בלי ששמנו לב, או בעצם כשלראשונה שמנו לב לכל דקה, חלפו 81 יום. ונדמה שלמדנו להתרגל למציאות המייסרת, לבשורות האיוב בכל בוקר, ולמתח המצטרף לשעון המעורר שמקפיד להזכיר לנו שאנחנו במלחמה. לשמחתנו נבחרת ארץ נהדרת ארגנה לנו שעה של שקט מכל המתרחש, והזכירה לכולנו שמותר גם לחייך בצל אינספור הקשיים.

שבועות לפני שנפל: סרן שאול גרינגליק הופיע ב"הכוכב הבא" | צפו
באצילות נפש, איריס חיים הותירה את כולנו פעורי פה

לצדו של שר הביטחון יואב גלנט שהגיח אל האולפן והקפיד לאיים על אויבנו בצורה אמורפית למדי ולטעות בשמות, התייצב הכתב ניר דבורי בהופעת אורח באולפן, וסיפר על הקשר המיוחד שלו עם צה"ל. בהמשך הגיעו גם השרים בן גביר ורגב, ולצדם הרמטכ"ל שנאלץ לספוג את התקפותיהם השבוע. כן, כמובן שעל התזמורת ניצח ראש הממשלה. ממש כמו בחיים האמיתיים.
 
אגב, זוכרים את העיתונאית המצרית שניסתה ללכלכך עלינו, ובסוף עשתה את ההפך הגמור? אז גם היא שבה לתפקיד אורח סולידי, והביאה את בשורת עסקת החטופים החדשה. זה ממש לא עזר, בלשון המעטה. לאחר זמן מה, הצטרפו לקיציס אליאנה תדהר ולי בירן, הזוג  החמוד ביותר בביצה הנוכחית, וביצעו את שירם החדש בצורה דביקה ומעוררת השראה.

חות'ים על הגדרות?

רבים שואלים את עצמם בימים אלה מדוע לא מעט מדינות ערב מכוונות מאמצים לעברנו, כאילו זה הפך לטרנד כמו אמריקנו עם חלב בצד, בייחוד כשמדובר בתימן. אז בדיוק מסיבה זו, שבו שני החות'ים מהמערכה הראשונה שבפרק הקודם, והתיישבו על כיסא 'סליחה על השאלה'. נפלא. אפרופו מדים משונים: סבא אורי חזר אף הוא בקאמבק לרגל המצב, והתארח בבסיסים צבאיים בעודו לובש מדים מגוהצים למשעי.

החות'ים על הגדרות? (צילום: צילום מסך קשת 12)
החות'ים על הגדרות? (צילום: צילום מסך קשת 12)


ואסיים בהתחלה. במערכון שאמור להציג משפחה נורמלית לחלוטין לכאורה. אחרי כמה שניות של שקט יחסי ליד השולחן, מגלה הלוחם בכיכובו של אודי כגן כי למרות ששב הביתה, הוויכוחים עדיין שם. ההאשמות, הגידופים, הקונספירציות לגבי מה שקרה ב־7 באוקטובר והותיר אותנו ללא מילים, חוסר האמונה המוחלט בכל מי שאמור להביא אותנו לניצחון. בסיום המערכון, אודי נכנס חזרה לעזה כדי להתרענן. ואנחנו? כדאי שנזכור שגורל אחד שם אותנו כאן יחד, לפני שיהיה מאוחר מדי.