הלחץ עבד: רשת BBC הבריטית הודיעה על שינוי מדיניות בעקבות הלחץ והביקורת שנמתחה עליה, ותתייג כעת את חמאס כ"ארגון טרור אסור". תאגיד השידור הבריטי סירב בתחילת הלחימה להשתמש במונח בסיקור המלחמה בין ישראל לעזה ונמנע מלהתייחס לחמאס כאל טרוריסטים.

פני הרשע: מי הוא יחיא סינוואר? הנה כל מה שלא ידעתם על מנהיג החמאס
החשש הגדול של פוטין: למה רוסיה לא רוצה מלחמה שתצא משליטה?

במהלך סיקורו את מתקפת הטרור של חמאס כינה התאגיד את הארגון כ"לוחמי חופש" או "חמושים". ככל שהמצב הסלים למלחמה, הצופים חשו תסכול עז לנוכח סירובה של רשת החדשות להשתמש במונח "טרוריסטים", במיוחד לאחר הדיווחים על הפעולות האכזריות והמחרידות של חמאס נגד אזרחים חפים מפשע, בהם ילדים ותינוקות.

"ה-BBC אישר שהוא מחויב להמשך הדיאלוג. הרשת גם אישרה כי כבר לא נהוג ב-BBC לכנות את חמאס 'חמושים'. במקום זאת, ה-BBC מתאר את הארגון כארגון טרור שהוכרז על ידי ממשלת בריטניה ואחרים, או פשוט כחמאס", נאמר בהודעה לעיתונות.

בהצהרה שמסר ל"פוקס ניוז", דובר ה-BBC אישר כי "ה-BBC נפגש באופן קבוע עם מגוון קבוצות והיום נפגש עם ועד שליחי הקהילות של יהודי בריטניה. במהלך הפגישה אישרנו כי נמשיך להתייחס לחמאס כארגון טרור מוכרז על ידי ממשלת בריטניה ואחרים".

יאיר לפיד על ההחלטה של בריטניה להכיר בחמאס כארגון טרור. צילום: עידו רימון
עוד נכתב בהודעה: "מה שה-BBC לא עושה זה להשתמש במילה טרוריסט בלי לייחס אותה, ואנחנו גם לא אוסרים מילים. אישרנו גם שבמשך כמה ימים לא השתמשנו במילה 'מיליטנטי' כברירת מחדל עבור חמאס, מכיוון שאנחנו מוצאים שזה תיאור פחות מדויק עבור הקהל שלנו ככל שהמצב מתפתח".

על פי הדיווחים, השינוי בא בעקבות דיון עם נשיאת מועצת שליחי הקהילות, מארי ואן דר זיל, בנוגע לחששותיה של האחרונה.

"הדגשנו את זעמנו על סירובו של ה-BBC לתאר את פעולותיו הברבריות של חמאס כטרור ועל הדיווח המזיק והכוזב על הרקטה שהרגה אזרחים חפים מפשע. שנינו נמשיך בדיאלוג וגם נפעל לאפיקים משפטיים", אמרה ואן דר זיל.

טרם השינוי גם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מתח ביקורת על הטרמינולוגיה שבה בחרה רשות השידור הבריטית. גורם במעונו בדאונינג 10 מסר כי "ראש הממשלה אמר פעמים רבות כי חמאס הוא ארגון טרור, זה קריטי שה-BBC יכירו בעובדות".