ספיר בורגיל הודחה אמש מבית האח הגדול כמודחת ה-15 אחרי 77 ימים של שהות בבית. זאת ההדחה הכי מפתיעה ולא צפויה שהתרחשה העונה, ובואו ננסה להבין איך ולמה זה קרה. הכיצד ייתכן שעדן שבירו שנכנסה בכניסת הדיירים השנייה, שלא פצחה ברומן מול המצלמות, כמעט ולא רבה עם אף דייר אחר וקיבלה פחות זמן מסך, גברה על הדיירת הכי חזקה בבית?

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ואיך ייתכן שאפילו אורי נגר, וליאל קוצרי הדיירים החדשים, גברו על מי שהייתה אמונה על התבשילים של הבית. רגע לפני ההדחה, הסקרים כבר ניבאו כי האחות לבית בורגיל תודח, זה היה נשמע מופרך ולא אמין אבל זה אכן קרה, וכך ברגע אחד נקטע הרומן המורכב מלא בקנאה ומשחקי גנון בין ספיר ואברהם והסיכוי הכפול של שמשפחת בורגיל להכניס מיליון שקלים לכיסה. 

בניסיון להבין איך ספיר איבדה את כוחה בעיני הצופים והמצביעים, מבירור קצר התגלה, כי כל תומכי סתיו קצין קראו אמש להצביע לעדן שהייתה ראש בראש מול ספיר, הצ'ילבה של הברבי, כדי לחזק את קצין בגמר. גם התומכים של אתי קראו להשאיר את עדן בבית ולהצביע עבורה. 

ואם לא די בכך כדי להעיף את סופית את בורגיל מהמשחק, גם המצביעים של אברהם, כן, כן שמעתם נכון, קראו אמש להדחתה של ספיר, בטענה כי הזוגיות שלו עם ספיר מוציאה ממנו צדדים לא טובים באישיותו, במיוחד בימים האחרונים בהם גילה תכונות של קנאה ורכושנות אובססיבית כלפי ספיר, מה שגרם לבית להתהפך עליו. לטענת מצביעי אברהם, כשספיר תהיה מחוץ לבית הוא יפרח ויציג צדדים יפים ואחרים באישיותו שלא קיבלו ביטוי כי הוא היה שבוי ועסוק באהבתו לספיר. האם הם צודקים, או שאולי הזוגיות בין השניים היא שגרמה לאברהם להגיע כ"כ רחוק במשחק, ועכשיו כשהיא מחוץ לבית, קרנו תרד בעיני הצופים. את זה ימים יגידו.

בנתיים בואו נדבר על המאמא של הבית וההפתעה הגדולה, ספיר בורגיל נכנסה עם הסיכויים הכי גבוהים להגיע לגמר, היא עשתה כל מה שנדרש כדי לזכות בזמן מסך, סיפור הסכסוך המשפחתי עם אחיה, שניר, והפיוס הזריז מול המצלמות שהטיל דופי על אמינות הסכסוך, משפחת בורגיל זכתה לכוח כפול, כי המקורבים לשניר בבית לא יצביעו לאחות ולהיפך, היא פצחה ברומן מתועד ומסקרן עם אברהם, זוגיות שראתה לאורך העונה המון עליות ומורדות, כמו כל זוגיות, אבל גם גרמה ללא מעט צופים לתהות על אמינותה ולא להחליק טוב בגרון. היא קיבלה חיזוק נוסף עם כניסתו של האקס מהילדות אורי נגר, שהכניס עוד אקשן ועניין סביבה וסביב הזוגיות שלה עם אברהם.

ספיר גם דאגה לכבוש את קיבתם של הדיירים כשהייתה אמונה על הבישולים של הבית, כך שדיירי הבית חפצו ביקרה, היא הייתה טובת לב, משכינת שלום, שוקלת מילים, וגם יודעת להיות קשוחה שנדרש , אך מעולם לא ירדה נמוך לא בשפה, לא בהרמת טונים, לא בהתפרצויות ולא באלימות. זה היה נראה כי מקומה בגמר מובטח, אבל סופסוף תפנית בעלילה והפקת האח הגדול מצליחה לייצר רושם מוטעה ולהפתיע את הצופים, אפילו אותי. תודו שהרבה זמן לא קרה שהאח הגדול הצליח להפתיע אותנו הצופים, הכל כבר היה צפוי מראש עד גבול השעמום. ספיר בורגיל לא רק הודחה כשהייתה ראש בראש נגד עדן שבירו, אלא הודחה כשכל הדיירים היו מועמדים בהתחלה, כולל החדשים שנכנסו בכניסת הדיירים השנייה. 

זה מכה קשה בכנף, אבל בורגיל יכולה להתנחם בעובדה כי היא הותירה רושם גדול בקרב הצופים, ויצאה עם ראשה מורם, נקייה כפיים ועם אהבה גדולה במידה והיא אמיתית ולא הייתה לטובת המצלמות. 

רגע אחרי שעלתה ספיר במדרגות ופגשה את צמד המנחים לירון ויצמן וגיא זוארץ היא נשאלה על ידם, מי היא רוצה שינצח בגמר , תחילה בחרה באחיה שניר ובן זוגה אברהם, אך כשנדרשה לבחור רק באחד מהם, בחרה באברהם. 

לא רק שלא מדובר בחשיבה אסטרטגית, כי גם היא הייתה יכולה להנות מהזכייה של שניר, ולחלוק איתו את המיליון שקלים, אלא נראה כי זה תחילתו של הסכסוך הבא בין האחים, נחשו מה יקרה כששניר יגלה את בחירתה כשיודח. או בואו נחשוב על תרחיש אחר, שניר זוכה במקום הראשון ולא מעניק לאחותו ספיר מכספי הזכייה, אז האם הסכסוך בין האחים שבגינו נכנסה ספיר לבית , יתחדש עם רגע יציאתם מהריאלטי? נקווה שלא.