האח הגדול השקיע אמש בעריכת הפרק עם המון צבע תכנים והתרחשויות, התאהבויות ורומנים חדשים, מריבות, דיירים חדשים, מה לא היה לנו בפרק אמש, הכל חוץ מכתוביות. לרגעים קטנים זכינו מההפקר ורצו להן כתוביות של דקה כדי להזכיר לנו עד כמה המצב עגום, אבל בפרק שלם שהשתרך על פני כמעט שעתיים, לא הצלחתי להבין כלום ממה שאומרים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ניסיתי לקרוא את השפתיים, הגברתי את הווליום, גם הנמכתי כי אולי זה חזק מדי לאוזן העדינה שלי, דאגתי לשקט מופתי בסביבת הבית, הרצתי אחורה שוב ושוב בשיחות שעשו רושם כחשובות, אבל נאדה, גורנישט קטעים שלמים שהלכו לאיבוד ופרק שלם מבלי שהבנתי מה באמת אמרו הדיירים אחד לשני. טוב, בואו נשים דברים בפרופורציות, לא שהדיירים מנפיקים מרגליות מפיהם, ולא שמדובר בשיחות ברומו של עולם שישנו את חיי, אבל בכל זאת, אם כבר צופים בטראש ריאליטי, אז לא כדאי גם להבין מה נאמר שם?

מילא, היה משודר פרק אחרי פרק בהפרש של יממה, והתקציבים הדלים של הערוצים, לא איפשרו להביא כוח אדם נוסף, שיישב ויתמלל את הקטעים הנבחרים , אבל לא, היו להם יומיים שלמים, זה כמו נצח בטלוויזיה, וכמו שהשקיעו בללקט את חומרי העריכה המעניינים ביותר שהתרחשו בימים האחרונים בבית, יכלו לדאוג לדבר כ"כ טריוויאלי, כמו כתוביות.

לא תגידו שאני לא מבינה עברית, אני מבינה תודה לאל, אבל עין הצופה הורגלה מזה שנים, אפילו כשמדובר בשפתנו אנו, לקרוא את הכתוביות, במיוחד בתוכנית כמו האח הגדול שהשיחות בין הדיירים הן העיקר, והסאונד לא בשיאו, כי הם מחוברים למיקרופונים, והקלוז אפים גם לא מרקיעים שחקים, כי הצילומים הם דרך המראות השקופות בבית, אז קשה להתרכז בפנים ולקרוא שפתיים. גם ניתנו להם אינספור הזדמנויות בזמן הפרסומות הארוכות והמתישות לתקן מהר את המעוות, אבל מישהו שם נרדם על הקונטרול. אלמלא הייתי כותבת טור ביקורת לריאליטי הפופולרי, כבר מזמן הייתי מזפזפת לערוץ המתחרה.

אבל חוץ מהתקרית המביכה של האח הגדול, הדיירים דווקא נראים בסדר, ולמה רק בסדר, כי זה נשאר באותו שטנץ כמו בכל עונה, עם אותן משימות מטופשות ולא יצירתיות, ככ לא ייחודיות שגרמו מהר לדיירים החדשים לעלות על המשימה הלא המקורית שמתרחשת כמעט בכל תחילת עונה,  עם אותו ליהוק של דיירים מהעונות הקודמות, רק עם מנגינה אחרת. עכשיו נשאלת השאלה האם המנגינה ערבה לאוזן.

ייאמר לזכות האח הגדול שהפעם הוא כן חשב יצירתי ומקורי, וארגן שלט ענק בראשון לציון, לשם הכניס שני דיירים שנראו כמו בכלוב קופים המנופפים לשלום לעבר המטיילים מבחוץ, ספיר אלון חובל ובן סטרול שיתחרו ראשו בראש על כניסתם לבית לפ הצבעות הקהל בבית, ועל פי הסרטון כניסה שלהם, אף אחד מהשניים לא נראה כמו הבטחה גדולה של העונה.

אבל יש לנו כבר זוג ראשון בבית, רוי רייניש ולין אלפי, שקצת הזכירו לי את הסרט "חיזור גורלי" מצידה, ובשיאה של שיחה שנשמעה כמו גיבריש בנסט,  כי לא היו כתוביות, הוא עצר אותה והלך להשביע את כיבתו. גם בלילה כשהיא התיישבה לצידו במיטה, הוא דאג בנימוס להגיד לה שהוא עייף, אבל היא לא מוותרת האמא הצעירה ונראה שזה גם די מצליח לה, לפחות לבנתיים. יש לנו עוד רומן שנרקם, לפחות רק בראשה של הדיירת הברבי, סתיו קצין שמראה סימנים של מאוהבת בגיא איתן, שמראה סימנים של לא בעניין שלה בכלל. והנה לנו סיפור של לב שבור  מה שיוביל לתמיכה ואהדה של הצופים כלפי הברבי של הבית .

מה עוד היה לנו אמש, אם אנסה להבין מבלי שהבנתי בלי כתוביות, היה לנו מריבה ראשונה בין סתיו קצין ושי עופרי על המקלחת ועל רפונזל, ומריבה שלא התלהטה בין הדיירים הרעבים לארוחת בוקר לאחראי על הביצים גיא איתן, אבל בעיקר היה לנו את כניסתה המפתיעה לבית של ספיר אחות של שניר, אחרי נתק וסכסוך ממשוך של חצי שנה בין האחים, שהם ספק אחים ספק רומן , מה שנראה כמו הסיפור המרכזי של העונה.

שניר משום מה הריח את זה קורה, עוד לפני שאחותו ספיר ירדה במדרגות, גם התגובה שלו הייתה כזאת אנמית וחסרת רגש, אז אולי, רק אולי, הספוקלציות נכונות וכל זה מתוכנן מראש היטב בין שני האחים בניסיון להגדיל את הסיכוי להביא לבית המשפחה את המיליון. ואם הם הצליחו להתל כך באח הגדול, אז גם מגיע להם לזכות בזכות הניסיון האמיץ.