התקלה בשידור חי בגמר של "הכוכב הבא" הייתה רגע הקליימקס של העונה, שיירשם לדורי דורות של הריאליטי המוזיקלי, ככה בלי תכנון מוקדם, ברגע שאמור היה להיות הרגיש ביותר בפרק אמש, עם טעות מבישה של רותם סלע וקשקושים ומלמולים של אסי עזר, לצד צעקות ברקע של מנהלת הבמה, שלא היה אמור להיות מתועד במצלמות ומשודר על המסך,  אבל מיהרו קרן פלס ואסי עזר להתנצל ולהסביר שזה כל הקסם בשידור חי , מתרחשות טעויות ולא היססו להמטיר מחמאות אינסוף על ההפקה.

עדן גולן היא זוכת "הכוכב הבא" ותייצג את ישראל באירוויזיון 2024
הנציגה שלנו לאירוויזיון נבחרה: זה המקום שישראל ממוקמת בו בטבלת ההימורים

חברים האמת חייבת להיאמר, הייתה פדיחה מביכה בשידור, תפסיקו לחרטט אותנו עם ליקוקי תחת להפקה, והנורא מכל שרף האמינות של רותם סלע ירד לטמיון. המנחה המיתולוגית התגלתה בחוסר רגישות משוועת כשלא ידעה להגות את שם משפחתו של שאולי גרינגליק שנפל בקרב כשכל בני המשפחה ישבו לצידה, ככה שלגמרי לא האמנתי לה שהיא עמדה אח"כ בניסיון לטייק מוצלח יותר עם חנק ודמעות לצד משפחתו , זה היה לא אמין בעליל. קודם תדעי להגות את שם משפחתו של האדם שעליו את מתאבלת ובוכה, זה המינימום שמגיע לו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

31 משפחות החטופים התבשרו אמש כי יקיריהם החטופים בעזה לא בין החיים, כל משפחות החטופים מתפללות שלא יכנסו לרשימה הנוספת של עוד 20 חטופים שיש חשש לחייהם, סה"כ לשליש ממשפחות החטופים נפל דבר אמש כשגילו כי יקיריהם בכלל גופות בעזה, אבל גמר "הכוכב הבא " לא חשב שכדאי לדחות את האירוע המכונן והוא ממשיך במרץ בכל הכוח עם מפגן הניתוק , קונפטי מתפזר על הרחבה, תפאורה מנצנצת, אאוטפטים מצועצעים וקיטש ססגוני כזה שנראה בימים אחרים, לא בימי מלחמה עם אבדות קשות.

אבל רגע, אפשר לחזור לנשום לרווחה הם ענדו את סיכות החטופים על הבמה, אי אפשר לבוא אליהם בתלונות. חוץ מהתקלה המבישה בשידור הם סיפקו רגע מרגש, יש לומר היחיד שריגש בגמר הזה, לזכרו של שאולי גרינגליק , זה שסלע לא ידעה להגות את שם משפחתו, גרינגליק שהספיק להיבחן לכוכב הבא ולכבוש את לב השופטים, אך בחר לעזוב את החלום ולהקריב את חייו למען המדינה. שלישיית הפיינליסטיות עדן גולן, אור כהן, מיקה משה, כולן נפלאות, מוכשרות וראויות, אבל אם רצינו מישהו שייצג אותנו ברחבי העולם בשנת הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל,  אין ספק שהביצוע של משפחתו היפה והמוכשרת של גרינגליק היה יכול לכבוש את אירופה ולגעת בכל אחד ואחד מהצופים והמצביעים. 

סרן שאול גרינליק ב''הכוכב הבא'' (צילום: באדיבות קשת 12)
סרן שאול גרינליק ב''הכוכב הבא'' (צילום: באדיבות קשת 12)

נועה קירל סיפקה הופעה של החיים, פרפורמרית ענקית אין מה לומר, אבל לא הביצוע הוא שכבש את תשומת ליבי, אלא הסטיילינג המושלם שלבשה עם המוטיב הצהוב כסיכת החטופים, רק המילה "חי" על המחוך הייתה מוגזמת מדי לעיכול יחד עם הביצוע של "חי" לעופרה חזה, כשבפועל יש יותר מדי בשורות קשות על מתים לא חיים במלחמה הזאת,  אבל כיאה לקירל היא הייתה מושלמת, פצצת אנרגיה על הבמה, עד הרגע הזה שהיא רוקדת באגרסיביות עם הלהקה, אפשר לוותר על התנועות המלחיצות האלו, אבל זה רק טעמי האישי ויכול להיות שאני מיושנת לקהל של קירל. 

אור כהן, הייתה נפלאה כל העונה, אבל לא היה לה סיכוי אמש עם בחירת הביצועים שלה בגמר, בחירה כזאת שהפכה אותה לעוד אחת מהזמרות , השירים לא אפשרו לה להביא שום גוון ייחודי לקולה, ולא לרגש בשום צורה, לא היה לה סיכוי מול עדן גולן שכבר סומנה מתחילת העונה כמנצחת, ובחרה בביצועים מרטיטי לב, עוצמתיים שגרמו לנו לדמיין רק אותה על במת האירוויזיון. 

הגמר היה כ"כ צפוי, עוד לפני שהתחיל ומבלי לראות את הסקרים, וגם מבלי לעקוב אחר כל פרקי העונה, ידעתי שאלו יהיו ההצבעות, דור שמעון במקום הרביעי, מיקה משה שלישית, והראש בראש יהיה בין אור כהן לעדן גולן שתיקח את העונה.

קאט פייט נשי מובהק, בין שתי נשים שונות אחת ישראלית יותר , והאחרת בסטייל אירופאית, זה היה ברור שעדן גולן תנצח בענק, יש לה את זה מכל הבחינות, ווקאליות, ביצועיות, חיצוניות, תנועתיות וכל דבר עם סיומת של יות.  יש לנו נציגה לאירוויזיון והיא בהחלט ראויה ותודה שהעונה הזאת שלא ידענו איך לעכל אותה בימי מלחמה, הגיעה סופסוף לסיומה.