אנחנו רגילים לראות את העיתונאית יונית לוי מאחורי שולחן ההגשה של "חדשות 12", כשהיא מגישה את המהדורה, שואלת את השאלות או מקריאה את ידיעות היום. הרגעים בהם לוי יוצאת מתפקידה ומתראיינת בעצמה הם נדירים ומיוחדים, והיום (ראשון) התרחש אחד כזה.

צפייה ברשתות הזרות לאורך זמן חושפת תופעה מוזרה
לאחר שנתניהו מחק את הציוץ - זה המסר ששלח לו עמית סגל

העיתונאית התראיינה לתוכנית GPS ברשת CNN, וסיפרה על המתרחש מישראל מאז תחילת מבצע "חרבות ברזל" והתחושות של תושבי המדינה: "עברו שלושה ימים מאז תחילת הלחימה, והכניסה הקרקעית לעזה החלה".

לוי ענתה על השאלה מהו השלב הבא בתוכניתו של נתניהו: "זה מורכב במיוחד בגלל שיש 230 חטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה", אמרה. "הצלב האדום לא ראה אותם והמשפחות לא יודעות מה התנאים שלהם. בישראל חושבים שזה יהיה צעד טקטי נוסף כדי ללחוץ על חמאס, במידה מסוימת, על מנת לשחרר אותם. כמובן, שהמטרה הגדולה ביותר של הממשלה היא למוטט את חמאס, ולמנוע מהם את האפשרות לעשות זאת שוב".

המגישה התייחסה גם לציוץ שהעלה נתניהו על הפוסט שפרסם ומחק נגד ראשי מערכת הביטחון, ואמרה: "לפני שזה קרה, החברה הישראלית הייתה מאוד משוסעת בגלל המהפכה המשפטית. מצד אחד, יש אנשים שמזכירים שנתניהו הוזהר על ידי מערכת הביטחון שהאויבים יראו בזה רגע שבו אפשר לתקוף את ישראל, בגלל מה שהם רואים כחולשה. מצד שני, תומכיו טוענים, כפי שנתניהו כתב בפייסבוק, שהוא לא קיבל שום אזהרה ספציפית למה שחמאס מתכוון לעשות ב-7 באוקטובר".

"אף מנהיג לא נתן כזאת תמיכה, כפי שנתן הנשיא ביידן", התייחסה לוי לתמיכה האמריקאית שקיבלה ישראל, והשאלה האם היא תופסק בגלל המשבר ההומניטרי שמתרחש בעזה. "יש הבדל באיך שממשל ביידן סבלני וכמה שממשלים אחרים סבלניים למה שאנחנו רואים בעזה. העולם נע במהירות מנקודת המבט של ישראל, העולם מהאמפתיה והצער ממה שעברנו, להאשמה במה שקרה". 

"ישראלים מרגישים שהקול של ישראל לא נשמע. איך נלחמים בארגון טרור כל כך ציני שהורג את הילדים שלך ואז מתחבא מתחת לציבור שלו, מבלי שאכפת לו שהם נפגעים", הוסיפה לוי לקראת סוף הראיון. "ישראלים רבים מרגישים שהשעון מתקתק מהר עבורם, ומופתעים מכך שיש שעון מלכתחילה, בגלל שהם מרגישים שהם עברו משהו שלא צריך לקרות שוב, ומי שמכיר את ההיסטוריה יהודית יודע שהמילים 'לעולם לא עוד', מלאות בהרבה משמעות וטרגדיה".