העונה הזו של "חתונה ממבט ראשון" באמת ייחודית, עם גברים ונשים כאחד שמפגינים אינטליגנציה רגשית מרשימה. הם פתוחים ודנים בכל מה שהם מרגישים וחווים, מכינים את עצמם להתמודד עם כל אתגר. כולם שם מוקדשים לצמיחה אישית חשובה.

מור, עשית את הדבר הנכון | חתונה ממבט ראשון

הזוגיות של עינב ורז מדגישה את החשיבות של הגדרת הקצב הנכון, לקחת צעד קדימה, לעצור ולהמשיך להתקדם. שניהם לוקחים את הזמן כדי למצוא את הקצב הנכון אחד עבור השני, לשים לב לצרכים של בן הזוג שלהם ולהשתמש בשפה דומה. מאמציהם האישיים כוללים:

1. להיות קשובים, רגישים, מכילים ושואפים להבין מה נכון ומועיל גם לבן הזוג וגם למערכת היחסים. במקום לנחש, הם יודעים לתקשר, לשאול שאלות וליצור בהירות.
2. כל אחד מהם עובד על הביטחון העצמי שלו בתוך מערכת היחסים, הן בקבלת עצמו וצרכיו, והן בקבלת העובדה שמגיע לו מישהו שיבין ויאהב אותו כפי שהוא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עינב ורז - ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
עינב ורז - ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

לטל ורון, הנסיך והנסיכה של העונה, יש קשר חזק בזכות המטרות המשותפות שלהם בחיים. שניהם בעלי אוריינטציה משפחתית, להוטים להקים משפחה משלהם, וחולקים ערכים מסורתיים. הסביבה המשפחתית החמה של רון היא בדיוק מה שטל צריכה.

למרות שהיא נתקלת בכמה אתגרים, טל מוכנה להקריב קורבנות אישיים למען המטרה ארוכת הטווח של יצירת מערכת יחסים יציבה, בטוחה ומשפחתית. עם זאת, נותר לראות אם היא תצליח לשמור על הפשרות הללו בטווח הארוך.

בכל מקרה, יש לקוות שכל אחד מבני הזוג יהיה מרוצה ממה שיש לשני להציע, ובסופו של דבר ייצור את המשפחה המאושרת ששניהם חולמים עליה.

האתגר האישי של טל הוא לקבל את רון בסיטואציות שונות, כמו למשל כשהוא חוזר הביתה, מרים רגליים וצופה בטלוויזיה. כמו כן, עליה לקבל את העובדה שהם יהיו קרובים יותר למשפחתו מאשר למרכז הארץ, שאותו העדיפה בתחילה, ושייתכן שתיאלץ לנסוע שעתיים לעבודה.

כשטל ניסתה להביע את חששותיה, תגובתו הראשונית של רון הייתה לבקש ממנה לראות ולהבין את הצד השני. תגובה זו מדגישה את החשיבות של הקשבה והבנה, ולא התגוננות, כאשר בן הזוג מעלה חששות. אם רון יבטל בעקביות את חששותיה של טל, ייתכן שבטווח הארוך זה לא יהיה בר קיימא.

רון וטל (צילום: צילום מסך קשת 12)
רון וטל (צילום: צילום מסך קשת 12)

חן ויוסי מביאים דינמיקה קלילה והומוריסטית למערכת היחסים שלהם. הם נהנים זה מחברתו של זה וחולקים גישה שובבה ומרוממת. הם גם לומדים להיות רגישים זה לזה, לדון בנושאים שונים לכבד זה את צרכיו של זה. כאשר מתעוררים חילוקי דעות, הם פונים אליהם בשפה עדינה ומכבדת.

יוסי יודע להביע את חששותיו בצורה קלילה ומכבדת, אך הנושא המשמעותי יותר שעומד על הפרק הוא הפחד הבסיסי שמערכות יחסים רבות מתמודדות איתו. חן מתמודדת באומץ עם החשש הזה בכך שהיא מבקשת מיוסי את הקוד לטלפון שלו, מה שמצית דיון על פרטיות ושקיפות בתוך מערכות יחסים.

יוסי מפתיע בכך שהוא מבין ומקבל את הצורך שלה בפתיחות ובשקיפות, למרות שמעולם לא היה במערכת יחסים רצינית לפני כן. הוא מוכן לספק לחן את הביטחון שהיא זקוקה לו כדי לחזק את הקשר ביניהם.

