אני לא מאמינה שחג נוסף לפנינו. אמנם שוב מדובר ביום שישי ולא באמצע שבוע כמו שוודאי רצינו, אבל מדובר ביומיים שאינם סתם סוף שבוע, אלא בסופ"ש שמאחלים בו חג שמח, אוכלים הרבה יותר מבדרך כלל, וזונחים את הפיג'מה לטובת בגדי החג. גם אם החלטתם לא להשקיע כמו בראש השנה. הדבר היחיד שנשאר בדיוק אותו הדבר, כמו יתר השבתות, הוא הנטפליקס שממתין לנו בציפייה, ואין לנו אלא לכבד אותו בנוכחותנו. חג שמח. 

חינוך מיני | Sex Education

רבות דובר על הדרמה הקומית שהשיבה אותנו אל גיל ההתבגרות בהשתאות, ובעיקר בתדהמה על כך שהצלחנו לעבור את כל זה ולהצליח לצחוק בדיעבד, ולא בכדי. אז בעיצומם של חגי תשרי ורגע לפני ההתכנסות בסוכה, עלתה לפלטפורמת הסטרימינג העונה הרביעית של חינוך מיני, המגוללת את חייהם של תלמידי תיכון מורדייל לשעבר. וכמובן, איך לא, גם הפעם נותרנו בנשימה עצורה.

סיכום ביניים קצר: עד כה, צפינו באוטיס, נער בן 16 שאין לו שמץ של מושג כיצד לעבור את מחסום העניינים שבינו לבינה, וזאת חרף עיסוקה הצבעוני משהו של אמו. לאורך העונות, עולות בקרב אוטיס וחבריו מרבית הסוגיות המעסיקות את בני הנוער בגיל זה, ומאמתות אותנו מחדש, ממרחק הזמן, עם ההתמודדות שלנו בתקופה המורכבת קמעה. 

בעונה הרביעית הקו נותר דומה, ובכל זאת אין שום תחושה של מוצר שממחזר את עצמו. הדמויות מצליחות לחדש, העלילה שונה מספיק מבעונות הקודמות, והמסע לשיח פתוח מוכיח, שוב, כמה טוב שיש מישהו שמדבר על הדברים ושובר את מסך המבוכה המובנת מאליה. 

חינוך מיני (צילום: נטפליקס)
חינוך מיני (צילום: נטפליקס)

הרופא הטוב | The Good Doctor

ואפרופו עונה חדשה, גם הרופא הטוב חזרה למחוזותינו, ואיתה ד"ר שון מרפי, הרופא הטוב מכולם ששבה את ליבנו מהרגע הראשון ועד השנייה בה אני כותבת את מילים אלה. בתפריט: סדרת בית חולים קלאסית, שהחלה בכלל מסדרה קוריאנית באותו השם, אבל עם לא מעט מרכיבים שמבדילים אותה מיתר הסדרות המוכרות כל כך המתרחשות המציבות זרקור מול מערכת הבריאות האמריקאית. ודי לחכימא. 

גם העונה החמישית במספר, זו שהופיעה על מסך הטלוויזיה שלנו ממש לאחרונה, שומרת על התזזיתיות האופיינית לה, ואופפת אותה, גם הפעם, בהרבה מאוד טוב. התגעגענו. 

הרופא הטוב (צילום: נטפליקס)
הרופא הטוב (צילום: נטפליקס)

שבעה בייבי | Shiva Baby

טוב, אני מודה שכשבחרתי בסרט הנ"ל להיות מושא הביקורת שלי לשבוע חגיגי זה, לא ציפיתי ולו לרגע למה שראיתי בפועל. ואני אומרת זאת בהרבה מאוד כבוד. וכן, בדיוק כמו שוודאי הבנתם, הקומדיה הלא שגרתית שלפנינו מתחילה בשבעה יהודית כדלקמן. 

