אחת הסדרות המדוברות של התקופה אחרונה היא "הדוב", מבית FX, שזכתה לשבחים רבים על עונתה הראשונה חזרה לאחרונה למסך, ושדורת ב"דיסני+". בשיחה עם איריס קול ב-103FM, סיפר אילן קפרוב ("וואלה") על העונה השנייה עוקבת אחר "כרמי" וצוותו כשהם עובדים כדי להפוך את מסעדת הסנדוויצ'ים המוזנחת שלהם למקום החם הבא. במקביל למייקאובר למסעדה, הצוות עובר מהפך משלו, כשכל אחד מהם נאלץ להתעמת עם העבר ולחשב מחדש מי הוא רוצה להיות בעתיד.

"כל דבר שהוא טוב, הוא מאוד מאוד יקר לליבנו והעונה הזאת של 'הדוב', העונה השנייה, היא באמת מופלאה. באיזשהו מקום העונה הראשונה הסתיימה, שהיה אפשר להגיד 'אוקיי, זה נגמר', ואז עלתה 'השאלה איך ממשיכים מפה?'"

לגבי עלילת הסדרה, בחור צעיר שהגיע ממשפחה מאוד מורכבת, שהיה שף גדול, וחוזר לשיקגו...
"הוא חוזר לשיקגו בעצם לנהל את הסנדוויצ'יה שהקים אחיו, סנדוויצ'יה כושלת. איכשהו הם מצליחים להחזיק את הראש מעל המים עד סוף העונה והעונה השנייה בעצם מתחילה והשאלה היא כמובן מה יקרה. הייתה פה החלטה מדהימה שבה הסדרה בעצם לקחה מהאנשים האלה את הדבר שבעצם איחד אותם בעונה הקודמת, שהם כולם היו כלואים באותו מטבח קטן, וקורה כאן משהו, קורה איזשהו שינוי שמאלץ כל אחד מהם לצאת לדרכו וללכת ללמוד דברים. תוך כדי שהם לומדים דברים ונפתחים לעולם, פתאום אנחנו נכנסים לעולם שלהם ומכירים אותם, וכל דבר כזה, כל פרק כזה, עם כל דמות, בעצם הופכים את הסדרה הזאת ליותר גדולה ועשירה ומיוחדת ממה שהיא הייתה".

אם הסדרה בעונה הראשונה הייתה קצת יותר קומית, פה היא קצת מפסיקה.
"גם בעונה הראשונה, הסדרה מאוד מאוד אינטנסיבית. רוב הזמן אנשים צועקים אחד על השני והמצלמה זזה בתזזיתיות מטורפת, אבל זה נכון שבעונה הקודמת היו רגעים יותר מצחיקים, השנה פחות, אבל יש איזשהו משהו שבעיניי הוא מאוד מאוד יפה, ואת כל החלק האגרסיבי, יש כמה דמויות שמצליחות לאזן לצד השני. יש פה כמה סיפורים שהם יותר רומנטיים או יותר רגשיים והם נורא צובעים את העונה הזאת בצבעים אחרים ומעניינים יותר, ואני גם קורא הרבה תגובות של אנשים שהם עובדים בתעשיית ההסעדה, המזון, שאומרים - 'אתם לא מבינים כמה ממה שקורה שם זה אמיתי'. זאת אומרת, התחושה הזאת של המחנק והלחץ והסרוויס, והרעש, זה בדיוק מה שקורה".

אמרנו שרוב הדמויות עשו באמת צעד מדהים לתוך החיים. 'הדוב' עצמו, הכוכב הגדול, עשה?
"עשה ולא עשה. הסדרה בעצם באה ובוחנת את הסוגיה אולי הכי חשובה בחיים שלו, שבעצם כל העניין הזה של הבישול הוא באיזשהו מקום בריחה שלו. הוא בורח מהעובדה שבעצם אין לו שום דבר אחר. זאת אומרת, חלק מאיך שהוא גדל, המשפחה שבה הוא גדל והאופן שבו הוא התפתח בעצם גרמה לו לברוח לעשות רק אוכל. ברגע שהסדרה מאתגרת אותו לנסות ולעשות גם דברים אחרים, לחשוב קצת על עצמו, על מעבר, באיזשהו מקום הוא קצת נסגר ולא נותן שזה מאוד יפה, מאוד אנושי".

אני חושבת שגם מראים לנו איך אנחנו בבגרותנו מונעים ומופעלים על ידי הזיכרונות שלנו, הילדות שלנו, האינטראקציה עם ההורים שלנו, עם האחים שלנו.
"כאילו שמה שהוטבע בנו מאוד מאוד גם בגיל צעיר, בא לידי ביטוי גם כשאנחנו הרבה יותר מבוגרים".

תן ציון.
"בעיניי, השנה הזאת היו בה שתי סדרות שהן בעיניי בטופ ואפשר להחליף בהן מבחינתי, הראשונה היא 'יורשים' והשנייה היא 'הדוב'. שתיהן יכולות להיות אחת או שתיים, אבל זה המשחק, זאת הרמה".

אם לא תהיה שביתה, האם הסוף הזה מרמז לנו על עוד עונה?
"בוודאות תהיה עוד עונה, השאלה היא מתי, כי כמו שזה נראה כרגע, לא חושב שב-2024 נראה אותה".