אנוכי, מיכל קדוש, חרגתי ממנהגי המגונה והחלטתי לפצוח בפטנט חדש, המשלב הליכה ממקום למקום והתמודדות הלכה למעשה עם השמש הישראלית. גיליתי שאני צריכה לאכול את הכובע (שלא הבאתי איתי לטיול), ולהעריך מחדש את אלו שאינם בוחרים לרבוץ ולהתרווח על הספה.

"המזח": סרט מרהיב על הסיפור שכמעט הושתק ממלחמת יום הכיפורים
פנינה גרי, מעמודי התווך של התיאטרון הישראלי, הלכה לעולמה בגיל 96

זה לא היה קל, אבל אני שמחה על המשוכה שהותרתי מאחוריי, בעודי מתקשה להבין האם אצליח להגיע הביתה מבלי לשלוח יד בטוחה אל הגט טקסי. בכל מקרה, היה לנו חם, וזה אומר שעלינו להתקרר במזגן עם כל מה שכיף לראות בטלוויזיה. ומה כיף לראות, אתם ודאי שואלים? התשובות ממש כאן. 

איך להפוך למנהיג כת | How to Become a Cult Leader

How to Become a Cult Leader (צילום: נטפליקס)
How to Become a Cult Leader (צילום: נטפליקס)

כתות. תופעת טבע עלומה שנעה על ציר שבין מפחיד למבעית, ואיכשהו עוד מתרחשת גם בעידן בו הכל, כמעט, נתון לעיני הציבור המביט מן המסכים. ב'איך להפוך למנהיג כת' נוכל להציץ, ולו לרגע אחד מצמרר, על האסטרטגיה בה נקטו מספר מנהיגי כת שהתעלו האחד על השני, בשילוב פרט שלחלוטין משלים את החוויה המעוררת אי נוחות: קטעי ארכיון, והרבה. 

על האווירה המתוחה קמעה מצליח להקל הקריין התורן פיטר דינקלג', הזכור לטוב כטיריון לאניסטר ב'משחקי הכס', ובאותה נשימה מתוחה - יתר דמויות המפתח יחזירו אתכם לתחושה המחרידה שעמה הגעתם. אתם לא תתחרטו, אני מבטיחה.

הרעלה: האמת המלוכלכת על המזון שלכם | Poisoned: The Dirty Truth About Your Food

Poisoned The Dirty Truth About Your Food (צילום: נטפליקס)
Poisoned The Dirty Truth About Your Food (צילום: נטפליקס)

זוכרים את תחקיר הקוליפורמים של 'כלבוטק' בשלהי שנות השמונים, במסגרתו בישר רפי גינת שאכלנו כמות מסחרית של חומרים מזיקים? אז קבלו שידור חוזר נפלא ומגעיל כאחד, שיהפוך אותנו לצרכנים טובים יותר ויתרום לזהירות שלנו ממזון שנוי במחלוקת, במיוחד בארצות הברית.

במסמך המטלטל שמולנו, המאגד ראיונות עם מומחים, ולצדם משפחות של קורבנות שנתקלו במזון מקולקל, אין ספק שתסמכו פחות על מסעדות, רשתות מזון מהיר, וגבינות סוררות.

חשוב שתדעו: הדחייה, שאט הנפש, הבלבול והוויתור ההפגנתי על שירותי הוולט ודומיו יעברו כלא היו תוך שבועיים. גם אם צפיתם בכל הסדרה בבת אחת, וצמתם יממה לאחר מכן.

עלומים | Alumim

עלומים (צילום: צילום מסך, כאן 11)
עלומים (צילום: צילום מסך, כאן 11)

וחזרה לישראל. 'עלומים', סדרה חדשה יחסית שכבר הספיקה לצבור לא מעט קהל, גם בעולם, מגוללת את סיפורם של מספר נערים השוהים בתיכון לנוער בסיכון, אחרי שרוב עולמם כבר לגמרי ויתר עליהם. אבנר (יניב ביטון), מחליט לחקור אחד מהם, מהלך שמתברר כקטלני עבור החבורה הנאבקת כל יום מחדש. נעמי (שני כהן), אשתו, פוגשת את הסוגיה הנפיצה הזו מן הצד השני, ועובדת כמורה בבית הספר המורכב הזה. 

