אמש עלה הפרק הראשון של "המטבח המנצח" בקשת 12 עם משתתפי VIP ראויים ואיכותיים, ששווה לצפות בהם, לא כי מעניין עד כמה המנות מטבח שלהם מופלאות, אלא כי הפינג פונג של הדברים שנאמרים בשולחן האוכל לצד צמד השופטים רותי ברודו וחיים כהן, הם ההיי לייט של התוכנית.

פקין אקספרס מול המטבח המנצח: מי ניצח בקרב הענקים?

אתמול היו אלה אנה ארונוב ובעלה אייל אלגבלי שעמדו במבחן הטעימות שהגישו לשופטים ולמתמודדי העונה. הדינמיקה הזוגית שלהם הייתה זורמת, מפרגנת, טבעית ועושה רושם שהם זוג חזק שמשלים זה את זו בחיים היומיומיים. במטבח, נראה שפחות מצליח להם. המנה העיקרית, פשוטה במרכיביה ובהגשתה שהיה בה אלמנט רגשי ומשפחתי זכתה לתשואות, בעוד שתי המנות שניסו הזוג להתחכם ולהתגנדר לא נעמו לחיך הסועדים.

למרות שאנה ארונוב ובעלה היו הזוג הראשון שפתח את התחרות, דווקא זוג אחר בלט מכולם, השחקן המצליח אלון אבוטבול, והשופטת רותי ברודי. ולא, הם לא זוג בתוכנית, אבוטבול הגיע עם פרושתו (אישתו הפרודה/גרושה), שנבלעה לצידו, כי הוא מסוג האנשים שמושכים את כל הפוקוס אליו, לא רק ממנה, אלא מכל יושבי השולחן. אבל הדינמיקה סביב השולחן בין ברודו לאבוטבול היא שתפסה את כותרות הערב, והייתה של יחסי אהבה שנאה של זוג רומנטי.

אבוטבול חטף מטר של ריקושטים, פידבקים שליליים, דעות מוקדמות, ביקורת נוקבת וזלזול מצידה של השופטת, כל מילה שלו הקפיצה אצלה נקודה רגישה כי לטענתה הוא מזכיר לה את האקס שלה, ולכן יש לה ניסיון עם אנשים מסוגו והוא מעורר בה סוג של אנטגוניזם. אבוטבול שחקן מצליח בסדר גודל בינלאומי, שרגיל במהלך חייו לקטוף הישגים, מחמאות ואהבה בלתי נגמרת מהקהל, הופתע מהחזית הלא צפויה שנפתחה נגדו ועוד מכיוונה של שופטת העונה. לכן אחרי מספר ניסיונות להתמודד מול המתקפה נגדו, ולהוכיח שהיא טועה, הוא הניח על השולחן בישירות ודרש לדעת מדוע היא שופטת ומנסה לפגוע בו?.

ברודו הבינה במהרה את טעותה ואת הלופ שאליו נקלעה ויצאה ממנו בחוכמה, בתירוצים שסיפקה, 'כי אתה איש הספר, אדם אינטליגנט שקורא ולומד ומרחיב אופקים ואני מעולם לא הייתי כזאת, אין לי יכולת לשבת וללמוד לכן הקנאה מדברת מגרוני.' האם אכלתם את השיט הזה? אני ממש לא, נשמע כמו עוד דרך לתרץ את הרתיעה שהייתה לה ממתמודד העונה, שהזכיר לה רגעים לא נעימים מאהבה שכשלה והותירה צלקות.

מעניין היה לראות, שלמרות המתקפה חסרת המעצורים נגדו , אבוטבול מצא דווקא סוג של משיכה אירוטית/רומנטית לרותי, האם היא הצליחה לקרוא אותו כמו ספר פתוח ולכן מצא בה עניין? האם גם רותי למרות הביקורת האינסופית שלה נגדו, נמשכה לשחקן? אבוטבול שעשה רושם של אדם שנפוח מעצמו, ידע באלגנטיות וחוכמה להתמודד עם כל חזית או נושא שעלה, אבל ניכר היה שהרגיש נבוך כשברודו בחרה מכולם לקטול אותו בפומבי ולא רק מול יושבי השולחן, כי הדבר נעשה על המרקע הגדול מול עשרות אלפי צופים, שזכו לראות לראשונה את אבוטבול לא מגלם דמות בסרט,  אלא מגלם את הדמות של עצמו.

היו גם את הזמר קובי אוז ואישתו, שעוד לא זכינו לראות מהם מספיק אבל מהמעט שכן נחשפנו, הם מסקרנים, איכותיים ונראה כי יביאו תוכן מעניין לעונה. בלט גם השחקן איציק כהן, שהגיע עם בתו, ובמילים יפות וחיוך מתקתק ביקר בחמדמדות כל מה שיכל. היה גם את אבי כאכון מתמודד העונה אבל נראה שדווקא אחותו האנונימית היא שגונבת את כל ההצגה. אבל בעיקר מסקרן אותי לעקוב אחר הפרקים הבאים רק כדי לראות איך יתפתחו יחסי האהבה שנאה של ברודו ואבוטובול.