יוסי וחן מ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
יוסי וחן מ''חתונה ממבט ראשון'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

יואנה ותומר הם זוג רגיש, חזק וכ"כ מתאים, שיודע לא להקריב את עצמו למען הזוגיות. הם מסוגלים לשמור על האינדיבידואליות שלהם בתוך מערכת היחסים, ובמקביל להסתגל זה לזה. ההתאמה ביניהם נובעת מיכולתם ללחוץ זה על כפתוריו של זה באופן המעודד צמיחה והתפתחות.

במהלך סוף השבוע, האינטימיות שלהם גדלה כאשר הם מפגינים רגישות אחד כלפי השני ובונים אמון. תומר מפגין בגרות בעצתו לשניר לא להיתקע על רעיון המשיכה, תוך הכרה בחסימות הרגשיות שלו.

במערכת היחסים שלהם, יואנה ותומר מחפשים את האיזון הנכון בין לב וראש, התאמה ורגש, שליטה וכניעה. הם מפחדים לאבד את מערכת היחסים שלהם, אבל בניגוד לזוגות רבים אחרים, הם לא מפחדים לאבד את עצמם.

תומר בדוג ויואנה בויב (צילום: קשת 12)
תומר בדוג ויואנה בויב (צילום: קשת 12)

מערכת היחסים של נועם ומשה מתחילה בהסתייגות הראשונית של משה בשל גילה ומקצועה של נועם. עם זאת, משה לומד לקח מהותי על משיכה – שהיא חורגת מעבר למראה ולתוויות. ככל שהוא נפתח יותר לנועם, ליבו נפתח רגשית, וגופו מגיב בהתאם.

עונה זו מדגישה את החשיבות של אינטליגנציה רגשית, תקשורת וצמיחה אישית במערכות יחסים ומשיכה. דרך האתגרים וההנאות שזוגות אלה חווים, הם לומדים שיעורים חשובים על אהבה, אמון והכוח להבין אחד את השני. כשזה מגיע להיכרויות, רוב האנשים מתמקדים בתחילה במשיכה. אבל כפי שתוכנית זו מדגימה שוב ושוב, תאימות צריכה להיות השיקול העיקרי. משיכה היא רק היבט אחד, והיא לא בהכרח הראשון או החשוב ביותר. זה גם גורם שיכול להתפתח עם הזמן.

נועם מתקשה לראות את המציאות כפי שהיא, ולעתים קרובות לוקחת על עצמה יותר מדי אחריות. גם היא וגם משה מרגישים שמשהו חסום במערכת היחסים שלהם. נועם צריך להכיר בכך שהיא כל הזמן זו שמסתגלת למשה, ואפילו עוברת לגור איתו במושב למרות שהיא לא רוצה. היא נמצאת במערכת יחסים עם גבר שלא באמת רצה את הקשר הזה מלכתחילה, והיא מדברת על חסימה רגשית שלה?

נועם סולחת למשה על העישון, למרות שהיא מעדיפה בן זוג שלא מעשן. היא לא צריכה לצפות ללב פתוח וקרבה כאשר בן זוגה אינו מחויב באופן מלא למערכת היחסים, ולא מציע שום ביטחון. הקשר שברירי ותמיד על תנאי. לא ברור אם נועם באמת רוצה את הקשר הזה או שהיא בכלל רוצה את משה.

הבעיה נעוצה בכך שנועם לא שואלת את עצמה את השאלות האלה. היא מנסה ללא הרף לנווט במערכת היחסים הזו מבלי להתייחס לצרכים שלה. לא כך נבנית מערכת יחסים חזקה. אם נועם הייתה עומד על שלה בהתחלה, אולי לא הייתה התחלה בכלל, ומשה היה מסיים את הקשר מתחילתו. ועם זאת, משה סבלני ונותן הזדמנות למערכת היחסים ביניהם.

נועם מדכאת כמעט כל צורך שיש לה במערכת היחסים, במיוחד כשמדובר בביטחון. למקות שיש סיכוי שאם היא תתחיל לעמוד על שלה, משה עלול פתאום לחשוש לאבד אותה. פחד מאובדן הוא היבט חיוני בשמירה על מערכת יחסים. כשאין פחד לאבד מישהו, אנחנו נוטים להפסיק להיות אכפתיים, והמשיכה מתחילה לדעוך. זה מה שיוצר מרחק בין זוגות רבים.

מור ושניר הם שני אנשים עצמאיים, חזקים, אינטליגנטים ובעלי נוכחות פיקודית. על פניו, נראה שלשניהם יש ביטחון עצמי גבוה. אולם, אם לשניר באמת הייתה הערכה עצמית כה גבוהה, האם הוא היה זקוק לכל כך הרבה תבניות בחייו שיוצרות אצלו שליטה ורשתות ביטחון, כמו השגרה הנוקשה שלו בכל הנוגע לסדר וניקיון? שניר ניגש למערכות יחסים מתוך תפיסה שיש משיכה או שאין, וזו נקודת מבט פגומה.

