הזמרת עטרה אוריה אחראית לאחד השירים המעניינים והמיוחדים של התקופה האחרונה "ילד מטריה". עטרה הגיע למסך הטלוויזיה בתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון, מאז המשיכה ליצור ולעצב שפה ייחודית לה, את הטקסטים והלחנים היא כותבת בעצמה מתוך ההתמודדות עם החוויות שצברה לאורך השנים. אוריה סיפרה על השיר והסיפור מאחוריו בשיחה עם סיון כהן ב-103FM.

בשנים האחרונות עטרה נוהגת לשתף את עוקביה ברשתות החברתיות בטקסטים ויצירות בניהם "ילד מטריה" – שפרסמה במלואו לפני כשנתיים – היא והגיטרה. הביצוע צבר קרוב ל- מיליון צפיות והצליח לגעת ולהשאיר חותם בנוער שצופה בתכנים בטיקטוק. ולאחרונה עטרה החליטה להוציא אותו לאוויר העולם - והוא מיד כבש את ראש מצעדי ההשמעות, והיא אף הופיעה איתו בבית "האח הגדול".  

"ההשראה לכל שיר הוא החיים עצמם ו'ילד מטריה' אלה החיים שלי, מה שקרה, מה שראיתי, מה שחוויתי", סיפרה אוריה, והוסיפה: "אמנם היום אני כבר אישה ואת המוזרות שלי למדתי לחבק ולאהוב, אבל אני חושבת שקשה נורא להשתחרר מתוויות שמדביקים עלינו. זה יכול ללוות אותנו לאורך כל החיים וצריך לתת על זה את הדעת".

"התווית הזאת או המחשבה הזאת של מוזרות או חריגות או 'אני פחות' זה לא עוזב באמת, זה נמצא כל הזמן". המשיכה אוריה. "יש משהו מרפא בלשיר את השיר, בלראות תגובה של אנשים ששומעים אותו ואיך הם שמים את הפרשנות שלהם על השיר הזה. בכלל, מוזיקה היא דבר מרפא".

עוד סיפרה אוריה עד הדרך אל עולם היצירה: "אני חושבת שהשינוי שלי התחיל כשהייתי בת 9 וגיליתי את כתיבת השירים ואז הבנתי שיש דבר שאני יכולה ליצוק לתוכו את מה שאני רוצה להגיד. זה מן איזה ממד אחר שבו אתה יכול פשוט לברוא לעצמך עולם או סיפור או תחושה ושם הבנתי שיש לי את הכוח בכל רגע נתון, להפוך את הלימון ללימונדה".

"כשאני הוצאתי את 'ילד מטריה' לפני כחודש באופן רשמי הייתה לי בקשה אחת בלב שהשיר יגיע למי שזקוק לו, כי אני יודעת כמה כוח יש למוזיקה, כי יש לה כוח עליי, ועד עכשיו זה מה שאני מבקשת", סיכמה.