרח את המקום להשמיע ולהישמע. אני גם בעד שקיפות ולכן יהיה על נציגי חברות הטבק לציין שהם כאלה, כדי שחברי הוועדה יידעו לקחת את טענותיהם בהתאם. זו דמוקרטיה. אני לא חושש מטענות מוטעות, יש לנבחרי הציבור מספיק כלים יחד עם גורמי המקצוע, להתמודד מולן ולא לתת שתהיה להן השפעה.

"לפני כחודש הגשתי ללשכה המשפטית הצעת חוק האוסרת על ייצור ושיווק של מוצר עישון בטעם או בריח, במטרה למגר את התופעה המזיקה ולהפחית את מספר המעשנים. אמשיך לפעול ככל שיידרש לקידום ושמירה על הבריאות של כלל הציבור".