כשאנחנו מקבלים הצצה לפרק הבא, אנחנו רואים שדברים מתחילים להשתנות אצל שניר. גם אצל גברים המשיגה יכולה להשתנות. להכיר טוב יותר את בת זוגם וללמוד להעריך את מה שהם רואים. מור, בסבלנותה ובחסדיה האינסופיים, סולחת לתחושת הדחייה משניר. היא מבינה שהיא יפה, חכמה, סקסית ואישה מדהימה. יכול להיות שהיא פשוט לא הטעם האישי של שניר, וגם זה בסדר.

אך לאחר שניסתה כמיטב יכולתה להשתלב בחייו של שניר וסבלה ממוזרויותיו, מור מגיעה לנקודת שבירה. היא מחליטה להתעמת עם שניר, בעקבות הפגישה בקליניקה, כשהיא אמורה לומר לו שהיא לא יכולה להמשיך ככה. היא לא רוצה להרגיש דחויה ולא מושכת. אך למעשה מור מעלה את הנושא בעדינות, כמעט בהתנצלות, כאילו מבקשת מניר למנוע ממנה לצאת.

מור תוהה אם שניר באמת לא ירצה אותה יותר ברגע שתשים את האמת בפניו. אבל חשיפת האמת היא הדרך היחידה להוציא את שניר מאזור הנוחות שלו. זה הסיכוי היחיד שיש למור ששניר ירגיש פתאום את הפחד לאבד אותה. ברגע שהוא יבין מה הוא עומד להפסיד, המשיכה תתחיל להיחשף. שוב, אנו רואים את המשמעות של הפחד מאובדן במערכות יחסים.

מור ושניר, חתונה ממבט ראשון (צילום: קשת 12)
מור ושניר, חתונה ממבט ראשון (צילום: קשת 12)

רונן ורותם הם זוג יפה אך מורכב ובעייתי. קשה לחזות הצלחה במערכת היחסים שלהם בגלל הפחדים והתגובות הקיצוניות ששניהם מפגינים. גם רונן וגם רותם מתמודדים עם חוסר יכולת להתמודד עם אותו הפחד. מערכת היחסים הנפיצה ביניהם נובעת מקשיים דומים בהתמודדות עם פחד ומחוסר יכולתם להתמודד איתו.

בכל פעם שרונן מרגיש ביקורת או נשלט על ידי רותם, מנגנוני ההגנה שלו מופעלים אוטומטית. אלה אותם מנגנוני הגנה שהוא לא יכול היה להשתמש בהם נגד אביו. רונן לא פיתח את יכולת ההתמודדות, מה שלא מאפשר לו לעמוד על שלו. הוא צריך לעבוד על הנושא הזה גם מול עצמו וגם מול אביו, אחרת זה ימשיך לצוץ מחדש בכל מערכת יחסים, בין אם זו מערכת יחסים רומנטית, ידידותית או יחסי עבודה.

רותם, לעומת זאת, שתלטנית וביקורתית מתוך אותו פחד מלהידחות ולא להיות רצויה. היא צריכה לעבוד על שחרור שליטה ובניית תחושת ערך עצמי שאינה תלויה בגורמים חיצוניים. גם רונן וגם רותם זקוקים לבן זוג חזק שיכול להתמודד עם ביקורת וחילוקי דעות מבלי להיות מושפעים.

לסיכום, הפרקים השבוע מדגישים את חשיבות הפחד מאובדן במערכות יחסים. זה יכול לחסום אותנו רגשית, אבל כאשר הוא מאוזן כראוי, זה מחזק את הקשר ויוצר משיכה מתמשכת. ראינו גם את החשיבות של לעמוד על שלנו מבלי להתפשר על הרצון שלנו לרצות את בן הזוג שלנו. מציאת האיזון הנכון בין שני היבטים אלה היא חיונית לבניית מערכת יחסים חזקה. בנוסף, יציאה מאזור הנוחות שלנו חיונית לצמיחה והתפתחות אישית. לבסוף, השיעור החשוב ביותר הוא להישאר נאמנים לעצמנו ולקבל החלטות ממקום של ערך עצמי גבוה וביטחון עצמי.
אכן, זה חל על כל הקשרים שאנו מוקירים, לא רק אלה של הלב.