אפרת לכטר, כתבת החוץ של חדשות 12, הודיעה הבוקר (שני) כי ארזה את חפציה ותעבור בקרוב להתגורר בארה"ב. בפוסט ארוך ומרגש שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, כתבה: "חלום שחלמתי מזמן הופך למציאות עכשיו. וכך יצא שאני קופצת על מטוסים היישר לתוך קונפליקטים, עולה בעוד שבוע על מטוס הרחק מאחד, ובכאב לב כי הפעם הקונפליקט הוא במדינה שלי".

"בשנה הקרובה אנחנו נגור באן ארבור, מישיגן. נבחרתי להיות אחת מ-19 עיתונאים בתוכנית knight-wallace fellowship של אוניברסיטת מישיגן. מה שזה אומר בגדול זה שקיבלתי מלגה מאד נדיבה כדי שאוכל להתרכז רק בללמוד כל מה שאני רוצה וצריכה בשביל להיות עיתונאית טובה יותר, באחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. גם עומר יוכל ללמוד כל מה שהוא רוצה בחינם בפקולטה הכי טובה בארה״ב להנדסה, והילדים ייכנסו לגנים של חינוך אמריקני פרטי ואיכותי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אפרת לכטר, עיתונאית ערוץ 2 (צילום: אייל בן יעיש, חדשות 2)
אפרת לכטר, עיתונאית ערוץ 2 (צילום: אייל בן יעיש, חדשות 2)

"את המועמדות לתוכנית הגשתי הרבה לפני שמישהו אמר פה את המילים ״מהפכה משפטית״. הייתי תחת הרושם העז של הנסיעה שלי לרוסיה, וכתבתי באפליקיישן שאני רוצה לחקור איך עיתונאים יכולים לבצע את שליחותם בסביבה פוליטית לא יציבה ומשברים. כאמור חשבתי על רוסיה, וגם על  מקומות אחרים שהייתי בהם ועבדתי עם עיתונאים שהיו צריכים לקבל החלטות לא פשוטות כשחופש הביטוי שלהם הולך ומצטמצם והם מבינים שהיכולת שלהם לקדם ערכים עיתונאיים ליברלים ודמוקרטיים נחלשת ואפילו נעלמת", הוסיפה. 

"מצמרר לחשוב כמה רלוונטית השאלה הזאת נהייתה עבורי, עבורנו. מגיל 23 כשהתחלתי לעבוד כעיתונאית בעובדה ועד היום 13 שנה אחר כך, לא עצרתי לרגע (חופשת לידה זו לא חופשה). הקריירה שלי היא השליחות של חיי, וככזאת היא מאד מספקת ומרתקת, אבל גם סופר אינטנסיבית. המחשבה שזכיתי בהזדמנות לעצור לשנה להתבוננות וצמיחה ולמידה, היא כמו לזכות מבחינתי בפיס. ולא פחות חשוב, כמו שאנחנו אומרים כל הזמן לילדים- השנה עומר ואני נהיה הרבה יותר בבית, איתם. זכינו בהפוגה מהחיים בסיר לחץ ואי וודאות והקפצות ונסיעות ארוכות ליעדים לא פשוטים. עוד הרפתקה, אבל הפעם כשהם איתי. וזאת המתנה הכי גדולה".

"אני אתגעגע, אני כבר מתגעגעת, ונורא קשה לי לעזוב כשזה המצב פה, זה מנוגד לכל האינסטינקטים שלי. אבל אני עושה את זה כדי לחזור הרבה יותר טובה ומקצועית, עם רשת קשרים בינלאומית והשכלה מעולה ופרספקטיבה רחבה, ויכולת להבין טוב יותר איך אפשר באמצעות הכלים שארכוש להשפיע ולשנות ולשפר. חיבוק, ולהתראות".