עמית סגל חשף היום (שני) בחדשות 12 "מסמך הנחיות" שנמצא על ידי לוחמי צה"ל במנהרה שמנהיג חמאס יחיא סינוואר שהה בה, ובה נכתב על ידי בכיר בארגון הטרור, בין היתר, להמשיך להגביר לחץ פסיכולוגי על ישראל דרך הפצה של תמונות וסרטוני החטופים, לעשות הכול על מנת להגביר את הלחץ הפסיכולוגי על שר הביטחון יואב גלנט, להמשיך את הקו לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו אחראי לאירועי הטבח ב-7 באוקטובר, ולפגוע בנרטיב הישראלי כאילו הפעולה הקרקעית משרתת את החזרת החטופים ארצה. 

בטון מוחלק? לא תאמינו מה דווח שנתניהו ביקש לשפץ בקיסריה; בן כספית לא נשאר אדיש

סגל ציין כי מכך אפשר ללמוד כיצד חמאס מנסה לחבל בגלגלי המלחמה הישראלית, אבל גם שלוחמי צה"ל מתקרבים למקום בו שוהה סינוואר, והוסיף "אנחנו מתקרבים". 

בתוך כך, ארבעה חודשים לאחר אירועי השבת השחורה, כוחות צה"ל מצאו לאחרונה כלובים בתוך מנהרות, בהם על פי ההערכות הוחזקו חטופים בעומק ח'אן יונס, מקום הולדתו של סינוואר ומרכז הפעילות הפוליטית של חמאס בדרום הרצועה, כך מסרו לאחרונה לרשת NBC גורמים רשמיים ישראלים. סינוואר ומנהיגים נוספים של חמאס מתחבאים בסמוך למקום הימצאותם של תאי הכליאה, "מוגנים" בזהירות בזכות החטופים ומחבלי חמאס מדרג נמוך. 

לפי ההערכה כעת, סינוואר נמצא בתנועה מתמדת, ומשנה מיקומים על מנת להימנע מלכידתו. הסברה היא שמנהיג חמאס נמצא בעומקו של מבוך מנהרות, אך בה בעת ישנה גם האפשרות כי הוא ברח למצרים דרך מנהרה.