כמה ציפינו לראות את הראיון של אייל ברקוביץ' בביתו החדש רשת 13. תודו שהתגעגעתם לאיש חסר המעצורים והחסמים, שהופך את המסך למשחק כדורגל ראוותני ומילולי וכ-one man show מגלם את כל תפקידי השחקנים על המגרש. בעיקר היינו סקרנים לגלות מה גרם לפיצוץ הגדול בינו לבין אופירה אסייג, מה הוביל לפרידת הצמד הכי מתוקשר והחזק בתעשייה, ומה גרם לקרע ביחסים עם קשת 12.

"היא חסמה אותי": ברקוביץ' חושף מה יעשה אם יראה את אופירה ברחוב

אמש התיישב ברקוביץ' עם כל הכריזמה השופעת והאותנטיות הממגנטת שלו מול נטעלי שם טוב ועדשת המצלמה, אחרי ארבעה חודשים של שתיקה רועמת, היעדרות מהמסך ותהפוכות מקצועיות בקריירה שלו. האם זו הייתה שבירת שתיקה? האם יצאנו עם תשובות? לא.  קיבלנו חצאי תשובות עמומות, מניפולטיביות, שלעיתים נשמעו לא אמינות. שמענו דבר והיפוכו וסתירות בדבריו, כאשר הסביר למה נשבר לו סופית מהתוכנית, ואז שנייה אחרי  עשה את הדבר שנשבר לו ממנו. בעיקר התקשינו לראות אותו בביתו החדש בערוץ 13, אחרי שהורגלנו לראותו באווירת האולפן המתחרה לצד טאלנטים של קשת. אבל חשוב לזכור, כי כל דבר חדש תמיד קשה לעיכול בהתחלה, ומכיוון שמדובר בחוזה של שלוש שנים, אני בטוחה שנספיק להתרגל לנוף אולפני אחר.

אני מתארת לעצמי שלא רק אני קלטתי את המסר הסמוי בתוכנית, בו השתמע שייתכן כי ברקוביץ' יגיש תוכנית חדשה ומשותפת עם מגישת החדשות שזכתה לראיין אותו, נטעלי שם טוב, או שמא היה מדובר בניסיון לייצר באז על הפרטנרית החדשה שלו לתוכנית. ואם עסקינן בנטעלי שם טוב, אנסה להיות עדינה מבלי לפגוע בקולגה, אבל היא עשתה עבודה לא טובה, זה הרגיש כי היא וויתרה לו ולא טרחה לשאול את השאלות הקשות והמתבקשות, וגם כששאלה עשתה זאת בעדינות מפוחדת. כמו לדוגמא כשטען כי הוא ימני, והכי התבקש לשאול אותו מה ההגדרה שלו לימני. האם העובדה כי לא יחתן את בתו עם ערבי, כפי שהצהיר בעבר, אומרת שהוא ימני? האם הוא בכלל יודע ימניות מהי? כי בתוכנית עם אסייג, הוא ממש לא נשמע כימני, שזוהי דוגמא לסתירה נוספת באופן שהוא מציג את השקפת עולמו.

בסופו של יום, ברקוביץ' לא סיפק אף תשובה על פירוק היחסים ממי שהייתה החצי השני שלו בשנים האחרונות אופירה אסייג. בימים האחרונים, הפרומו הקצר לראיון שלו עם נטעלי, תמיד עצר בנקודה שבה הוא נשאל לפשר פירוק החבילה עם הקולגה אסייג, וכולנו עצרנו את נשימתנו וחיכינו במתח לשמוע על מה היה הפיצוץ הגדול , חיכינו לראיון עצמו, שבו הוא יפתח את סגור ליבו ויחשוף את הסוד הגדול והסיבה לפרידה המתוקשרת, אבל נאדה. ההר הוליד עכבר. לא קיבלנו ממנו שום דבר ג'וסי. ולחשוב שהוא עוד הבטיח בקוליות ובקלילות כבר בתחילת הראיון, שאין לו כל בעיה לזרום ולענות על כל השאלות. די אופייני לאיש שמדבר מהר יותר מהמחשבות שרצות לו בראש ופולט אותן עוד לפני שגיבש אותן כהלכה.

לזכותו יאמר שהוא שמר על כבודה של אופירה לאורך כל הראיון, ורק שיתף שעד היום הם לא מדברים כי היא חסמה אותו. לזה אני לגמרי מאמינה, כי אשת התקשורת נוהגת לעשות כך. בזמנו היא גם חסמה אותי.

