יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, וחברות וחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי השיבו היום (רביעי) למכתב ששלח אליהם שר התקשורת, שלמה קרעי – ודחו בתוקף את דבריו והצעותיו.

"מכין את הקרקע להשתלטות על התאגיד": המתקפה על קרעי נמשכת

במכתב ששיגר היום עו"ד דורי קלגסבלד לשר התקשורת, נכתב בין היתר: "מכתבך נראה כניסיון ל'בניית תיק' כנגד מרשי, ברוח עמדותיך העוינות לתאגיד ולמוסדותיו. ניסיון זה מנוגד לדין כבר על פני הדברים, שכן הוא עוסק בנושאים ובתחומים שהדין הוציא מגדר סמכותך".

עוד הוסיף עו"ד קלגסבלד כי מכתבו של השר לוקה באי-דיוקים: "הרבית, באופן סלקטיבי וחד צדדי, לצטט מחשבונות טוויטר פרטיים של עובדי התאגיד ואולם - 'בחינת תכלית החשבון והשימוש בו מובילה למסקנה ולפיה לפי מבחן התכלית הדומיננטית עסקינן בחשבון פרטי', ולכן אין רלוונטיות למה שפורסם בהם".

מפגינים מפריעים לדבריו של שר התקשורת שלמה קרעי. (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נכתב במכתב כי "מטענתך משתמע כי מר גיא רולניק הינו עובד התאגיד. לטענה זו אין כל יסוד. מר רולניק משתתף בהפקה של חברה חיצונית לתאגיד. כך, למשל, הביטוי West Bank הוא ביטוי שגור ומקובל בשפה האנגלית (לרבות בפיו של ראש הממשלה בנאומים שנשא באנגלית). כך, למשל, הסרטון 'סליחה מוחמד' הוא סרטון סטירי, וכך הלאה לאורך כל מכתבך", הודגש.

עו"ד קלגסבלד, שייצג בעבר את תאגיד השידור הישראלי בבג"צ בעניין פיצול החדשות, בו עמדת התאגיד התקבלה ע"י ביהמ"ש – הוסיף וכתב: "סופו של דבר – מרשי ממלאים את מלוא חובותיהם לפי החוק ולא נפל כל פגם בפעולותיהם. לכן הטענות במכתבך נדחות".