ההדחה של שי אתמול מבית האח הגדול לא הפתיעה. היה ברור שהאוהדים של סתיו, המכנים את עצמם הכוח הורוד, וכבר ברור לכולנו שהם צבא גדול שעוד לא היה כמותו, יעשו הכל על מנת להצביע בהמוניהם לתומכי סתיו בתוך הבית, כמו ליאל ויובל מעתוק, ובלבד ששי, שניר או אברהם שירדו לחייה, יעופו מהבית. וכך קרה.  נראה כי בהדחה הבאה והאחרונה יודח שניר או אברהם והדרך לניצחון של סתיו מובטחת.

אני גם יותר מבטוחה שדרכו של ליאל מובטחת, לא לניצחון, אלא לגמר. אמנם לצד הרגעים המצחיקים שהעניק לנו ליאל, הוא הראה לא אחת צד אגרסיבי ולא מחמיא באישיותו, כמו אותו ריקוד ידוע לשמצה כאשר נענע את ישבנו ישר לתוך פרצופה של סתיו, אבל תמים הוא לא, וגם די מתוחכם. כאשר הוא שמע מגבעת הצעקות את קריאות האהדה לסתיו, הוא הבין שכדאי לחבור אליה כי הקהל מזדהה עם הרגשת הדחייה שהיא חווה בבית. מאותו רגע, הוא הפך לבסטי שלה, ועובדה שהוא צלח גם את ההדחה של אתמול, גם בזכות אישיותו הססגונית והשנויה במחלוקת, אבל הרבה בזכות סתיו. אותה סתיו, שכשם שרבים נוהים אחריה כי הצליחה לעבוד עליהם שהיא מסכנה ומוחרמת ולכן זקוקה לתמיכתם, יש גם לא מעט צופים שלא קנו את הצגות המסכנות שלה ואפילו סולדים ממנה.

ליאל קוצרי רוקד טוורקינג על סתיו קצין (צילום מסך רשת 13)

ובינינו, היא רחוקה מלהיות הדמות האידיאלית שראויה לקבל את הגביע. כי הרי איזה מסר חשוב היא הביאה איתה לבני הנוער הצופים עם דמות הברבי שהתחפשה אליה? מעולם לא שמעתי לאורך העונה, שיח אחד ערכי ומעניין שהיא ניהלה עם מישהו מהדיירים, מלבד אוצר מילים שהסתכם במשפטים כמו: "תתרחק ממני", "יאללה", "פיפי","נראה לך"? או "תעוף לי מהעיניים", או בכיות וקיטורים שאכלו לה ושתו לה את כל הזבל המסוכרר שהיא מכניסה לגופה, או סצנות קנאה של ילדים בגנון שצועקים לגננת למה ילד מסוים קיבל משהו והם לא.

אתמול היא הגדילה לעשות, כאשר לגמרי איבדה את העשתונות וחטפה התקף היסטרי, כי אברהם בכוונה נשכב פרקדן על הספה בסלון, ולא אפשר לה לפי בקשתה להישאר לבד ולבחור אאוטפיט מהטאבלט. אני חשבתי שעוד רגע היא תשכב על הריצפה, תצעק, תרקע ברגליה ותנופף בהן, כמו אותו ילד בחנות צעצועים שאימא לא רוצה לקנות לו את הצעצוע שהוא רוצה. זה היה מחזה די מביש, ואפילו מעורר רחמים. לא תאמינו, אבל ממש נכנסתי לסצנה ואפילו ריחמתי עליה, וכעסתי על אברהם שלא מזיז את ישבנו המלכותי מהספה ומסתלק משם על מנת שתירגע ותחסוך לנו כאב אוזניים.

עכשיו כשאני חושבת על זה, אברהם לא שונה בהרבה מסתיו. גם הוא עקשן כפרד, כפייתי ואובססיבי כאשר הוא מתקבע על משפט מסוים שהוא חוזר עליו בלופ ולא מרפה. "מה, את שונאת אותי?" הוא שואל שוב ושוב את סתיו שצרחה לו שהיא שונאת אותו. וכי מה חשבת שהיא תענה לך? שהיא אוהבת אותך אהבת נפש אחרי שאתה מציק לה ומורט את עצביה? ומה הקטע המתנשא הזה שלו, כשהוא תמיד רץ להביא כוס מים למי שהוא מצליח לעצבן? אולי הוא חולם להיות פרזנטור של "תמי 4"?  

אברהם הוא לא הדמות הכי מלבבת בעיני, מהסיבה הפשוטה שהוא אוהב לבחון את גבולות הסבלנות של האחר ולראות מתי הוא סוף סוף יתפוצץ. הוא פשוט נהנה ממתיחת החבל עד שיקרע.

בכל מקרה, איזה ערך מוסף הביאה איתה סתיו לבית האח שהיא ראויה לזכות במיליון? או איזה מסר לנערות צעירות שצופות בתכנית? שמודל היופי הוא חלילה וחס לא להיות שמנה, אלא רזה ודקיקה ושאם הן לא מרגישות בנוח עם המראה שלהן, הן תמיד יכולות לנתח, לנפח ולהשתיל, להדביק תוספות , לשנות גוון עיניים וכך יזכו לפרסום ותהילת עולם?

ואם מדברים על ערך מוסף, בעונה זו, לא מצאתי דייר או דיירת אחת שאפשר היה להתרשם עמוקות מהמטען השכלי, המנטאלי או הרגשי שלהם, מלבד נשיקות מצפצפות ומחרישות אוזניים שרגש אמיתי לא היה בהן. אפילו הריבים והסכסוכים לא היו מעניינים, אלא ריקים מתוכן ועל כלום ושום דבר.  

אי לכך, ממש לא משנה מי יזכה העונה, כי אף אחד מהדיירים, לא באמת גרם לנו לעוף עליו במלוא ההתלהבות, ורוח התחרות כבר מזמן איבדה את משמעותה כי זו לא תחרות בין כוחות, ששווה לצפות בהם ובמעלליהם, במתח שהולך ונבנה לאורך תקופה.