"רשת 13" ספגה השבוע מתקפה קשה ברשתות בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת לשדר ראיון עם הנשיא השמיני, משה קצב, שהורשע באונס וריצה מאסר, במסגרת סרט על הפרשה. בן בירון בראודה ("וואלה") שוחח עם בראיון לאיריס קול ברדיו 103FM על הסרט שעורר סערה.

"לתת במה לאנס": הרשת זועמת על ערוץ 13 בעקבות הראיון עם משה קצב
לאחר סערת שידור הראיון עם קצב: זה נתון הרייטינג שהשיג

לא ראיתי את הסרט על משה קצב, אבל בהחלט קראתי את זעמן של הכותרות והמגיבים
"בינינו, הייתי מעדיף גם לא לראות אותו, לא מומלץ. בסוף שנה שעברה הודיעו ב'רשת 13' שהם הולכים לשדר ראיון עם קצב, כבר אז הם חטפו הרבה מאוד אש וביקורת. אז, הם התקפלו, הם אמרו שהם לא מרגישים שלמים עם התוצאה וזה ירד מהפרק. פתאום, השבוע, בלי הרבה התראה, הם החזירו את זה בתור סרט על פרשת קצב. יש את ציון אמיר שייצג אותו, ואת התובעת של הפרקליטות וגם ד"ר יובל יועז שמדברים על הפרשה. זה משולב עם קטעי ראיון של קצב. הסיבה לזה זאת העלייה של הסדרה 'אלף' שמבוססת על הספר של אודליה כרמון, שהייתה אחת המתלוננות נגד קצב".

 

אם נעשה חיבורים בראש שלנו, ראו ב'רשת 13' כמה באזז ודיבור יש על 'אלף', אמרו 'יש לנו את אותו סרט של משה קצב, זה הזמן'
"בדיוק. מי שכן צפו בזה, ראו שבעצם כל השנים שעברו לא שינו דבר אצל האיש. כל מה ששמענו לפני המשפט, תוך כדי המשפט, ההתנערות מאחריות, ההתקרבנות, הוא לא מזכיר בשום שלב אף אחת מהמתלוננות".

אפשר היה לעשות סרט שיטלטל אותנו וסרט ביקורתי מאוד על האופן שבו הוא רואה את המציאות. אפשר היה לעשות משהו שהיינו אומרים 'וואו'
"נכון. זו גם שאלה. מדובר באדם שהוא אנס מורשע, זה בית המשפט קבע, גם נשיא לשעבר. הוא אדם פרטי כיום, אין לו שום כוונה לחזור לחיים הפוליטיים ואין לו השפעה על אף אחד. אני חושב שאם אין פה שום חידוש לציבור, ולא נאמר פה שום דבר חדש, ולא ניתן שום מקום לקורבנות שלו..."

הקורבנות לא הוצגו בסרט?
"בשום צורה. אפילו לא לרגע. אין פה אמירה שאומרת 'קצב צודק, תפרו לו תיק'. מצד שני, אין פה גם שום שאלה קשה שנשאלת. זה מונולוג שלו שבו הוא חוזר שוב ושוב על הדברים. אפשר גם לעבור על התגובות בכל האתרים. את לא תופתעי שהרבה ישראלים מאמינים לו ואומרים שתפרו תיק. השאלה היא מה החשיבות של זה ולמה גוף תקשורת גדול צריך לתת לזה במה, מעבר לשיקולי רייטינג".

זה עשה צפייה?
"לא".

"גורם מאוד בכיר פרסם אצל דוד ורטהיים ב'וואלה ברנז'ה' שהם עומדים לגמרי מאחורי ההחלטה והם קוראים לכל מי שמבקר את הסרט 'צבועים' והם משווים את זה ל'צל של אמת'. אני לא רואה כל כך את הדמיון בין זה לבין 'צל של אמת'. לא שעל 'צל של אמת' אין ביקורת. בקיצור, לא יודע. לא יודע אם עכשיו כל אדם שלא לוקח אחריות, לא מודה באשמה, לא מביע שום חרטה, צריך לקבל שוב במה בפריים טיים להביע את הדעה שלו. זאת הדעה שלי לפחות", אמר בירון בראודה.