בשעה טובה הסתיימה אמש עונה נוספת של "האח הגדול", עם ניצחונה של יובל מעתוק. התרגשות גדולה לא היתה שם, על אף הבמה החגיגית, הקונפטי, וההופעה של נועה קירל שביצעה בפעם המי יודע כמה את "יוניקורן", השיר שמזמן מיצה את עצמו. 

רגע לפני "הגמר הגדול": כך תפסנו את המודחים של העונה
מ"האח הגדול" לאח הקטן: המודחת שי לי עפרי מבלה עם הגיס העתידי

ההפקה והעריכה עמלו קשות על מנת לשכנע אותנו שזאת היתה עונה הכי מצחיקה ומרגשת, כפי שהכריז גיא זו ארץ בדציבילים מחרישי אוזניים, אולם זו היתה עונה די סתמית ומשעממת, שלא סיפקה דרמות, שהשאירו אותנו שמוטי לסת, או אפילו דייר אחד לקינוח, שחיכינו בציפיה דרוכה למוצא פיו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בכל מקרה, הניצחון של יובל מעתוק, הראה מגמה ברורה שחוזרת על עצמה בעונות האחרונות כשההפקה בונה נרטיב שבו הצדק ייעשה והטוב ינצח. בדומה לניצחון של טליה עובדיה וזהבה בן. סתיו נתפסה בעיני רבים כביצ'ית מן הל, אגוצנטרית ונרקיסיסטית עם התנהגות אנטי חברתית מובהקת, בעוד מעתוק כאוהבת כל אדם באשר הוא. תופעה נוספת ששמנו לב אליה שמצביעה על מגמה חיובית, היא העובדה שבעונות האחרונות נשים הן אלה שמגיעות לגמר ומתחרות על הכתר.  

ואם הזכרתי גמר, שמתם לב שמי שעזב את הבית אתמול, היו קודם הצ'ילבות של סתיו שהכי הציקו לה, כמו ליאל ושניר? אחריהם יצא יענקי, שבינו ובין סתיו לאורך העונה לא היתה שום אינטראקציה, והסיבה ברורה. כמה יכול בחור חרדי מבני ברק לצפות באישה שגאה כל כך בגזוזטרה המפוארת שלה וחושפת אותה לעיני כל, מבלי שהוא ירגיש שהוא חוטא לדתו ואמונתו?

הסקרים אמנם הראו שסתיו עומדת לנצח, אך אמש בגמר היה ה-פיי דיי של כל תומכי המודחים האחרונים, שהמשיכו והצביעו אחרי כל הדחה והדחה, עבור מעתוק, וזו היתה הנקמה המתוקה שלהם בסתיו ואוהדיה.   

ואפרופו יענקי, אם לומר את האמת, הוא בהחלט ראוי היה להגיע לגמר הבחור העדין והערכי הזה, אולם אתמול, בפעם הראשונה הרגשתי שלא בנוח בגללו, כאשר יצא אל המנחים שחיכו בחוץ, והפעיל את הקהל וביקש ממנו לחזור אחרי משפטים שפיארו ושיבחו את בורא עולם. מחזה סוריאליסטי משהו, שהיה בו מעט מן הצביעות לטעמי, כי במשך 3 חודשים חיית בבית חילוני לגמרי עם נשים שהסתובבו סביבך בחוטיני דק, וזוגות אוהבים התגפפו מתחת לשמיכות, ופתאום נזכרת להראות לכולם שאתה בא מעולם אחר עם מנהגים שונים, במקום להמשיך ולדבוק באג'נדה איתה הגעת לבית האח, שכל אדם באמונתו יחיה, ואין מה לנסות ולסחוף את האחרים לתוך עולמך.  

בכל מקרה, יובל שלאורך כל העונה דיגמנה התנהגות של המאמי של המדינה, והדביקו לה את הכינוי, "הלב של הבית", היא המנצחת הגדולה, ויש לציין שהיא עבדה קשה על מנת לנצח, כשהיא מתרוצצת כל היום ומגישה עזרה ותמיכה לכל הנזקקים והסובלים ששופכים דמעות בסתר, ומנסה לנחם ולפייס, ולהגיד להם שהיא באמת באמת אוהבת אותם.

תשמעו, זה לא קל ככה להנגיש את עצמך לכל דורש. אפילו אני התעייפתי, רק מלצפות בה רצה מאחד לשני על מנת לרצות ולמצוא חן. יובל היא בחורה טובת לב שאוהבת את כלם, למרות שמישהו פעם אמר שכאשר אתה אוהב את כלם, אתה לא אוהב אף אחד באופן מיוחד. 

בכל אופן, מעתוק קיבלה פרס של מיליון שקל על התנהגות טובה, ולא על הישגיה במתמטיקה. בנוסף לכך, שיחק מזלה שיריבתה לתחרות היתה סתיו קצין, מי שרבים העריצו, אך מאידך גם רבים נקעה נפשם ממנה, ולהערכתי מי שהצביע למעתוק, עשה זאת יותר בגלל שנאתו לסתיו.

יחד עם זאת, בל נשכח, שבסופו של יום, סתיו היא זאת שהניעה את העלילה והעונה ברובה, הסתובבה סביבה וגחמותיה, ועל כך מגיע לה קרדיט, וגם על האומץ להיות שונה ולצפצף על אחרים שחושבים שהיא לא יותר מאשר גימיק. אותה גימיק הגיעה למקום השני והמכובד.