נציב הרשות השנייה, דוד רגב, הגיב היום (ראשון) לתלונת ארגון "בצלמו" בדבר המתקפה של המגיש חיים לוינסון בתוכנית הבוקר של קשת 12 על שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במהלך התוכנית, אמר לוינסון כי "עבור סמוטריץ', ה-7 באוקטובר זה יום חג".

הציבור מצביע ברגליים: השפל החדש של אולפן שישי
ברקוביץ' איבד את הקסם ללא אופירה, ונטעלי שם טוב שכחה לשאול דבר אחד

"בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור הנושא", כתב הנציב בפתח הדברים, "מצפיה בתוכנית מצאתי כי מיד כשאמר את דבריו, תקפו אותו המשתתפים האחרים על אמירתו הקשה, ביקשו ממנו מספר פעמים לחזור בו מדבריו. הדוברים אמרו כי מדובר באמירה קשה שאין לה מקום".

"על אף זאת חיים לוינסון לא חזר בו מדבריו וגם כאשר התבקש להבהיר כעבור מספר ימים את דבריו הוא לא חזר בו מאמירה פוגענית זו", הוסיף, "על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, אמירתו של מר לוינסון הייתה מבזה, משפילה ופוגענית ולא היה לה כל מקום על המסך. אמירה זו ביזתה לטעמי את זכרם של נרצחי הטבח ב-7 באוקטובר ועל הגורם המשדר היה להוקיע אותה בצורה נחרצת יותר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיים לוינסון, הגיב להחלטה ואמר: "מצאו שאמירתי על הסמוטריצ'ים שעבורם ה-7 באוקטובר הינו יום חג מבזה את נרצחי הטבח. האמת היא שלא קיבלתי כל מכתב בנושא, אז אסתמך על הפרסומים. לגופו של עניין: אני מכיר את נציב התלונות דוד רגב שנים רבות, מעריך ומחבב, כרץ אל רץ. אבל פה הוא שוגה. מעבר לכך שלדעתי מדובר בסוגיית חופש ביטוי מובהקת, יש פה גם שגיאה לגופה של הטענה. עמדתי המקצועית פרשנית היא, שעובר הפלגים הסמוטריצ'ים השביעי באוקטובר הוא אירוע משמח ולא מעציב, כי בתפיסתם התיאולוגית הוא מקרב את הגאולה". 

שי גליק, מנכ"ל בצלמו: "אני מודה לנציב על דבריו הנחרצים והמדויקים. דבריו של לוינסון פגעו באופן קשה במיליוני אזרחים ביניהם משפחות נפגעי הטבח , מצביעי הציונות הדתית, חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים ועוד. אנחנו לא ניתן לאף אחד יותר להסית לשסות איש באחיו בתקשורת".