תחושה של סוף. הזוגות מסכמים, אווירת הסיום מורגשת מאין כמותה, והמציאות החיצונית מתנגשת עם השאלות של מה אחרי. ובדיוק כמו משתתפי חתונה ממבט ראשון כך גם אנחנו, תוהים מה יחליף את ההתמכרות התורנית, והאם חברינו מחכים לנו אחרי שחזלשנו אותם כמה וכמה פעמים בגלל פרק דרמטי במיוחד

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ואם כבר אקורד סיום, או לפחות כמעט, בחרו נעם ומשה לנצל את המעמד, לשוב לאווירה המשפחתית משהו ביום החתונה, ולהזמין לביתם, שהוא בעצם ביתה של נעם, את אמה ודודה. אמרתי חתונה, והתכוונתי לשלב השאלות המביכות וחסרות הטקט של כל התאגדות הדודים בישראל רבתי, שזנחנו מהר מדי. בגדול, זה בדיוק מה שקרה. דוד אבשלום לא ויתר על אף קושיה למשה, שניסה להלך בין הטיפות עד שזכה להצלה מבת זוגו. וי משמעותי בקשר. 

בשיחה של השניים עם גלעד מאוחר יותר, הבהירה נעם שהיא כן הייתה רוצה להבין מה קורה ביניהם גם אחרי התוכנית. משה, בניגוד אליה, היה הרבה פחות נחרץ. ומשגלעד נכנס לנקודה הזו, כשהיו בארבע עיניים, נזכרו יחד בעברו של משה, שמקפיד להעניק לו תזכורות יומיומיות לקשיים שעבר. באופן פרדוקסלי, התיק הזה, כל אחד והתיק שלו, מפריע הרבה יותר בזוג, כשפתאום צריך לאמת את כל המשוכות עם העולם החיצוני.

ועדיין, ניכר שחרף הקושי, נעם ומשה השתנו בתקופה האחרונה והצליחו להיות יותר האחד בשביל השנייה. יכול מאוד להיות ששווה לראות מה יעניק המדיום שאחרי סוף העונה להלך הרוח ביניהם, למקרה שהשוני יהפוך ליותר ויותר מינורי. על פי ארוחת הבוקר הנהדרת שהכינו, זה נראה לא רע.  

נועם ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
נועם ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

ובדיוק כמו בפרק הקודם, גם אתמול טל ורון עוד לא היו בטוחים היכן יבנו את ביתם המשותף, בתקווה שזה יהיה הבית היחיד שיעניין אותם. חילוקי דעות קלים, אותם הגדיר רון כחוסר ודאות, גרמו לו להיסגר, ולטל לשאול מה השתנה בהבנה המבורכת הזו שהייתה ביניהם. וזה באמת לא קל, ויותר מזה – מרחק כזה האחד מהשנייה היה כמעט בלתי אפשרי ליצירת מערכת יחסים לולא התוכנית. כל עוד זה קרה, והחיבור טבעי ממה שהמומחים היו יכולים לשער, נדמה שהאבן בנעל הזו תזוז במהרה. 

מטבע הדברים, גם יואנה ותומר מצאו את עצמם בסוג של יחסינו לאן מול יעל ולבד לסירוגין, בעודה מנסה לשאול את הזוג הצעיר והרענן מה חסר להם. התשובה שהיא חיפשה וכולנו מצאנו היא האהבה במובן ההתאהבותי של המילה, האהבה של הקומדיות הרומנטיות. אלמנט המושג בדרך כלל בהיכרות טבעית יותר מבתוכנית ריאליטי, ולעיתים קרובות זה גם לא מול כל העולם. יואנה הבהירה בגילוי לב שהיא פחות בפרפרים, תומר חיפש את זה קצת יותר, אבל כן הייתה פגישה חשובה מאין כמותה במרכז.  

מי שעוד נפגשו במרכז היו רותם ורונן, שלפני מספר תוכניות שינו לחלוטין את האופן בו הם נוהגים, ברמה שהרגשתי שפספסתי כמה פרקים. אתמול התארח הצמד בבית הוריו של רונן, וחוץ מחקירה צולבת של אביו את רותם כשהלך לעשן, עבר לא רע בכלל. אחרי, בגלל סרטון משונה בפייסבוק, האווירה הפכה עכורה והזכירה את ימי קדם. ימים ששניהם מייחלים לשכוח. בשיחה שעשו מול הגלים של יפו, ראו כמה הם מעריכים את הדרך שעברו יחד.

לצד הכורכר הזה, שהרבה ממנו מאחוריהם, יש את המשקעים מכל מה שקרה, בעיקר אצל רונן. הוא מרגיש מותקף, היא מרגישה תוקפת, וכשבסדר – רותם חשה שאינה מנכיחה מספיק את רצונה בקשר. ההצלחה הזוגית של רותם ורונן תלויה ביכולתם לשים את הרוב מאחור, ולנסות לצבוע את העתיד בצבע שונה, גם אם זה הדבר הכי לא קשור בעולם. במידה ולא, התהומות יהיו קשים מדי למעבר, למרות כל הטוב שיש שם. ויש.