מנחת תוכניות הטלוויזיה קירסטי יאנג, שבעברה עבדה תחת הרשת BBC, הגיבה לביקורות הקשות על הרשת לאחר שלא כינתה את ארגון החמאס כארגון טרור. בריאיון לעיתון הטלגרף, היא אמרה כי היא מבינה את ההחלטה הקשה שעומדת בפני התאגיד, וטענה כי מספר גורמים עומדים בפני התאגיד בעניין ההחלטה. לדבריה, הגורם המכריע הוא אפשרות הגישה של הרשת למקורות של חמאס ולמיקומים מסוימים בעזה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יאנג, בת ה-54, אמרה: "זה לא בהכרח ה-BBC שמדבר על השימוש במילה טרור. הם עונים לביקורת מבחוץ ואני מניח שכל עוד, במיוחד כשמדובר במשהו במזרח התיכון, אתה מקבל בערך אותה כמות של תלונות משני הצדדים, אז אתה יודע אתה עושה עבודה בסדר. ה-BBC הודיע כי לא יגדיר את חמאס ארגון טרור, אלא "ארגון שהוצא לחוק במדינות מסוימות".

"אני חושבת שההגדרה כי חמאס הוא "ארגון טרור אסור במדינות מסוימות", זו עמדה לגיטימית אם אתה רוצה להמשיך לקבל גישה ולדווח על מה שקורה באותם מקומות. "אתה לא רוצה להגיע למצב בו את נזרק ממקומות כי לרשת שלך אסור לדווח על הדברים הללו בעקבות הגדרות מסוימות. אתה רוצה לקבל גישה למקומות הללו", אמרה והוסיפה כי "כל העניין של חדשות ה-BBC היא להראות לאנשים את הראיות בצורה הוגנת ומאומתת ככל האפשר".

בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס שאותרו בגן שעשועים ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בפודקאסט של אדם בוקטון שהוקלט בחודש שעבר, אמרה יאנג כי "יש סיבה שאנשים סומכים על אתר החדשות של ה-BBC, זה בגלל שהוא אומת על ידי שלושה מקורות והם ארגון החדשות הגדול ביותר". כשהרשת נשאלה על טענותיה של יאנג, היא הגיבה: "הגדרנו את עמדתנו לגבי השימוש בשפה. עוד נאמר כי "הסיקור שלנו על המתקפה חסרת התקדים על ישראל על ידי חמאס הבהיר את אופי הזוועות שבוצעו ואת ההשפעה שהייתה לכך על אזרחים. לאורך הדיווח שלנו הסברנו שחמאס אסור כארגון טרור על ידי ממשלות מערביות רבות, כולל בריטניה. שיקפנו את תגובת הקהילה הבינלאומית לפעולות חמאס, והצגנו תורמים שתיארו אותם כטרוריסטים".

עוד צוין ברשת: "שקלנו היטב את כל ההיבטים של הדיווח שלנו על הסכסוך בין ישראל לעזה, הן מבחינת התקפות חמאס והן מבחינת תגובת ישראל - זה כולל את השפה שבה אנו משתמשים. ה-BBC הוא עצמאי מבחינת עריכה - התפקיד שלנו הוא להסביר בדיוק מה קורה כדי שהציבור יוכל להחליט בעצמו. העמדה ארוכת השנים שלנו, כולל במהלך סכסוכים קודמים בין ישראל לחמאס בעזה, הייתה שאנחנו לא משתמשים במונח 'טרוריסט' ללא ייחוס, בהתאם להנחיות העריכה של ה-BBC".