הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, עורר אתמול סערה כשאמר בשידור כי לדעתו "צה"ל היה יכול לתת מכת פתיחה כואבת יותר בעזה עם 100 אלף הרוגים בהתחלה", במה שעורר את זעמו של עמיתו לשידור רביב דרוקר. הבוקר (רביעי) שוחח יחזקאלי עם אראל סג"ל ב-103FM והסביר את דבריו.

"שאל אותי גיא לרר שלשום, ואמרתי 'אני הייתי מנחית מכה בתחילת המלחמה יותר כואבת ממה שהונחתה, והייתי מגיע אפילו ל-100 אלף הרוגים, כי לדעתי יש 100 אלף אנשים שמעורבים בחמאס'. רביב אמר אתמול שקשה לו עם זה והבהרתי שוב שאפשר היה לתת מכה יותר חזקה לעזה, כיוון שאתה רואה שחמאס עדיין מתפקד, מדברים איתו על עסקאות שבויים, יש לו דלק, הוא לא נכנע. מה היה קורה אם היינו נותנים 100 אלף הרוגים בהתחלה? גם ככה אתה תגיע במלחמה לכזה מצב, יש לך יותר מ-200 אלף מעורבים בחמאס באירוע הזה שנקרא שלטון חמאס שאתה רוצה להשמיד את שלטון חמאס, לכן עדיף שתעשה את זה במכה אחת, תרתיע ותיתן אגרוף על השולחן שכולם יזוזו החוצה כי הסיפור שלך לא ייגמר בעזה, אלה היו דבריי", פתח יחזקאלי. 

"מאז שיצאנו מרצועת עזה, מ־2005, כולל כל המבצעים שעשינו שם, החל מעופרת יצוקה וצוק איתן וחגורה שחורה ועמוד ענן, בסך הכול נהרגו קרוב ל־13 אלף פלסטינים בסבבים האלה. אתה יודע מה היה קורה אם ביום הראשון שעף הטיל הראשון, מיד באוגוסט 2005, היית עושה כזו מכה, האם היו ממשיכים ויורים עליך? שאלה. אתם לא מבינים כמה חמאס עמוק ברצועת עזה, וכמה שנתקרב למטרה של לחסל את חמאס נצטרך להגיע למספרים האלה", הוסיף. 

"אחרי עזה, בוודאי שיש לך את התרחיש הזה מג'נין. הגדר שלנו בגדר ההפרדה מיו"ש היא כלום אם רוצים לפרוץ. נכנס להם רעיון לראש, הם ראו שזה מצליח בעזה, מה יותר נורמלי להיערך לזה? אבל יש עדיין קונספציה בצה"ל שהרשות הפלסטינית היא עמית. הרשות הפלסטינית היא טורף בהמתנה, היא לא עמית. הוא שומר על עצמו כרגע איתך כי הוא מפחד מחמאס. ברגע שיידלק וחמאס ידליק, הרשות הפלסטינית תצטרף. שוטרים פלסטינים לא יגנו עליך בחיים מלינץ' ולא יגנו על יישובים ישראליים, הם יפרצו איתם, הם יעודדו אותם. תקרא לאויב בשמו וזה הדבר שכולם מתקשים", סיים יחזקאלי את דבריו. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm