68 יום. מספר בלתי נתפס, שמאחוריו עוד כל כך הרבה מספרים הטומנים בחובם את גודל הזוועה. לצד מניין השעות והשניות מפרוץ המלחמה, כך גם היצר ההישרדותי שלנו, המאלץ אותנו להסתכל קדימה ואפילו לצחוק כשצריך. כי אין ברירה. אתמול, הודות לארץ נהדרת, זה שוב עבד כמו קסם.

הארי פוטר והכסף מקטאר: ארץ נהדרת במסר חד לעולם | צפו
גיל תמרי חייג ליחיא סינוואר: וזה מה שקרה בשיחה | צפו

ראשון במעלה היה דובר צה"ל דניאל הגרי, ולצדו שר הביטחון יואב גלנט, שהביא עמו את חיתוך הדיבור הכה ייחודי והביטויים המפולפלים. ואפרופו שרים והצהרות חגיגיות, שר החוץ אלי כהן החליט לפקוד גם הוא את האולפן, ולספר לנו דברים שאולי מוטב שלא נדע. לכאורה. 

כאילו אין לנו מספיק במה להתעסק, השבוע סערו חברי הקואליציה והאופוזיציה גם סביב סוגיית תקציב המדינה. בדיוק בשביל לעשות קצת סדר, ביקשה העורכת הכלכלית קרן מרציאנו להעמיד את הדברים על דיוקם בטונים צורמים. כפי שוודאי תהיתם נרות החנוכה לא איחרו לבוא, והגרי וגלנט הדליקו יחדיו את חנוכיית 40 הנרות. ועל שום מה? על שום הלחץ האמריקאי לסיים את המלחמה, שאמורה להגיע לשלבים מתקדמים אחרי חנוכה. 

ואם מישהו חשב שהדיון יישאר בכותלי האולפן רבתי, אז ההפך הוא הנכון. וינון מגל בא להוכיח את זה, הלכה למעשה, היישר מדיווח משטחי רצועת עזה. אך במקום לפגוש בדיונות את החיילים להם ציפה, מצא את הטנקיסטיות האמיצות שנטרלו מחבלים בגבורה בלתי נדלית בבוקר השבעה באוקטובר. אם כבר מדברים על שינוי קונספציה. 

דניאל הגרי ויואב גלנט בארץ נהדרת  (צילום: צילום מסך קשת 12)
דניאל הגרי ויואב גלנט בארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)

חנוכה הוא בדרך כלל זמן לפסטיגל, בו אנחנו לוקחים את ילדינו למופע המדובר וחושבים על השנ"ץ שאחרי. במקום, הגיעו חברי הפסטיגל שעבר עדכון קל, לכותלי ארץ נהדרת, ביניהם נועה קירל בתפקיד רחל מאופקים, יהודה לוי בתפקיד יאיר גולן, ועוד רבים וטובים. אגב, חרף גילי המופלג, ברבות הזמן הצלחתי להבין מיהו כוכב הרשת אורן להב, לאחר שהשתתף גם הוא בפסטיגל גיבורי ברזל האלטרנטיבי. 

אגב, זוכרים שלפיבי מחברים היה חבר שוטר שהחליט להיפטר מציוץ הציפורים בבוקר בדרך יצירתית? אז זה השחקן האמריקני מייקל רפפורט, שלאחר ביקור בכיכר החטופים השתתף במערכון מצוין של ארץ, זאת בדבר האוניברסיטאות בארה"ב שהזכירו לנו שוב שאינן ראויות לנו. לאף אחד מאיתנו. והפעם בגרסת הוגוורטס והארי פוטר. כבוד.

אשר, נהג המונית המיומן, לא ויתר על חלקו בתוכנית האמנותית, ואירח בחצרו מילואימניקים שנאלצו לעזוב את בתי העסק שלהם ולהסתכן בסגירתם בעקבות המצוקה הכלכלית אליה נקלעו. מה שאומר שהוא נכנס למטבח, ריתך ברזל, ואפילו לש בצק פיצה באופן מקצועי למדי. ולסיום, קצת תמונות שענו על השאלה לאן באמת הולך הכסף שמתרימים לעזה משום מה, למרות שברור שאינו מגיע לתושבי המקום. בקיצור: אחוזה מפוארת, רום סרוויס, ושטרות מתגלגלים באוויר. לתשומת לבו של העולם.