הליהוק של אייל ברקוביץ' כחלק מנבחרת הטאלנטים של רשת 13 הוא הישג מרשים לערוץ, אבל המסר הטמון בו, הוא איתות חזק לקשת 12 שהמונופול שלה בסכנה.

רשת הימרו על כל הקופה כשליהקו את ברקוביץ' בתנאי שכר גבוהים במיוחד, במסגרת מתיחת הפנים שעובר הערוץ המגייס טאלנטים נוספים חדשים, ביניהם תוכנית האירוח החדשה של גורי אלפי ,"מה שאפשר", לצד תוכניות האירוח של גיא זוארץ ולירון ויצמן, שלום אסייג, ויעל פוליאקוב. כמו כן לאחרונה עלתה למסך גם התוכנית "אוטו אוכל - צו 8".

במחטף של ברקוביץ' יש אמירה, שרשת יכולים ועשויים לגנוב לקשת טאלנטים גדולים, והתחרות בין הערוצים בעיצומה. יחד עם זאת קשת כידוע היא קונצנזוס, היא המתחרה החזקה ביותר בתקשורת הישראלית, בעוד רשת מדדה כבר שנים מאחור, למרות שכל הפורמטים החזקים של תוכניות הריאלטי בבעלותם, ביניהם "האח הגדול".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אייל ברקוביץ' נגד כניסה קרקעית: "שנתניהו יחשוב שהילד שלו שם" (צילום מסך קשת 12)

בעבר היו ניסיונות של רשת לגייס טאלנטים חזקים של קשת לשורותיה, ביניהם העיתונאים גיא פלג ועמית סגל שקיבלו הצעות לעבור מחדשות 12 לרשת 13, אך הם סירבו. הסיבות לסירוב ברורות, מי עוזב את גוף התקשורת החזק ביותר ומסכן את מעמדו והקריירה שלו, לא משנה כמה ההצעה הכספית מרשימה וטובה יותר, כשהאופק לא ברור.

ולמה האופק לא ברור, כי רשת 13 ידועה מזה שנים כמי שעושה מהפכים ושינויים בכל רגע נתון, אין בה יציבות ואין אורך רוח לתכנים שלא תופסים מיד, כמו הליהוק של צביקה הדר לתוכנית הבוקר, שפוטר כהרף עין וגילה על כך דרך התקשורת. במקומו הובאה לערוץ המגישה הוותיקה גאולה אבן להנחיית תוכנית הבוקר, ולתוכנית נוספת, אך גם היא תוך פחות משנה עזבה לאור נתוני רייטינג מדשדשים. לצד כל זה, גם נרשמים שינויים בלתי פוסקים בחברי ההנהלה ואנשי התוכן של הערוץ, מה שמצביע על אי יציבות בגוף התקשרות.

כזכור בקיץ האחרון מונה מנכל רדיו 103 אור צלקובניק למנכל חדשות 13, לאחר שאבירם אלעד הודיע על פרישתו אחרי שנתיים בערוץ. כל השינויים התזזיתיים הללו של הערוץ, מעלים את הסיכון לקריירה המקצועית של ברקוביץ', שהיה אחד הטאלנטים החזקים של קשת, ומעמדו היה יציב.