זהו, הפסקתי להאמין לפרומואים של "חתונמי" שאמורים לעורר בנו ציפיות, ואז מתברר שכגודל הציפיות, כך גודל האכזבות, כפי שקרה אתמול, בחתונה נוספת העונה. הפרומואים הבטיחו חתונה עם זיווג משמים כזאת שלחתן תיפול הלסת כשיפגוש לראשונה את המיועדת לו. אמנם נפלה לו הלסת כשחזה ביופיה של הכלה, אולם ההתלהבות וההתפעלות לא היו גם מנת חלקה של הכלה, ובניגוד לחתן, היא לא שמטה את לסתה למראהו. אז בבקשה ממך, יעל הפסיכולוגית, אל תמהרי להבטיח לנו זיווגים מושלמים, כאשר בפועל נגלה שההר הוליד עכבר.

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן 

אמש פגשנו את רונן מימון ורותם פיינברג, הזוג הרביעי שהכיר מתחת לחופה העונה, שניהם אנשי נדל"ן. הוא מבת ים, היא מרעננה, הוא נושק ל-40 אך נראה צעיר מכפי גילו, מתלהב ותזזיתי כמו ילד. היא, ממלכתית, שקולה ורצינית שלא ממהרת להתלהב, ולא תהסס לשפוט ולבקר, על אף שנראית עדינה ומתחשבת. בהמשך יסתמן שאת חוש הביקורת היא ירשה מאימה, שהזהירה את החתן שאם הוא לא יגרום לבתה לחייך, גם הוא לא יחייך.

אימאל'ה. אני צופה שלא ירחק היום, שרותם לא תחסוך ביקורת מרונן, גם אם הילד השובב שבו, כפי שהגדירו אותו הפסיכולוגים, יתבל בניחוח צעיר ומרענן את מערכת היחסים ביניהם. אמנם רותם העידה על עצמה שגם בה קיים ניצוץ השובבות שמאיים להתפרץ ברגע המתאים, אך בדרך המאופקת והזהירה שהיא התנהלה אמש, כשהיא בוחנת היטיב, את האיש ששודך לה ולא מתחמקת מלהישיר אליו מבט, כפי שעשתה למשל יואנה, קשה לי להאמין שרותם לפתע תהפוך לילדה חסרת רסן ושוברת מוסכמות.

באשר לרונן, האופן שבו נתן ביטוי להתרשמותו מיופייה של הכלה כשקולות התלהבות משונים בוקעים מגרונו והוא מנער את גופו כמו אותו כלבלב רטוב שמנער את פרוותו, היה מוגזם ומוזר כאחת. ממש כמו ילד בגיל הטיפש עשרה שלא יודע נפשו מרוב אושר, כאשר מלכת הכיתה מדביקה נשיקה לשפתיו במסיבת הסיום.

לטעמי, יקרה אחד מהשניים. או שהוא יזכה ללא מעט נזיפות מבת הזוג הממלכתית והאלגנטית שלא מורגלת בסצנות בסגנון גיל הנעורים, והוא יהיה מתוסכל וירצה לברוח כל עוד נפשו בו. או שבגלל רצונו תמיד לרצות, כפי שניסה כל חייו לרצות את הוריו, תכונה הטבועה בו מאז ומתמיד שבעטייה לא רווה הרבה נחת מעצמו כפי שסיפר לגלעד הפסיכולוג, הוא יצליח אחרי הרבה חנופה ומאמצים לשאת חן, ולכבוש את ליבה של הכלה שמחפשת זוגיות עם מישהו לגמרי טוטאלי כלפיה, אחרי שחוותה אכזבות בעבר מבני זוג שקמו ועזבו.

קשה היה לחדי העין מבין הצופים, להבחין שרונן לא בוחל בטיפה המרה, ומוצא בה נחמה. הוא אף נרגע כשסיגריה תחובה בפיו, ואם הכלה לא מעשנת, ותעדיף לשתות מים על מנת להירגע, במקום לדפוק את הראש בתוך ענן של אדי אלכוהול, אזי ייתכן שעל רקע הרגלי חיים שונים, נתחיל לראות סימנים ראשונים של חוסר התאמה בין השניים, שלא יובילו אותם לפסגת האושר והצרות בגן העדן יתחילו לצוץ.

אמש קיבלנו הצצה קצרה לחזית אחרת, של המאץ' הכי הזוי בעליל, בין משה ונעם העובדת הסוציאלית, ששונים לגמרי במהות וברקע ממנו הגיעו, ולמדנו שהעניינים שם צולעים למדי. אמנם "נעים" לה ו"נעים" גם לו, אבל בסופו של יום, לא קיימת משיכה, לפחות לא מצידו.

אני חייבת לתהות, למה הפסיכולוגים שמבינים לנפש האדם יותר מכולם, יושבים על המדוכה ורוקמים תוכנית שידוכים, שלי נראית יותר ויותר כמו תוכנית זדונית, להפיל את הזוג בפח ש – hopefully יגרום להם לצאת משיווי משקלם, ובלבד שיספק לנו אקשן והרייטינג ירקיע שחקים. בל נשכח שמדובר באנשים עם רגשות, רצונות וחלומות שיצאו להרפתקה לא פשוטה והופיעו עירום ועריה על כל חולשותיהם וחוזקותיהם בפני מיליוני צופים, על מנת למצוא זוגיות מאושרת.

תומר ויואנה (צילום: צילום מסך קשת 12)
תומר ויואנה (צילום: צילום מסך קשת 12)

למה לא לכבד גם את רצונותיהם ומאווייהם? למה לשדך למשל אישה לא יהודייה, כמו יואנה, עם חתן שבא מבית יהודי מסורתי? או למה לשדך לכלה המיועדת, מישהו שנמוך ממנה,  לאחר שציינה במפורש שהיא לא נמשכת לגברים נמוכים ממנה. אפילו שדכנית פשוטה מבני ברק שלא עשתה דוקטורט בפסיכולוגיה תכל'ס מבינה יותר.

במקרה של אתמול, סיכויי ההצלחה של השידוך החדש לא מזהירים במיוחד. החתן נראה מסטול לגמרי, הכלה עם רגליים מוצקות על הקרקע. על פניו, השידוך נראה אטרקטיבי כי בני הזוג יפים, נאים וחתיכים, אולם אות האזהרה הראשון כבר הגיע מכיוונה של המבוגרת האחראית בחבורה, היא קרובת המשפחה, שאמרה לחתן בתקיפות, שלא מספיק שהוא חתיך. הוא צריך לספק את הסחורה גם מבחינות אחרות, מלבד נראות.

לסיום, כדאי שהפסיכולוגים יתחילו לתת את הדעת גם לגחמותיהם של המשודכים ויתחשבו בהם, ולא יחליטו רק על סמך דעתם בלבד, מלומדה ומושכלת ככל שתהיה, ומוטב שיפסיקו להתייחס למשודכים כשפני ניסיון במעבדה הפרטית שלהם.