במרכז ההתרחשויות הללו עומדת דניאל, בחורה צעירה שעדיין נמצאת בשלב החיפוש העצמי, מבלי לדעת שהוא יתארך הרבה מעבר למה שתכננה. באופן מוזר, מבקשת ממנה אמה לפקוד את השבעה של דודתה, ובדיוק כמו שמרפי ודאי קיווה, היא תפגוש שם את האקסית שלה, את המאהב, ואת רעייתו שתחיה. 

מופרך? מאוד. אך לא מספיק מופרך כדי לזנוח את 77 הדקות שלפנינו בצד, אלא יותר לכיוון של קושי לעזוב את המרקע, גם אחרי שקופית הסיום. חשוב לציין: הז'רגון בוטה למדי, והסצנות לא מותירות הרבה מקום לדמיון פורה. בהצלחה. 

שבעה בייבי (צילום: נטפליקס)
שבעה בייבי (צילום: נטפליקס)

הרצח של ג'יל דנדו | ?Who Killed Jill Dando

לג'יל דנדו היה כמעט את הכל. היא הייתה עיתונאית ומגישת חדשות בערוץ היוקרתי BBC, זכתה בתואר אשת התקשורת של השנה ואפילו קטפה במהלך הקריירה את הכינוי 'הנסיכה דיאנה של עולם הטלוויזיה'. ואז אירע הנורא מכל: ג'יל נרצחה על ידי מתנקש מסתורי כשהייתה בת 37 בלבד. 

מאותו הרגע סערה בריטניה בניסיון להבין מה קרה, ואיך אחת העיתונאיות המוערכות בממלכה המאוחדת מצאה את מותה בשעת צהריים תמימה בשכונה שקטה בלונדון. בשנת 2001, נעצר אדם בשם בארי ג'ורג' ברצח של דנדו ונידון למאסר עולם בעקבות המיוחס לו, אך הוא שוחרר בתום שבע שנים לאחר ערעורים שהגישו עורכי דינו לבית הדין. 

וחזרה לימינו: לאף אחד אין באמת מושג מי רצח את ג'ל דנדו, וקטע קריירה מעוררת השראה שרק הייתה ממשיכה לשגשג. הדוקו החדש מנסה לעשות קצת סדר בפרשה העגומה. מעניין, עצוב, ועוד פעם מעניין.

הרצח של ג'יל דנדו (צילום: נטפליקס)
הרצח של ג'יל דנדו (צילום: נטפליקס)
 

בנות הפאוור פאף | The Powerpuff Girls

אני יודעת שלא ציפיתם לסדרת ילדים, ועוד ישנה כל כך, ברשימת ההמלצות לחגי תשרי המביאים עמם רוח של התחדשות. אבל מי שנולד בשנות התשעים, ובינינו, גם מי שלא, לא יכול להישאר לשלוש הגיבורות החמודות והאסרטיביות שגידלו את כולנו. אוסיף ואומר שאפילו התחפשתי עם שתיים מחברותיי לשלישייה הצבעונית, הצבע בו בחרתי לעצמי שמור במערכת. 

אני לא חושבת שאני באמת צריכה להסביר במה מדובר, אבל אולי בכל זאת. שלוש אחיות שנוצרו על ידי אביהן המדען מתרכובת של סוכר, תבלינים, וכל מה שנעים (זה נשמע טוב יותר באנגלית), ניחנות בכוחות על המאפשר להן לשמור על עירן בטוחה. וכמו בכל סדרה טובה, יש גם נבל – מוג'ו הקוף, אליו מצטרפים עוד כמה שליחים שמנסים להעכיר את האווירה. 

בקיצור, גם אחרי כל השנים, הקסם של בלוסום, באבלס ובאטרקאפ לא פג לרגע. ברור, מדובר בסדרה משנת 1999, איכות השידור בהתאם, ועדיין – מאוד כיף להיזכר, וזה ממש לא הורס את הנוסטלגיה מאז. אפשר לצפות גם בסוכה. 

בנות הפאוור פאף (צילום: נטפליקס)
בנות הפאוור פאף (צילום: נטפליקס)