יותר מחודשיים היו דיירי הבית מנותקים מכל המהפכה המשפטית המתרחשת בחוץ שהולידה מלחמת אחים וקרע גדול בעם, ולא תגידו שהם נכנסו לבית ולא ידעו על קיומן של המחאות שרצות כבר השבוע ה-30, אבל הדיירים היו עסוקים בדברים כ"כ שטחיים שלא העלו לרגע את הנושא הכי בוער במדינה. ואז הגיעה ריקי רוטר, שהביאה את העבר המורכב והקשה שלה כשגדלה בבית חרדי וסביבה שהוקיעה אותה כשחזרה בשאלה ויצאה מהארון, והותירה בה צלקות לכל החיים.

"משתמשת ב'חרם' לטובתה": כך סתיו קצין סוללת את דרכה לניצחון באח הגדול

סופסוף עלה בבית האח הגדול לדיון הנושא הבוער בדיאלוג על הקרע והשוני בתפיסה בין החרדים לחילוניים. אבל בדיוק כשהתחלנו לראות קצת תכנים אקטואליים, ריקי הודחה מהבית אחרי שבועיים מרגע כניסתה. וזה מוכיח לנו שהצופים מעדיפים לצפות במריבות על תור לפן וזמן מקלחת עם סתיו קצין מאשר לעסוק בסוגיות משמעותיות בחברה הישראלית. הוויכוח שניהלה ריקי עם אתי, הדמות החינוכית של הבית, היה כ"כ חשוב וערכי.

אפשר לכעוס על תגובתה הלא מכילה ולא מכבדת של אתי כשנחשפה לסיפור הילדות הכואב של ריקי, אבל אני לגמרי הבנתי את המסר שניסתה המורה בדימוס להעביר ובהדחתה של ריקי - אתי הוכיחה את דבריה. "תשקלי מילים", אמרה אתי, "תחשבי איך את מספרת את הסיפור, יש דרך, את פוגעת בקהילה שלמה, כי יש חרדים שהם אנשים טובים ונפלאים, לא כולם כאלה".

האם היה שווה לריקי להיכנס לבית בשביל 15 יום בלבד ולשתף את כל העולם שאביה כינה אותה צואה ואיחל לה למות על ידי מחבלים? האם ההשפלה לכל החיים שתחווה משפחתה בעקבות החשיפה של ריקי הייתה שווה את זה? אני בטוחה שלא, גם אם הייתה מגיעה לגמר, זה טו מאץ' אינפורמיישין והמחיר למשפחה הוא כבד מדי. הדיאלוג בין השתיים היה מעניין, לראות שחרדית בדימוס יוצאת נגד המגזר החדרי בעוד חילונית טהורה יוצאת להגנת המגזר הדתי. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ריקי רוטר, ''האח הגדול'' (צילום: רן יחזקאל)
ריקי רוטר, ''האח הגדול'' (צילום: רן יחזקאל)

אתמול הבטיחו לנו מריבה סוערת של זוג הנאהבים בבית ספיר ואברהם, ומה קיבלנו? משברון קטנטן, מינורי, בעקבות המסר שקיבל אברהם מבחוץ. "אל תיתן לאף אחד לעוור אותך", כך כתבו לו בני המשפחה. ספיר חשבה שהמסר מכוון אליה, והיא נכנסה למרה שחורה, ואני בטוחה שזה לא בגלל החשש של מה משפחתו של אברהם חושבת עליה, אלא בעיקר מה הקהל בחוץ חושב עליה, האם היא מוצגת כלפי חוץ כמישהי שמנסה לעוור את אברהם ולהוליך אותו שולל בסיפור אהבה לא אמיתי שמצולם היטב למצלמות?

המשברון נגמר עוד לפני שהתחיל, כי עד מהרה התעשתה ספיר ועשתה חישוב מסלול מחדש. ואני מבטיחה לכם שבפרקים הבאים היא תחזור כמו מנטרה על גילויי אהבתה לאברהם, שאף אחד לא יחשוב לרגע שמדובר באסטרטגיה לזכות בפוקוס,  אלא מדובר באהבת אמת טהורה.

ואיך אפשר להעביר פרק שלם בלי זמן מסך לכוכבת של העונה, סתיו קצין, שאם מעריציה מתעקשים שהיא טובת לב, הם קיבלו את זה אתמול בפנים - סתיו קצין היא הדיירת הכי מרושעת בתולדות האח הגדול.  

חברתה הטובה ביותר יובל לוי, שעמדה לצידה בבית כבר מתחילת העונה, נשברה כי שערה נשרף ונשר בעקבות הפן שעשתה לה סתיו קצין, אבל קצין הנשמה הטהורה, לא גילתה שום רוך או אמפתיה למצוקה של יובל, וכל מה שעמד לנגד עיניה זה שהיא עושה לה שיימינג ומצמידה לה תדמית כמי שעושה פנים ושורפת ללקוחות שלה את השיער.

זה היה קשה לצפייה, לראות את לוי נשברת ובמקום לזכות לכתף חמה היא זוכה למתקפה מפלצתית, כי סתיו הצליחה במניפולציה ערמומית להפוך את הגלגל, ובמקום שלוי תהיה הקורבן בסיפור, סתיו הפכה את עצמה לקורבן. סתיו לא רק לא רגישה, וערך החברות לא נמצא לנגד עיניה, סתיו קצין אגואיסטית שמרוכזת רק בעצמה. ושוב אני תוהה איך היא הפכה לגיבורת היום של צופי האח הגדול? האם עד כדי כך השתגענו שלמדנו להעריץ את הגיבורים הרעים בסיפור?