עדי חבשוש והרקדן שלצידה ארטיום ליאסקובסקי (והמחליף שלו מתנאל קונבסקי), הם הזוכים הגדולים בגמר רוקדים כוכבים 2023 שהתקיים אמש (רביעי) בקשת 12. 

גמר רוקדים עם כוכבים או האח הגדול: מי זכה במקום הראשון בקרב הרייטינג?
פסוורד, המשחק הכי מצליח בארצות הברית, נוחת בישראל
 
כך קבעו השופטים וגם הקהל בבית עם למעלה משני מיליון הצבעות. למקום השני הגיעו גיה באר גורביץ וחיים פרשטיין, ואת המקום השלישי תפסו לי בירן ונינה סול.

הכתובת הייתה על הקיר, כאשר עוד במהלך העונה סומנה חבשוש כמי שתגיע לגמר, וההימורים קבעו כי גם תיקח אותו בצעדי ענק. לזכותה של חבשוש ייאמר כי היא הצליחה להתגבר על כל המכשולים בדרך, ובעיקר על הפציעה המפתיעה של ארטיום רגע לפני חצי הגמר. הפרטנר החדש, מתנאל קונבסקי, שנכנס לנעליו של ארטיום ממש ביישורת האחרונה, לא מנע ממנה להביא את התואר הנכסף ולהפציץ על הרחבה כמו חיה רעה.
 
עם כל זאת, יש אבל ואפילו אבל גדול. אני מודה שכמעט ולא צפיתי בעונה הנוכחית, אך לעומת זאת את פרק הגמר הנוצץ אמש לא פיספסתי, כך שאני לגמרי ניטרלית, בלי דעות מוקדמות, ואני מבססת את דעותיי האישיות נטו על הביצועים שהתרחשו על הרחבה ולא על הביצועים של העונה כולה.
 
ואם כך הדבר, ובהתבסס, שוב אני מדגישה, רק על הביצועים שנרשמו על הרחבה, אז נעשה עוול גדול בזכייה אתמול, וזאת כי חבשוש שלא עוררין הייתה מעולה, ומקצוענית ואנרגטית, הייתה הכי פחות טובה מכל שלישיית הגמר. 

הגמר היה צריך להיות ראש בראש בין לי בירן לגיה באר גורביץ, שהדהימו אתמול על הרחבה עם יכולות פנומנליות של רקדני על מקצוענים, טובים יותר ובעלי יכולות תיאטרלית אדירה. 

אם גם הייתי צריכה לבחור אחד מבין השניים, אז גיה באר גורביץ היא הזוכה שלי. היא עילוי, היא נולדה לרקוד והביצוע השני והאחרון שלה אתמול היה אחד הדברים המושלמים שראיתי. היא הצליחה לגרום לשופטת רונה לי שמעון ולמנחה אסי עזר לדמוע מהתרגשות ואותי להותיר מרותקת עם פה פעור מול המסך. היא בעיני ראויה הייתה לזכות במקום הראשון, אך כידוע זו לא חוכמה להתבסס רק על ביצועי הגמר, אלא נדרש לראות את התהליך שעובר הרקדן לאורך כל העונה מתחילתה ועד סופה, ועל פי זה נקבעת הבחירה בזוכה העונה. 

גם לי בירן, מוצלח ומוכשר לא פחות, בחר בקלף המנצח כשרקד את הביצוע השני לשיר הנוסטלגי של "ריקוד מושחת" בכיכובו של פטריק סוויזי, אך בירן ביצע את זה הרבה, הרבה, הרבה יותר טוב.

אממה? בחישובו הוא פספס כי הלהיט הנודע שייך לדור הצופים של פעם, בני הארבעים והחמישים פלוס. בירן אומנם הצליח לנגן על מיתרי ליבם ולעורר בהם תחושה של מעיין נעורים נשכח, ובזה הוא ללא ספק ניצח, אבל לצופים הצעירים זה פחות מדבר ומרגש. עבורם זה רק עוד סרט מינורי ומיושן מתוך מאות תכנים חדשניים אליהם הם נחשפים מדי יום, ונחשו מי היה אמון על ההצבעה אמש חוץ מהשופטים שהעניקו לו את הזכייה על מגש? הצופים הצעירים. כך שהקלף המנצח של בירן - איבד כל משמעות. 

הגמר אתמול היה נוצץ, מרגש, יצירתי. היה בו הכל מהכל, מאאוטפיטים עוצרי הנשימה של המתחרים הרקדנים, המשפחות התומכות שממתינות במתח בקהל, בחירת השירים העוצמתית, עד לוקים מעט מגוחכים בעיני, של השופטות רונה לי שמעון ואנה ארונוב שנראו מוגזמות בשמלות בומבסטיות עם סרטי ענק וצבעוניות מדי בגווני סתיו קצין, ורוד כהה וורוד בהיר. מי שבעיקר הפתיעה הייתה המגישה לוסי איוב, שחודש אחרי הלידה, נראתה קורנת מלכותית ואלגנטית, כאילו לא טיפחה עד לפני רגע בטן הריונית. ואסי עזר? ובכן, אסי עזר, כמו תמיד, נשאר המנחה הטוב ביותר שנראה על המסך.