ארץ נהדרת. צמד המילים שמזכיר לנו שברוב המקרים טוב כאן, או שניתן לפחות להתגבר על המשוכות באמצעות הומור משובח, ומנגד – צער על כך שלא ידענו להעריך כראוי את מה שעברנו בארץ המובטחת לפני השבעה באוקטובר.

שר המורשת קרא לסגור את התאגיד וחטף: "מה עשית מלבד לפלג ולהסית?"
ב"כאן" נכנסים לשגרת מלחמה: זה המגיש שחוזר למסך בתוכנית חדשה

20 ימים בדיוק חלפו מהדקה הזו בשבת בבוקר, שגרמה לנו להסתכל על חיינו בצורה אחרת, מפוקחת יותר, בטוחה הרבה פחות. להציב סימן שאלה ליד דברים שנראו ברורים לחלוטין, לכאוב בשביל כל כך הרבה אנשים, גם כאלה שלא הכרנו מאף חבר משותף. ובדיוק כמו המערכון של אשר נהג המונית ממש לפני שבוע ימים, גם אתמול הגיחו ארץ נהדרת בזמן הנכון, כדי שניתן גם לעצמנו הפסקה יזומה מהקושי הגדול והמאיים שמסביבנו. זה היה פשוט נפלא. 

כמתבקש, החל המשדר הקצר בהצהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, שביקש להעלות את הדברים החשובים באמת: טרנד השפמים הפתאומי החולש על אנשי המילואים רבתי, וכמובן, איך לא – בולמוס האכילה הרגשית שפקד אותנו כרעם ביום בהיר. אם אתם עדיין לא בשלב של הפיתה עם הבמבה, לדבריו, חכו כמה ימים. זה בדרך. קבלו זאת בהבנה. 

קצת אחרי שהותיר הגרי מקום לשאלות בסוף, התייצב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר את דברו לציבור המשווע לתשובות. לא ניכנס לפוליטיקה, אבל בואו נאמר שהחיקוי המצוין התעלה על המקור, באחריות. ודי לחכימא ברמיזא.

גם הפעם, כמו ביתר המלחמות והמבצעים שידעה מדינת ישראל, הפציעו כמה כוכבים שלימדו אותנו מלח הארץ מהו. אחד מהם הוא ראש אגף המבצעים לשעבר אלוף במילואים ישראל זיו, שזכה מאודי כגן בהופעת אורח לחיקוי חמוד במיוחד. כן ירבו.

לצד המלחמה בפועל, בזירה ההסברתית אנחנו רואים מלחמה לא פחות משמעותית על דעת הקהל שלנו בעולם, ובארץ נהדרת לא התכוונו לפסוח על הטרנד. אז כחלק ממאמצי היח"צ, חשף יוסף חדאד, האדם שהגיע הזמן שימונה לשר ההסברה, את האמת על חמאס, לצד פעילת האקלים גרטה טונברג שעליה לחשב מסלול מחדש ופרה שהביעה תמיכה במקדונלדס. אחת אפס לישראל, גם הפעם. ואם באוכל עסקינן, גם רחל הגיבורה מאופקים הגיחה למסך, תדרכה את מערכת הביטחון רבתי, ולא שכחה את העוגיות.

אייל גולן עם הלוחמים, נתנאל מויאל יחסי ציבור (צילום :נתנאל מויאל יחסי ציבור)

ואיך אפשר בלי להזכיר את ההתגייסות העצומה של עם ישראל עבור תושבי הדרום והחיילים בחזית, לרבות חי וספיר טורטל, שנסעו לשטח עם מזון ללובשי המדים. כשאני אומרת מזון, אני מתכוונת לארוחה של שש מנות, קינוח, וסיגר כמתאבן לפתיחת התיאבון. שניצל בחלה, מאחוריך. 

יותר מזה אנחנו לא צריכים

את התוכנית הקצרה מדי, סגרו חברי הקאסט בביצוע משותף לשיר שמילותיו הפכו כבר מזמן לתפילה – 'יותר מזה אנחנו לא צריכים'. וכן, הם שרו אותו עם שלמה ארצי האחד והיחיד, וסינגולדה כמובן. בימים שהבהירו לנו כמה הכל שברירי, אין לנו ברירה אלא להתפלל לביטחון אמיתי, לחיים טובים ושקטים בארץ שלנו, לשלווה שמגיעה לנו כבר שנים. וכמילות השיר, כבר יבשו עינינו מדמעות, אבל המבט הוא רק קדימה. אין לנו ברירה אחרת. תודה גדולה לחברי ארץ נהדרת, שהצליחו להעניק לנו את הביטחון להרים שוב את הראש, ולו לרגע אחד.