על רקע הדיון המתמשך בשבועות האחרונים בדבר הסטת כוחות צה"ל מהעוטף לאיו"ש לפני הטבח ב-7 באוקטובר, היום (שני) התעורר עימות סוער בשידור חי בקשת 12 בין היחצ"ן רני רהב לעיתונאי מנחם הורוביץ. 

"סאטירה כנשק נגד חמאס": כך סיקרו את המערכונים של "ארץ נהדרת" בעולם
הצופים כבר מאבדים עניין במהדורת החדשות - וזאת ההוכחה

"אם כוחות צה"ל לא היו עוברים ליהודה ושומרון, יכול להיות שזה לא היה קורה", טען רהב. על כך השיב לו הורוביץ בתקיפות "מספיק עם השקר הזה. דובר צה"ל לא אישר את זה! מספיק עם השקר הזה כנגד חצי מיליון אזרחים". 

רהב לא נשאר חייב והגיב על הדברים: "האנשים ביהודה ושומרון הם קדושים והלוחמים עוד יותר קדושים אבל מה לעשות שנבחרי הציבור שלהם עשו דברים שלא ייעשו?".

לאחרונה, התייחס דובר צה"ל לסוגיה כשנשאל בתדרוך היומי האם הוזזו כוחות מהעוטף לטובת אבטחה בשומרון השיב כי לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה אך הוזזו כוחות מהעתודה. "נתחקר לעומק את סוגיית כוחות העתודה", המשיך הגרי.

"ההחלטה עליהן היא החלטה מטכ"לית. מיקום כוחות העתודה נתחקר באופן מעמיק כשתהיה לנו האפשרות המבצעית לתחקר את זה. יהיה פה תחקיר נוקב. נמצא את השלב הנכון שבו אנחנו יכולים להתחיל לאסוף את הנתונים ולתחקר את עצמנו בשלבים של המלחמה".

"לא נדחה הכול לסוף המלחמה. זו ההחלטה שלנו. אנחנו עוסקים בלמצוא את הנקודה הנכונה שבה נתחיל לעשות את זה, כי אנחנו חייבים את המידע לציבור", סיכם הגרי.