אז אמנם בגדול הוא דיבר על פיצוץ שאירע בין השניים ועל חילופי הודעות קשות ביניהם במהלך שידור של אסייג עם קולגה אחרת, אך לא שיתף על רקע מה ולמה. מה שכן, הוא מיהר להדגיש שלא קינא כשאופירה בחרה לעלות עם פרטנרים אחרים למסך, כשהוא בעצמו לא הרגיש מוכן לחזור ושמתוך 18 שנות זוגיות מקצועית, שמונה שנים הם בילו במריבות. ועדיין, בעוד אנחנו מחכים בציפיה דרוכה ומתח שהולך וגובר, הוא לא הסביר מה היה כ"כ נורא הפעם שגרם לפרידה הסופית. אז נותרנו עם חצי תאוותנו בידנו ובלי תשובות.  

אה כן, הוא גם הסביר שהוא לא עזב את תוכנית הטלוויזיה בגלל הפיצוץ עם אופירה, אלא רק כי מיצה את התוכנית. אם זה המצב, מדוע אם כך הם הפרידו כוחות גם ברדיו? פרט קטן שלא הוזכר בראיון אמש, ונטעלי לא חשבה לשאול.

בכל מקרה, ברקוביץ' הדגיש שמאז השביעי באוקטובר הוא התפכח והבין כי התוכנית שלו תורמת לשיח המפלג. אופסי, סתירה נוספת. לאורך הראיון עם נטעלי, הוא המשיך באותו קו של שיח מפלג כי ברגע שנשאל האם הוא מתחרט שבזמנו כינה את הליכוד והעומד בראשו "ארגון פשע", הוא ענה שלא והסביר למה. ובאותה נשימה הוא נסוג מעט והתרכך: "היו הרבה מריבות, קרו הרבה דברים שאחרי השביעי באוקטובר לא יכולים לקרות היום , אני לא אריב עכשיו עם בחור חרדי, ביביסט או ערבי באולפן, הבנתי אחרי השביעי באוקטובר שאנחנו צריכים להתאחד אחרת יכחידו אותנו ". אחרי האמירה המפייסת הזאת, ברקו כמו ברקו, שתמיד מדבר בסגנון של זרם התודעה, לא החמיץ  שוב להזכיר לכולנו שנתניהו ימשיך עם המלחמה רק כי הוא חושב  על נתניהו. ברקו הרגיש בנוח אף לקטר שאף אחד מהמפלגות לא רצה להגיע לאולפן המשותף שלו עם אופירה אחרי האמירות הקשות שלו כלפי כולם, ועל הדרך זרק עקיצה לעבר קשת 12 שהיחיד שהסכים לבוא אליהם הוא דני דנון מהליכוד.

אז אולי תחליט ברקו היקר, החלטת לפרוש כי מיצית, או כי היית ברוגז עם אופירה, או כי האורחים שהוזמנו לאולפן לא רצו לבוא? או כי פשוט נמאס לך מכל הפוליטיקאים שאתה קורא להם להתפטר מיד אחרי המלחמה. "אז אתה מבין שמה שעשיתם היה לא טוב"? שאלה אותו נטעלי. "לא, אני לא חושב שמה שעשינו היה לא טוב. עובדה שהיה טוב, שינה הרבה דברים, (ונתן לעצמו קרדיט) אנחנו אחראים על ההישג של עצירת הרפורמה. נו שוין. שיהיה לו לבריאות, אם כך הוא חושב.

ולסיכום: ברקו כונה "קוסם" על מגרש הכדורגל. קוסם הוא להטוטן, ואמש בראיון אצל נטעלי, הוא המשיך בלהטוטיו כשהוא קופץ מאמירה אחת לאמירה סותרת אחרת מבלי באמת לתקוע גול משמעותי. ניכר המכשול הגדול שצפוי לו בלי אופירה . ברקו ואופירה היו צמד שהשלים אחד את השנייה, הוא הביא את האמירות הבלתי נשכחות שהוא שולף ברגע והסערות הלוהטות לאולפן, והיא הייתה מכינה את כל הליין אפ ועורכת עבודת מחקר לפני כל תוכנית, עכשיו כשהיא איננה, נראה שברקו הולך לאיבוד, וקשה לו בלי אופירה, האם הקפה שנשפך פעמיים מביא את הבשורה להמשך?

אולם לזכותו ייאמר שיש לו לב גדול ובעניין משפחות החטופים וכל הטרגדיה שפקדה אותנו ב-7 לאוקטובר, הוא באמת ובתמים ובלי העמדת פנים לוקח ללב ומגלה רגישות גדולה לסבלם. עד כדי כך שהוא זועק את זעקתם בראיון ואומר שלא אכפת לו שישחררו אלפי מחבלים, ובלבד שהחטופים יחזרו הביתה.