השחקן מארק מרגוליס הלך הלילה לעולמו בגיל 83  בבית החולים "הר סיני" בניו יורק לאחר מאבק במחלה, כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת בארצות הברית. 

מרגוליס נולד בפילדלפיה למשפחה יהודית והחל את דרכו כשחקן בתפקידים קטנים בסרט "פני צלקת" ובסרטו של רידלי סקוט "1492: מעבר לאופק". מרגוליס התגלה לראשונה בשנת 1998 בסרט הביכורים של יוצר הקולנוע דארן ארונופסקי "פאי" בו שיחק בתפקיד סול רובסון. באותה השנה שיחק מרגוליס גם בסדרת הדרמה המצליחה "אוז".

 ב-1999 שיחק מרגוליס בתפקידי משנה בשוברי הקופות "השוד המושלם", "סוף העולם" ובדרמה "יעקב השקרן". מרגוליס היה לשחקן היחיד ששיתף פעולה עם ארונופסקי בכל סרטיו המצליחים. בשנת 2009 זכה מרגוליס לפופולריות מפתיעה בזכות הופעת האורח שלו בסדרת הדרמה "שובר שורות".

הוא הופיע בסדרה במשך שמונה פרקים והיה מועמד לפרס אמי להופעת האורח הטובה ביותר. הוא המשיך לגלם את אותה דמות בסדרת הספין-אוף "סמוך על סול" שהחלה ב-2015. בשנים האחרונות הופיע בקומדיית הפשע "לילה אחרון בעיר" ובטלוויזיה כשחקן אורח במיני סדרה "מילדרד פיירס", בסדרת הדרמה " מבוקש" ובעונה השנייה של סדרת האימה "אימה אמריקאית".

מנהלו ספד לו: "הוא היה יחיד במינו. הוא היה לקוח יקר וחבר לכל החיים. היה לי מזל שהכרתי אותו". מארק הותיר אחריו את אשתו, ג'קלין - לה היה נשוי במשך 61 שנים - את בנו מורגן ושלושה נכדים.