אתמול, חיפשתי שקית הקאה. ולאו דווקא בגלל מופע האימים של ליאל שנפנף בישבניו ובגופו בתנועות "הולה הופ", ישר לתוך פרצופה של סתיו, שזה כשלעצמו דוחה משפיל ומטריד, אלא בגלל אברהם. אפשר אולי להבין את התקף האמוק שאחז בליאל, כי לסתיו יש כישרון מיוחד להוציא כל אדם מהכלים, גם אם רוח בודהה שורה עליו.

נתוני שיא: ההישג המרשים של הסרט על חייו של צביקה פיק
אפילו בלבנון ועומאן: גל גדות בראש רשימות הצפייה בכמעט 100 מדינות

אולם היה זה אברהם, שהצליח לעורר בי שאט נפש, כאשר  התעלל באורי נגר באופן הכי דוחה, בזלזול ובלעג שחצו כל קו אדום. אורי, מצידו, התנהג כגבר שבגברים, ניסה להתאפק ולרסן עצמו, עד שלא יכול היה יותר, ורק כשראה את אביו מדבר אליו מהמסך, הזיל דמעה. לבי יצא אליו.

בתחילת הפרק אורי אפילו התעלה על עצמו כשראה שאברהם מדוכדך מעזיבתה של ספיר, ואמר לו שהוא אוהב אותו. ולאיזו תגובה הוא זכה, מהאיש שמתהלך בבית עטוף באדרת הצבעונית שלו כאילו היה מלך זולו? "אתה אסטרטג, שבא לשחק את המשחק על הגב של ספיר ובזכותה". משהו כזה. נו באמת. להזכירך, אברהם, החברה שלך, ספיר, גם הגיעה לבית האח עם אסטרטגיה, כשהיא רוכבת על סיפור הסכסוך שלה עם אחיה שניר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כולם הגיעו עם אסטרטגיה. גם אתה. גם אתה התחברת לספיר שראית בה דמות חזקה שיכולה לקדם אותך במשחק, אם תחמיא לה מספיק. והו הו, כמה החמאת לה על יופיה וחוכמתה. יפתי, אהובתי, מלכתי. הרעפת עליה מחמאות מכאן ועד איי סיישל. וההתעללות שלך באורי, על מה ולמה? מה לכל הרוחות האיש עשה, אם יכולת, היית מוצץ את דמו בקשית? אולי בנית על כך שאם ספיר הלכה, תוכל שוב להתיידד עם סתיו כפי שהיה בתחילת העונה, ואורי פשוט הפריע לך, כי סתיו התחילה לראות באורי, את החבר היחידי בבית שתומך בה. ייתכן שקינאת שאורי הצליח לחדור לליבה של סתיו, ורצית לפגוע בו עקב הקנאה הזאת?

או אולי, כל ההשתלחות שלך באורי, נבעה מקנאה מסוג אחר. קנאת גברים טהורה, בגלל החזות של אורי, שלכל הדעות, נראה גבר שבגברים. חבל שאורי התקפל, ואחרי ההתעללות של אברהם וההצקות הבלתי פוסקות שלו, הוא החליט שהמשחק הזה למעלה מכוחותיו, ועדיף לו לצאת מהבית, במקום להמשיך ולסבול בקן הצרעות הזה. אם היה נשאר, היה לו סיכוי לא קלוש בכלל להגיע לגמר.

אני דווקא חשתי סימפטיה אל אורי נגר מהרגע שהוא נכנס לבית בכניסה השנייה. עם אסטרטגיה או בלי, מה לעזאזל זה משנה? כפי שאמרתי, כולם נכנסים עם אסטרטגיה. השאלה היא, האם זו אסטרטגיה חיובית או שלילית. לא ראיתי שום דבר שלילי בכך שהוא החליט לחבור לסתיו כי חשב שהיא מקובלת בחוץ. לא נגרם שום נזק לאף דייר והבית לא התמוטט על יושביו, בגלל שאורי קצת התחנף לסתיו. בסך הכול, ההתנהגות שלו היתה ללא רבב, ויותר בוגרת מכל השאר.

גם האבחנות שלו לגבי הדיירים היו לא פעם מדויקות. הוא היחיד שקלט שאברהם לא רואה באנשים אחרים חברים, אלא "מכרים" בלבד. וייתכן שצדק. וההוכחה לכך, היא הזחיחות שאיתה התהלך אברהם בבית, והכסות שלבש על עצמו של: אני ואפסי עוד. זחיחות של אדם שחושב שאף אחד לא ראוי להיות חבר שלו, עד שיוכיח עד כמה הוא ראוי לחברות הזאת. כפי שניסה להפעיל קוד השתלטות על ספיר, שלטעמו התנהגה בצורה לא מכבדת כלפי הוד מעלתו, וירד לחייה, רק כי העזה להחליף כמה מילים עם אורי, באותו יום בנסט כשישבו לדבר ולהבהיר דברים.

באשר למופע האימים של ליאל, אמש ב"שוק הפשפשים", כאשר כמעט תקע את עכוזו בפרצופה של סתיו, כשהוא מנענע את גופו כאילו הוא מופיע בבר לסטריפטיזאים במועדון באיסטנבול, מופע די משפיל ומעליב, אני תמהה שאף אחד מהדיירים האחרים, מלבד אורי שנעלב עבור סתיו, לא פצה פיו ודרש ממנו להפסיק. היכן היה יענקי? האיש, עדין הנפש הזה שאוטם אוזניו למשמע מילים גסות ועוצם עיניו שמא יחזה בחטאים שונים ומשונים? בשביל מה יענקי הגיע לאח הגדול? בשביל לשתוק כל הזמן ולא להתערב בשום סכסוך או עימות? אולי מנזר השתקנים בלטרון היה מתאים לו יותר.

בעצם, מה אני מצפה מיענקי או כל דייר אחר? היכן האח הגדול, שיקרא לסדר את דייריו וישית עליהם כללי התנהגות נאותים? האם זה לא מתפקידו, מדי פעם, מלבד משימות אינפנטיליות כדוגמת המשימה של אתמול, להכניס גם קורטוב של ערך חינוכי, לפחות בשביל הילדים שצופים בתכנית?".