47 יום לתוך המלחמה, נדמה שלאף אחד עדיין אין מושג איך מתנהלים במציאות הכל כך לא הגיונית הזו. מצד אחד מתפקדים, כל אחד בעולמו האישי, ומצד שני לא מצליחים לתפקד. מנסים לעודד אחרים, אבל מבינים שאנחנו בעצמנו זקוקים לאותו עידוד. 

חתונה על הסט: הלוחם והכלה שהתחתנו עם פאנל ארץ נהדרת
לאף אחד אין כוח ל"הכוכב הבא", אבל הפרק הראשון הצליח לרגש

מייחלים לדקה חופשית בעבודה, אבל מנצלים כל רגע נתון של פנאי למחשבות מייסרות על החטופים המצויים בשבי חמאס או על החיילים המחרפים את נפשם. הכל קשה. מה שמוביל אותי להודות שוב לארץ נהדרת, שערכה לכולנו הפסקה יזומה מהשלכות הימים הנוראיים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ובדיוק כמו כל ערב בחודש וחצי האחרונים, גם ארץ נהדרת פתחה אתמול (שלישי) את התוכנית עם הצהרה מיוחדת של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, שתובלה בעקיצה כלפי הרבים ששמעו את התרעות התצפיתניות במערכת הצבאית בדבר המתרחש מולן, ולא עשו כלום. הפיתרון, לפחות על פי ארץ נהדרת? להזדהות כגבר. אולי כך תהיה קצת יותר תהודה לאזהרותיהן של הנושאות באחד התפקידים החשובים בגבולותינו. 

ואם גם אתם לא הבנתם למה החליטו החות'ים להצטרף לחגיגה האזורית נגדנו, אתמול זכינו להכיר את דובר החות'ים בשיחה ראשונה, שלא הסביר יותר מדי מה קרה, אבל כן לקח חלק נכבד מהחבילות שהזמנו מחו"ל. 

לא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים כאחד, משווים את ההפתעה הגמורה בפרוץ המלחמה לזו שפתחה את מלחמת יום הכיפורים. בארץ נהדרת החליטו להפסיק להשוות בדמיון, והפגישו הלכה למעשה את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש הממשלה דאז גולדה מאיר. בתפריט: נתניהו ניסה להבין איך ייזכר ביום שאחרי, וגולדה בעיקר שמחה שהכתם שעל הקריירה הפוליטית שלה דהה קמעה בחודש האחרון. ימים יגידו. 

גולדה מאיר ונתניהו ב''ארץ נהדרת'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
גולדה מאיר ונתניהו ב''ארץ נהדרת'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

בדקות בודדות של אסקפיזם בין לבין, ודאי שמתם לב שיש שירים שהפכו למעין המנון בזמן המלחמה. כדי להבין מהו השיר הרשמי של חרבות ברזל, התכנסו באולפן ריטה, עומר אדם, נועה קירל, חנן בן ארי ופנינה רוזנבלום שהוציאה שיר לרגל המצב, אליהם הצטרף בהפתעה אביהו פנחסוב והשופל בלבוש סמלי. תחליטו בעצמכם. 

לקינוח, השיקו גילה אלמגור והראפר סטילה את שיתוף הפעולה החדש בשיר 'חרבו דרבו', שהחליט להשאיר את העדינות והרצון בשלום בצד הדרך. כן, יש שיר כזה, הוא באמת של סטילה, אבל לצדה של נס, ואתם תאהבו אותו. 

לאורך השנים, מצליחים המערכונים של אשר והמונית להעלות חיוך בכל מצב. אתמול זה שוב קרה, אבל החיוך היה מהול בהרבה מאוד עצב, ולצדו גאווה מהעם הנפלא שלנו. הפעם אירח אשר במונית את המפונים מהצפון והדרום, חלקם איבדו את היקרים להם מכל במהלך מסע הטבח האכזרי של מחבלי חמאס. למרות הכל, שיחק יובל סמו, האיש שמאחורי אשר, שיחק על הגבול העדין הזה בכישרון פנומנלי, והצליח לרגש גם ממקום מושבו במונית. 

יובל סמו בדמות אשר נהג המונית ומפונה מהדרום (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
יובל סמו בדמות אשר נהג המונית ומפונה מהדרום (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

במעבר חד – לא מעט ישראלים שומעים עכשיו את צמד המילים 'יאללה, תתחתנו' בעקבות הנסיבות. המלחמה, לצד הרבה מאוד דברים מורכבים, הביאה איתה גם כנות רדיקלית, בעיקר בכל הנוגע למשפחה, ובואו נאמר שמופעל מכבש לחצים על כל רווקי ישראל רבתי. 

לעומתם, יש כאלה שמתחתנים במהלך ימי המילואים של החודש האחרון, וגורמים לכולנו לשבת בדלת אמותינו ולדמוע מהתרגשות למספר דקות. אמיתי ונועה, זוג חמוד במיוחד, עשה בדיוק כך, רק שזה קרה בסט של ארץ נהדרת ובנוכחות חברי הקאסט, הקהל, ועם ישראל שבבית. אם תהיתם, הרב היה דניאל הגרי, היו מנות קרב, והיה נפלא. שאלות?