אבל זה לא הכל. יניב (יהודה לוי), המרצה עבודות שירות בבית הספר, מצליח לטרוף את הקלפים גם בקרקע הכל כך לא יציבה הזו, וכך ממשיכים ומנסים הצעירים לצאת מהמעגל שנכנסו אליו על לא עוול בכפם. 

בולטים בכישרונם, מלבד השחקנים הראשיים המופלאים שציינתי, השחקנים אמיר טסלר ואופק פסח, שמצליחים להיות אמיתיים להחריד ובאותה הזדמנות לוותר על כל הסטריאוטיפים הכביכול מתבקשים של הדמויות שהם מגלמים. מעניין, עצוב, קשה, ועוד פעם מעניין. הצלחה נוספת ל'כאן 11'. 

סוניק פריים | Sonic Prime

סוניק פריים (צילום: באדיבות נטפליקס)
סוניק פריים (צילום: באדיבות נטפליקס)

מאחר ומזה זמן רב לא הצעתי אף סדרה או סרט לילדים לבינג' הסופ"ש, הצעה מעניינת בפי, הנוגעת בעיקר לכל מי שגדל אי שם בניינטיז ושיחק במשחק המחשב של הקיפוד הכחול המכונה סוניק. וגם למי שכבר התגייס בשלב הזה. 

סוניק בסדרה שלפנינו, אם כן, משוטט ברחבי היקום הטלוויזיוני, ובכל פרק מנסה להציל את העולם לאחר שמרכיביו נשברו ליותר מדי רסיסים. לאורך ההתרחשויות תראו גם את חבריו של סוניק, שהופיעו לצדו במשחק, ויחד הם יגשימו את המשימה ההרואית לשמה התכנסו. 

כמובן שמדובר בסרט לכל המשפחה, בעיקר אם אתם זוכרים את סוניק מהתקופה בה הוא היה קיים רק בשני מימדים.

צעקה 6 | Scream VI

צעקה 6 (צילום: נטפליקס)
צעקה 6 (צילום: נטפליקס)

אמנם יהיו לפחות כמה שורות נוספות, ואפילו פסקאות, אבל אפשר לומר את זה עכשיו: כל סרטי הצעקה, ללא יוצא מן הכלל, גרועים בכל קנה מידה אפשרי. הנה, אמרתי את זה, ואני ממש לא מתחרטת. למי שמכיר את סדרת הסרטים רק מהמסכות המפחידות בפורים, מאחוריהן ילד שלעולם לא הצלחנו לזהות - תמיד יש רצח, וברוב המקרים זה בגלל בגוסטפייס, הלוא הוא הפרצוף המתוח למשעי של הצעקה.

בדרך לשם תראו את כל הטעויות האפשריות שעושים בסרט אימה קלאסי, כמו להיכנס לבד ליער, לצעוד בסמטה חשוכה וצדדית, או לשוטט בקניון אחרי שעת הסגירה. לא לומדים. 

ומדוע הסרט הנוכחי, השישי במספר, גרוע במיוחד? ובכן, הוא לא מחדש כלום מאי החידוש של הסרטים הקודמים, ברמה שאפילו לא הייתי מבדילה בינו לאלו שבאו לפניו, ויש בקאסט כמה שחקנים שמאוד מצער אותי לפגוש מפאת מה שנראה כמו פשרה. אחת מהן, למשל, היא קורטני קוקס, שלעד תהיה מוניקה עבורי. 

בקיצור - סרט האימה שלפנינו לא מפחיד מספיק כדי להיות אימה, לא משעשע דיו על מנת שייראה כמו פרודיה, ובעיקר לא שווה את הזמן שלכם, או את שלי, במהלך סוף השבוע. התנאים שציינתי תקפים גם על ימי חול, חגים, ושנה מעוברת.