המלחמה עדיין כאן, גם היום, ולמרות האופטימיות הזהירה בעקבות מה שנראה כמו התקדמות בעסקת החטופים, נדמה ששגרת המלחמה הולכת ללוות אותנו עוד זמן רב. וכך גם הוויכוחים הפוליטיים המיותרים, הקונספירציות ההזויות שרואות אור במקומות ממלכתיים מדי, והסירוב לדון על היום שאחרי לכשיגיע. בכל אלה ועוד נגעה אתמול ארץ נהדרת בכישרון רב, לצד עוד כל מיני תרחישים מוזרים שהופיעו מעל לפני השטח במהלך השבוע החולף. 

ראשון במעלה היה כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם אתמול הסביר איך הוא מתכונן ליום שאחרי. היציאה לבחירות. לצדו היו, איך לא, השרים איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף ועמיחי אליהו וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי. ולמה דווקא בהרכב זה? כי כל אלו השתתפו בכנס ההתיישבות בעזה השבוע, חרף העובדה שהמלחמה רחוקה מלהסתיים. גינוי איחר לבוא עד הרגע בו אנחנו מדברים. אבל בן גביר לא רק קרא להתיישב ברצועת עזה, אלא גם התייצב בתחפושת בתחנת משטרת יפו. מבחן לשוטרים או אתנחתא קומית, אתם תקבעו. מה שבטוח, ארץ נהדרת הוסיפה עוד כמה תחפושות לארסנל. למה לא. על המשנה הביטחונית הלכה למעשה לקח פיקוד הכתב הצבאי ניר דבורי, שייצג את צה"ל נאמנה. 

איתמר בן גביר מארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)
איתמר בן גביר מארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)

לקלחת הצטרפה האחראית על הסערה התורנית חברת הכנסת טלי גוטליב, שהפכה לאם הרוחנית של קונספירציה שנויה במחלוקת המערבת את הפעילה נגד הרפורמה שקמה ברסלר, בעלה, ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. אגב, אותו סינוואר הופיע מעט בהמשך ממש מלב המנהרות ברצועה, כשבסמוך אליו שלל שקי קמח ועוגות שלא מביישות בית קפה תל אביבי. 

בחודשים האחרונים הספקתם ודאי להתאהב באילון לוי, דובר מערך ההסברה הלאומי לתקשורת הזרה שהפך לקול השפוי שלנו במהלך המלחמה. לאחר שאשת רה"מ שרה נתניהו החלה לפעול להדיחו בשל השתתפותו במחאות נגד הרפורמה, הופיעו אתמול השניים בריאיון מגמתי במיוחד לערוץ BBC. היה מסביר פנים, בלשון המעטה. לאילון שלום, עם ישראל רבתי מודה לך. 

ואפרופו אהבה ללא תנאי, אז עידן עמדי. הזמר והיוצר המוכשר שנפצע קשה בעזה, לא הותיר עין יבשה כשערך מסיבת עיתונאים בתום תקופת שהותו בבית החולים. ובדיוק באותה עוצמה, גרם לנשים רבות בישראל לשאת אליו עיניים בהערצה. מה שהוביל להפיכתם של מרבית גברי ישראל לחיוורים משהיו. דוגמה להשלכות המורכבות של אותה סגידה ראינו בזעיר אנפין אמש, והתמונות לא פשוטות. 

לקינוח: הצד האפל של אונר"א סוף סוף נחשף, ואין כמו טרנד טיקטוק טוב, גרסת ארץ נהדרת, כדי להסביר שמאחורי השם המכובס ניצבת שלוחה של חמאס, שאינה בוחלת באמצעים כדי להישאר טובה לצד אחד בלבד שהוא ממש לא שלנו. כולי תקווה שגם המערכון הנ"ל יעורר הדים ברחבי העולם ויציג לראווה את האמת העגומה, שגם היא חלק מסיפור חיינו בארץ המובטחת.