דיירים חדשים נכנסו לבית האח הגדול, דיירים מעניינים שנראה כי יש להם מה להציע לנו על המסך. ולמרות כניסתם לבית, והרענון שיכלו לספק לנו העונה, האח הגדול עדיין בוחר לתת במה רק לדיירת אחת, דיירת אחת שהיא השחקנית הראשית של העונה, ואני אפילו לא צריכה לעלות על כתב את שמה, כי כולם יודעים בדיוק למי אני מתכוונת.

אבל גם בסדרות ובסרטים שכל העלילה מתרכזת בשחקן ראשי אחד, יש דמויות משנה קטנות, שמתבלות את כל העלילה ולעיתים אף הופכות למרכזיות בעצמן, בגלל משחק טוב, או משפט אחד שלא יישכח. לא במקרה הזה, האח הגדול לא נותן לאף דייר אחר שום סיכוי לבלוט. 

אפשר לקפל את העונה הזאת, לסגור את הבסטה ולסכם אותה, כי כבר מתחילתה ועד רגע זה, שזה בערך מחצית מהעונה, רק סתיו קצין היא מרכז העלילה. תגידו שהיא מביאה אקשן, שהיא דמות שנויה במחלוקת, מורכבת, מתפתחת, ערמומית, שמעוררת בעצמה את כל העניין בבית ובכל זאת, זה לא הוגן כלפי האחרים. 

בפרק אמש זה כבר כ"כ צרם ואפילו הרגיז, פרק שלם לראות את סתיו קצין מתניידת הלוך ושוב עם מגש בידה ומשרתת את הדיירים החדשים במסגרת המשימה, מגישה להם משקאות וחוזרת כמו מנטרה על המשפט "נולדתי לתת שירות". הבנו את זה פעם אחת, הבנו את זה פעם שנייה, הבנו את זה פעם שלישית, אבל כמה אפשר לחזור על זה. ואז שיחה אישית של סתיו קצין עם הדייר הלוהט החדש שנכנס לבית, אורי, האקס המיתולוגי של ספיר, שגרם לה לדמוע ולהבין שיש דרך אחרת, כי רק גבר מסוקס יכול להשפיע ולשנות את דרכה של קצין.

ושיחה נוספת של סתיו עם אתי, שהסבירה לה איזו טעות עשתה שהכניסה מלח במקום סוכר. ועוד שיחה של סתיו עם יובל לוי, שמנסה לעודד אותה, ועם הדיירת החדשה ריקי רוטר, וסתיו יושבת על הספה, וסתיו יושבת על הרצפה, וסתיו עוצמת עיניים, וסתיו מתעמתת עם הדיירת החדשה דנה משה, לה דאגה לשים מלח במקום סוכר בקפה, וסתיו מתעממת עם הדיירת עדן שפירו לאחר ששפכה עליה מעט מהמשקה,  דיייי הבנו.

להיות סתיו זה מתיש, יום שלם עם כ"כ הרבה אירועים סביבה שהיא מייצרת בעצמה, אין פלא שכשהיא הולכת לישון בלילה כל הגב כואב לה, אין שום קשר לפריצות הדיסק הצוואריות מהן היא סובלת, יש לה כל כך הרבה התמודדויות בכל שנייה ביום, שהגב שהוא ראי לנפש, פשוט מאותת לה שהוא כבר מותש וכואב.

מעולם לא הבנתי את קרובי המשפחה שרצים לגבעות נווה אילן וצועקים ליקיריהם, אבל הפעם, אם הייתי מקורבת לדיירי הבית, הייתי כבר מזמן שם צועקת ברשמקול לכולם תפרשו מהמשחק, זה משחק מכור. חבל על הזמן האבוד שלכם, אין לכם שום סיכוי, אתם לא מקבלים ולא תקבלו זמן מסך. 

בכל עונה ניכר שיש קומץ של ארבעה דיירים שאהובים על האח הגדול. הם מספקים את הסחורה, והאחרים משמשים כרקע וקישוט לעלילה המרכזית, אבל הפעם - יש רק אחת כזאת. זה נראה כאילו סתיו קצין שבתה בקסמיה את האח הגדול, שאיבד את כל הצפון ושכח שכולם היו ילדיו. 

כמו גבר שמאוהב בזוגתו, והוא נוטש את חבריו, משפחתו וכל עיסוקיו וסובב רק את מושא הערצתו. שמישהו יבדוק את מד הדופק של האח הגדול ברגע שהוא צופה בחומרים של סתיו, המסכן מאוהב לגמרי, הוא איבד את הראש. ולא, הוא לא מאוהב בדיירת עצמה בקטע רומנטי, אלא בדמות שהיא מייצגת לו על המסך.

לא שאני תמימה, ולא שלרגע חשבתי שהריאלטי הזה מציאותי והוגן לכולם, אבל הפעם זה כבר חצה כל גבול.

ולמרות כל הביקורת על העיסוק הטורדני בסתיו קצין, עדיין האח הגדול הוא אתנחתא משעשעת ומרעננת בימים קשים אלו של המדינה, עם סיקור החדשות הבלתי פוסק על המחאות נגד הממשלה הקיצונית וההחלטות ההזויות שהיא מקבלת. אני תוהה עם עצמי, איך בתקופה כזאת סוערת ושסועה שתירשם בספרי ההיסטוריה של ישראל, כשהעם שלנו מתפרק לגזרים, איך לא הכניסו אפילו לא דייר אחד, רק אחד, שיעלה את הסוגייה על המצב הפוליטי והחברתי הקשה שאנו חווים בחצי השנה האחרונה. אה שכחתי, גם אם היה כזה, האח הגודל היה מעדיף להראות לנו את הפן שסתיו קצין עושה אחרי מקלחת, האח הגדול מאוהב.