לא היה פשוט לצפות בפרק אמש של האח הגדול, הרגשתי חצויה לשניים, החלק האחד בי ידע שכל החרם שעושים לסתיו קצין בבית היא הביאה על עצמה וכמו שאומרים שתאכל את הדייסה שהיא בישלה . והרי באיזו דרך אחרת יכולים הדיירים להעביר מסר לדיירת הכי מרושעת בבית האח הגדול אם לא בהתעלמות מוחלטת בצרכיה ובנוכחות שלה עד שתפנים, תיקח אחריות על מעשיה ותשנה את דרכה. זאת בהחלט הדרך הקלה לבחור בה וזה מה שעשו הדיירים.

"בא לי לבעוט בראש של המזד***ת הזו": המילים הקשות של שניר בבית האח הגדול
דמעות תנין: זו האסטרטגיה שתוביל את סתיו קצין לגמר האח הגדול

יחד עם זאת , לא פשוט לצפות באישה אחת שמרגישה דחויה ומבודדת, שכל דיירי הבית גורמים לה להרגיש מוקצית שנואה ולא רצויה, במילים אחרות לא משנה מה ברבי עשתה שגרמה לכל הדיירים להתהפך עליה, בצדק או לא, היא עוברת חרם מכוער וכואב ואסור להקל ראש ובטח שלא לתמוך בזה. כך קרה אמש שכל בנות הבית התעלמו מהבקשה שלה להתקלח ראשונה או לעשות פן לתוספות הבלתי נגמרות שלה לפני שנכנסת השבת, ונתנו לה לבכות בפינה לבדה. 

וזה מחזיר אותנו לתופעת החרמות הקשה שעוברים ילדים במסגרות בתי הספר או מחוצה לו , עם מקרי התאבדות שרק הולכים וגדלים בשנים האחרונות. אני מאמינה שאותו ילד מוחרם, לא נבחר באקראי מכל הילדים, וודאי עשה משהו, אפילו קטנטן, שגרם לאחרים לנדות דווקא אותו, ואולי רק בעצם השונות שלו הוא עורר אנטגוניזם . האם זה מוצדק? איפה הערכים של הכלה וקבלה של האחר, של השונה .  בעיקר פה כשמדובר באנשים בוגרים שצריכים לקחת אחריות על מעשיהם ולהבין מעבר לצרכים הבסיסיים של רצון לנקמה וחיסול חשבונות. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ויש דרך אחרת , תאמינו לי, תנסו אותה בחיים האישיים שלכם בכל תחום, זה לגמרי עובד,  מישהו מדיירי הבית ניסה ללכת בדרך של שלום, להקשיב לה, לשמוע אותה באמת, לנסות להבין, לחבק וללטף אפילו שהיא עוברת על הנורמות החברתיות המקובלות.

אף אחד חוץ מאתי שהיא דמות חינוכית במקצועה למודת ניסיון עם ילדים ותופעות מהסוג הזה, ולכן מצאה דרך להגיע לליבה של סתיו, לתת לה יחס, תשומת לב, להבין אותה , היא לעומת הדיירים האחרים בבית לא חוטפת מסתיו ריקושטים, ותלונות משפילות אינספור בחדר האספות, כלומר הנה הוכחה שיש דרך אחרת.  צריך להתעלם מהקולות של הכבוד העצמי והאגו, ולתת לסתיו מקום בבית גם אם הדרך שלה לא תואמת את דרכם.

הייתי שמחה אילו האח הגדול היה עושה סוג של ניסוי מתועד שיגרום גם לילדים ובני נוער שצופים בראליטי ללמוד שיש דרך אחרת ובמסגרת משימה היה מטיל על כל דיירי הבית שבוע ימים שעליהם להקשיב לאהוב ולחבק את סתיו. אני בטוחה שאז היינו מגלים פנים אחרות לסתיו יפות ורכות יותר. בסוף כל אדם הוא  תוצר של מה שהסביבה שלו מוציאה ממנו. 

הכי קל זה להציג חרם על המסך, כבר ראינו בעונות קודמות כמעט בכל עונה את הדייר המוקצה, ואם כבר כל הבית נחשב למעבדת ניסוי חברתית, אז למה שהאדון האחראי על המעבדה,  האח הגדול בעצמו , לא יערוך ניסויים ויוכיח לכולנו שיש דרך אחרת. אז הריאלטי האח הגדול היה מקבל גם זווית חינוכית מלמדת ומעניינת יותר.

אתמול הודחה לרה , שהייתה בין מובילות החרם נגד סתיו, לרה הייתה דיירת חביבה, היה משעשע לצפות בה מדברת בחצי עברית וחצי אנגלית, היא הייתה אהובה על רוב דיירי הבית וגם על הצופים , כך בעיקר התרשמתי מהתגובות עליה ברשת, ובכל זאת היא מצאה את עצמה מחוץ לבית, לא כי לא הביאה עניין לבית היא הביאה, אלא רק כי היא מבוגרת משאר הדיירים, ורוב מצביעי העונה הם צעירים, מתי יפנימו כבר הדיירים המבוגרים שהסיכויים שלכם להגיע לגמר האח הגדול הם קלושים? 

ואז קיבלנו במקומה תחושת דה זה וו  לא נעימה של דיאן שוורץ שחזרה לבית באותה קרוסלה ממנה הודחה בעונה הקודמת? נראה שהאח הגדול כבר לא יודע מה לעשות, כדי לנצח את הרייטינג מול "רוקדים עם כוכבים", אם הוא חושב שדיאן שוורץ היא התשובה , הוא טועה ובגדול.