חברת חדשות 12 פרסמה היום (שני) הודעה בעקבות מספר אירועי תקיפה של עיתונאים במהלך סיקור ההפגנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית. "בשתי היממות האחרונות חווים צוותי חדשות 12 במגוון מוקדים בשטח אלימות רבה מצד מפגינים ומצד שוטרים", כתבו בערוץ. 

הרצוג בפנייה לראשי הגושים: "פועלים מסביב לשעון, קורא למנהיגים להושיט יד"
תחרים את ההצבעה: הצעד הדרמטי של האופוזיציה לקראת רגע ההכרעה

לטענתם, לפני שעה קלה נפצע קל צלם חדשות 12, תומר אילן, מדחיפות שוטרים במהלך ביצוע עבודתו בסיקור המחאה מול הכנסת. עוד נמסר מהערוץ כי "חברת החדשות מגנה בחריפות את האלימות חסרת התקדים כלפי העיתונאים ותמשיך להביא את מלוא המידע המדויק ביותר בימי השידור הדרמטיים בלי מורא ובלי משוא פנים".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה לתפקידה של התקשורת בכלל ובסיקור המחאות המתרחשות בשבועות האחרונים בפרט. אנו מבינים היטב את תפקידה במדינה דמוקרטית, ועושים כל שביכולתנו לאפשר ולסייע לה להעביר דיווחים ומידע אמין בזמן אמת. דיווחים הכוללים חסימות צירים ופינויים, פעולות לפיזור הפרות סדר, אירועים חריגים ודיווח עצורים. צוותי התקשורת השונים פועלים בשטח ולא אחת נדרשים שוטרים להגן בגופם על עיתונאים וצוותי צילום על מנת לאפשר להם את המשך השידור והסיקור העיתונאי.

"מפכ"ל המשטרה מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת המסקרים את האירועים השונים ומאז החלו המחאות הוא שוחח עם שורה של אנשי תקשורתם המסקרים את המחאות והעידו כי נפגעו בעת הסיקור מסיבות שונות. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לעיתונאים לבצע את עבודתם ולהביא לידיעת הציבור את המתרחש. נזכיר ונאמר כי נהלי העבודה חודדו על מנת לאפשר את המשך הסיקור והצילום העיתונאי".

אתמול, כאמור, הגיע כתב ערוץ 12, גלעד שלמור, להפגנת הימין בתל אביב על מנת לסקר אותה, אך התקבל בצעקות "בושה" על ידי המפגינים. 

מהתיעוד ניתן לראות את הכתב כשהוא מוקף בשוטרים וחולץ מההמון שעמד סביבו. כמו כן, מפגיני הרפורמה חסמו את הצלם שהתלווה לגלעד שלמור בשלטים שהחזיקו בידיהם. אחד המפגינים אף ניסה להתקרב בצורה פיזית לכתב אך הורחק על ידי אחד השוטרים.

כזכור, בשבוע שעבר, בזמן מחאת מתנגדי הרפורמה בתחנת הרכבת השלום בתל אביב, הותקף כתב ערוץ 14 על ידי אחד המפגינים, באירוע שאף הגיע לעימות פיזי. כתב הערוץ הגיב וצעק לעברו: "אל תיגע בי, אל תיגע בי מטומטם, אתה לא תיגע בי".