בפתיחת העונה השישית והחדשה של חתונה ממבט ראשון, הזוג המשודך הראשון שפגשנו הם עינב ורז. היא מורה, הוא מוזיקאי. היא אחות תאומה של שירן. שתיהן התכוונו להשתתף בתוכנית ביחד, אך שירן פרשה ובאופן מפתיע, הפסיכולוגים שידכו לעינב חתן שיכול לשמש כאח תאום שלה, במקום אחותה התאומה, מרוב ששניהם בעלי אופי דומה כל כך.

לפני כולם: פרטים מפתיעים על הזוגות החדשים של "חתונה ממבט ראשון"

מעולם לא שודך זוג שכזה שתכונותיו דומות כל כך. שניהם ביישנים ומופנמים, נרתעים מאור הזרקורים ומעדיפים שהוא יופנה לאנשים בקדמת הבמה, כאשר הם עצמם נחבאים בצניעות בשורות האחוריות. האם שידוך כזה יכול להצליח? כי הרי אומרים שניגודים נמשכים, יותר מאשר שני אנשים בעלי אופי זהה, ובמקרה שלפנינו, שני אנשים שהם ממש נפשות תאומות. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

להרגשתי, ממה שהתרשמתי אחרי המפגש המרגש שלהם בטקס החתונה, ואחרי שהשניים נרגעו קמעה, רז, החתן, נראה "אול אין" בתוך הסיטואציה, ואילו אצלה חשתי מעט סקפטיות. כאשר חברה לחשה לה אחרי הטקס שרז והיא כל כך דומים באופיים, עינב פלטה משפט שלא ממש הסתדר עם חיוך האושר שהיא ניסתה להקרין.

היא הגיבה במין פקפוק, כאילו היא לא בטוחה אם היותם דומים הוא מתכון להצלחה. או במילים פשוטות - אם זה "טוב או רע". ברגע אחר, כאשר עינב נשאלה על ידי חברה אחרת האם היא בטוב, היא ענתה שבינתיים היא מרגישה בנוח ונעים לה, אולם דבריה לא הביעו התלהבות יוצאת דופן. 

כשרז סיפר לה על תחושותיו במהלך המפגש הראשון ביניהם ובזמן הטקס, וציין שהוא כל העת חשב רק עליה ורצה שתחוש בנוח במחיצתו ותדע שהוא שם בשבילה, עינב לא יצאה מעורה לשמע הדברים ואפילו הגיבה בביקורת סמויה, שאל להם לשכוח, שבהמשך המסע הזה יהיה עליהם גם לחשוב לא רק על הצד השני, אלא גם על עצמם וטובתם האישית.

האם היא הכינה את הקרקע למשפט הפרידה "זה לא אתה זה אני"? נראה שבקשר הזוגי שעומד להתפתח בין השניים, רז יהיה זה שתמיד ינסה לרצות את בת זוגו, והיא פחות תשקיע בזוגיות, כשקודם טובתה האישית עומדת לנגד עיניה. אין ספק, שרז ישקיע את כל מאודו במערכת היחסים הזאת, והיא לעומת זאת, גם תדע להסתייג כאשר תמצא לנכון.  

אני אף חוששת שמרוב שהם יסכימו על הכל, עינב בשלב מסוים תתחיל להשתעמם, ואז יבצבצו הפקפוקים וההתלבטויות ומה שהתחיל כסיפור מבטיח ושידוך מוצלח, יגווע לאיטו. מי ייתן ואתבדה והזוג הזה שנראה כשידוך מושלם, יתברר כהצלחה מסחררת. יחד עם זאת, אני צופה שתמימות הדעים בין השניים, שכל כך דומים באופיים, לא תניב ניצוצות או ברקים ואם הכל יתנהל על מי מנוחות, בלי סערות או סקנדלים, מבחינה טלוויזיונית, אנחנו הצופים, נמצא את עצמנו בולעים פיהוק גדול, פיהוק שכבר בלעתי אמש בפרק הראשון שלא היה מרתק במיוחד, כמו בעונות קודמות. 

באשר לחילופי התפקידים בעונה זו, בדמותו של הפסיכולוג החדש גלעד הורוביץ. קשה לשפוט על פי פרק אחד בלבד, אולם למרות שהוא נשמע אדם אינטליגנטי ומקצועי, קצת קשה לעיכול, שכלתני מדי, ומדבר במושגים אקדמיים מתחום מקצועו, כמו "ספרציה", כשניתן למצוא את התרגום הפשוט גם בעברית. זאת, בעוד דני פרידלנדר, הפסיכולוג הקודם, היה נגיש יותר מבחינה רגשית, בלתי אמצעי, ודיבר יותר אל הלב מאשר אל השכל.

מבחינה זו, הורוביץ נכנס לנעליים מעט גדולות מדי. אישית, התגעגעתי לדני פרידלנדר שהקסים אותנו בעונות קודמות ברגישותו המיוחדת, באמפטיה שתמיד חש כלפי הזוגות, לחוכמה ולאינטואיציה שלו, וכמובן איך אפשר לשכוח את הר' המתגלגלת בחינניות על לשונו.